انشا با تضاد معنایی موفقیت و شکست ▶️ با مقدمه و نتیجه

منبع: ماگرتا

8

1401/9/7

11:31


انشا با تضاد معنایی موفقیت و شکست : موفقیت زمانی رخ می دهد که برای ثانیه های عمر خود برنامه ریزی کنید و شکست هم روزگاری رخ می دهد که خود را به جریان باد بسپارید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در بخش انشا ماگرتا با ما همراه شوید.

انشا پیشنهادی : انشا با تضاد معنایی سلامتی و بیماری

انشا با تضاد معنایی موفقیت و شکست

انشا با تضاد معنایی موفقیت و شکست

مقدمه: شکست می تواند شروع یک موفقیت بزرگ باشد. چه بسیار انسانهایی که در زندگی پستی و بلندی های فراوانی داشته اند و شکست های تحصیلی، شغلی، زندگی شخصی زیادی داشته اند، اما با کمی پشتکار و اراده و خودسازی و مطالعه توانسته اند زندگی را از نو شروع کنند.

بدنه: پیروزی فتح قله های رفیع و دست نیافتنی زندگی است که راهش از روزهای کودکی شروع شده و خانواده هر فرد می تواند با داشتن تربیت دقیق و صحیح جاده موفقیت را صاف و هموار کند. گاهی افرادی در زندگی با سر به زمین می خورند و نمی توانند قدم از قدم بردارند، اینجاست که داشتن برنامه و پی گیری مداوم خودش را نشان داده و هر فرد می تواند به علت شکست خود پی ببرد.

موفقیت مانند فتح یک قله بلند است که مرحله به مرحله و با کمک یک راهنما و مشاور صورت می پذیرد. اگر تمام راه های صعود قله را خوب بررسی کرده باشیم، بهترین و امن ترین راه را برمی گزینیم و از کنار پرتگاه ها دور می شویم. اما اگر روزی دیدیم که فردی در حین طی کردن قله زندگی در خطر سقوط قرار دارد، باید خوب فکر کنیم که در کدام بخش از زندگی خود اشتباه کرده است.

این دو در نقطه مقابل هم قرار دارند و شکست می تواند مقدمه زیبا و خوبی برای موفقیت باشد. موفقیت دارای طعمی خوش و ناب و گواراست، مانند خوردن یک لیوان آب سرد در یک روز گرم در جاده ای کویری، موفقیت قدم زدن در یک جاده سبز و رویایی است که در آن همه چیز زیبا و جذاب بوده و فرد موفق با غرور و عشق قدم زنان آن را طی می کند.

شکست طعمی تلخ و پر از درد دارد که حال دل انسانها را خراب کرده و ممکن است موجب ناامیدی هم گردد، اما انسان خود ساخته کسی است که از مشکلات ترس و هراس نداشته باشد و برای روزهای پیش روی زندگیش هم برنامه جامع و کاملی تنظیم کند.

نتیجه گیری: هیچ وقت از شکست نهراسید و بدانید که خداوند هیچ تلاشی را بی نتیجه نخواهد گذاشت. روزهایی که سخت در تلاش برای موفقیت هستید، خدا را شاهد تلاش خود کنید و بدانید که تمامی انسانهایی که موفق هستند، ممکن است بارها شکست خورده باشند.

انشا در مورد موفقیت و شکست

مقدمه: شاید علاوه بر خوراکی ها چیزهای زیادی هستند که طعم خوب و یا ناخوشی دارند. موفقیت دارای طعمی خوشایند و دلچسب است که اغلب افراد تلاشگر برای چشیدن این طعم همه عمر خود را در تلاش و تکاپو هستند.

بدنه: چه بسیار انسان های موفقی که برای رسیدن به هدف خود بارها شکست خوردند و از تلاش و تکاپو دست برنداشتند و هر باره بهانه ای جدید برای زندگی و موفقیت یافتند. ادیسون برای اختراع برق بیش از نهصد بار شکست خورد، ولی هیچگاه از شکست نامی نبرد و با شجاعت تمام در میان مردم گفت : من برای اختراع برق نهصد روش یافتم و رفتم تا بتوانم به اختراع بزرگم دست پیدا کنم.

بوعلی سینا مغز متفکر و پزشک زبده ایرانی برای فهم یک کتاب بیش از 40بار آن را مطالعه کرد. پس اگر خوب و دقیق فکر کنیم، می بینیم که موفقیت چندان سخت نیست و هر انسان باید برای رسیدن این آسمان بلند و گسترده، شب های تار زیادی را سپری کرده است.

موفقیت یک ساحل نرم و پر از خاطره است که فرد ممکن است مدتها در یک دریای طوفانی و متلاطم در حال پارو زدن باشد و روزی همراه با خورشید موفقیت در یک ساحل خوب و آرام پهلو می گیرد. این دو در زندگی همیشه در کنار هم هستند.

انسان ها نباید از شکست خود سرخورده شوند و یا از موفقیت خود مغرور، در هر صورت باید تعادل را رعایت کرده و همواره در جاده اعتدال قدم بزنیم. از شکست های خود تجربه کسب کنیم و موفقیت خود را زمینه پیشرفت های دیگر قرار دهیم و بدانیم که هیچ یک همیشگی و مداوم نیستند. قدر ثانیه های عمر خود را بدانیم و برایشان برنامه دقیق و پر از مطالب آموزنده را مدون و منظم کنیم. عمر در حال گذر است.

نتیجه گیری: زندگی و عمر یک فرصت بی نظیر است که ممکن است پر از لحظات پیروزی و شکست فراوان باشد، پس از شکست دلخور و از پیروزی مغرور نشوید و در هر حال خدا را ناظر اعمال خود بدانید و از لحظه لحظه عمر خود برای رشد و تعالی خود قدم بردارید. شکست را پلکان موفقیت قرار دهید.

انشاء های پیشنهادی :
انشا با تضاد معنایی دوست و دشمن
و
انشا با تضاد معنایی آرامش و استرس
و
انشا در مورد قطره اشک

☑️ به پایان انشا درباره تضاد معنایی موفقیت و شکست رسیدیم. برای درج دیدگاه می توانید از بخش نظرات در انتهای همین مطلب استفاده نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو