تاسیس پایگاه سوخت هسته‌ای در ماه توسط چین ؛ تقابل با آمریکا در فضا!

منبع: تکراتو

13

1401/9/7

11:03


به نظر می‌رسد که با تاسیس پایگاه سوخت هسته‌ای در ماه توسط چین رقابت فضایی آمریکا و چین جدی‌تر شود. این پایگاه قرار است تا سال 2028 در ماه احداث شود.

تاسیس پایگاه سوخت هسته‌ای در ماه توسط چین ؛ تقابل با آمریکا در فضا!

به نظر می‌رسد که با تاسیس پایگاه سوخت هسته‌ای در ماه توسط چین رقابت فضایی آمریکا و چین جدی‌تر شود. این پایگاه قرار است تا سال 2028 در ماه احداث شود.

بر اساس گزارش خبرگزاری چینی SCMP، پایگاه چینی در ماه احتمالاً مجهز به سوخت هسته‌ای خواهد شد. به منظور تاسیس پایگاه سوخت هسته‌ای در ماه توسط چین این کشور از یک فرودگر، مدارگرد و کاوشگر بهره خواهد برد و عملیات احداث را با مأموریت‌های چانگ‌ای 6، 7 و 8 به سرانجام خواهد رساند.

طراح ارشد برنامه اکتشافات چین در ماه، «وو ویران»، در گفت‌وگویی با شبکه تلویزیونی CCTV اعلام کرد: «ما در حال توسعه سیستم جدیدی هستیم که از انرژی هسته‌ای برای تأمین سوخت پایگاه ماه استفاده کند. امیدواریم که فضانوردان ما بتوانند تا 10 سال دیگر به ماه بروند».

بیشتر بخوانید: رونمایی از کشتی فضایی MS Voyager ؛ ارسال توریست به فضا

تاسیس پایگاه سوخت هسته‌ای در ماه توسط چین

آمریکا و چین رقبای یکدیگر در حوزه‌های مختلفی محسوب شده و به نظر می‌رسد باید ماه را هم یکی از همین حوزه‌ها قلمداد کنیم. چین همواره در سال‌های اخیر در تلاش برای به چالش کشیدن آمریکا در حوزه اکتشافات فضایی بوده است.

تاسیس پایگاه سوخت هسته‌ای در ماه توسط چین

حال این کشور در حال تکمیل‌ ایستگاه فضایی مستقل خود در مدار زمین بوده و در سال 2019 نیز اولین کشوری بود که در نیمه دور ماه کاوشگر فرستاد. در حال حاضرگزارشی جدید ادعا دارد که ابرقدرت آسیایی می‌خواهد تا سال 2028 اولین پایگاه قمری خود را احداث کند. ایالات متحده هم قصد دارد تا سال 2025 انسان‌ها را دوباره به ماه اعزام کند.

در زمانی شاهد رونمایی از این برنامه در آمریکا بودیم که شورای ملی علم و فناوری کاخ سفید چند هفته پیش از استراتژی جدید خود در زمینه ماه پرده برداشت. ساخت پایگاهی دائمی در قطب جنوب قمر زمین نیز در این برنامه مدنظر قرار گرفته بود.

لازم به ذکر است که در ماه ژوئن (خرداد ماه) امسال، ناسا و وزارت انرژی آمریکا سه شرکت از جمله لاکهید مارتین را برای طراحی ایده‌های مفهومی به‌منظور تأمین انرژی هسته‌ای در ماه مدنظر قرار دادند. با این اتفاق حالا به‌نظر می‌رسد که رقابت برای حضور در ماه و دستیابی احتمالی به منابع قمر زمین داغ‌تر از هر زمان دیگری شده است.

از طرفی پایگاه چین روی قمر زمین نیز احتمالاً در نیم‌کره جنوبی ماه ساخته خواهد شد و این پایگاه در‌نهایت به یک مرکز تحقیقات علمی بین‌المللی تبدیل می‌شود. همچنین قرار است میزبان فضانوردان روسیه و سایر همکاران بالقوه این کشور باشد که همین موضوع نیز رقابت آمریکا و چین را شدت می‌بخشد.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما درباره تاسیس پایگاه سوخت هسته‌ای در ماه توسط چین چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو