این ۵ باور غلط هستند!

این ۵ باور غلط هستند!


منبع: دلتا پیام

14

1401/9/7

13:01


باورهای نادرست علمی را باید به چالش کشید. باورهای نادرست علمی را در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا بخوانید.

این ۵ باور غلط هستند!

باورهای نادرست علمی را باید به چالش کشید. این باورها گاهی حیرت‌انگیز و گاهی دیوانه‌کننده هستند. باورهای نادرست علمی را در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا بخوانید.

آذرخش به یک نقطه دوبار اصابت نمی‌کند

رعد و برق در مکان‌یابی خیلی باهوش عمل نمی‌کند. یکی از دلایلی آذرخش معمولا دوبار در یک نقطه اصابت نمی‌کند، بزرگی کره زمین است. کره زمین به اندازه کافی برای جای دادن تمام آذرخش‌ها در خود وسیع است.

آذرخش به یک نقطه دوبار اصابت نمی‌کند

پنگوئن‌ها و خرس‌های قطبی در یک جا زندگی می‌کنند

بسیاری از افراد زمانی‌که ویدئوهای پنگوئن‌های بامزه را می‌بینند نگرانند که توسط خرس‌های قطبی شکار شوند. فقط یک موضوع وجود دارد، قطب شمال هیچ ربطی به قطب جنوب ندارد. شاید برای ما در ظاهر یکسان باشند، اما برای ساکنین حاضر در این دو قطب اوضاع کاملا متفاوت است. پنگوئن‌های زیبا در قطب جنوب زندگی آرامی دارند و خرس‌های قطبی در قطب شمال زندگی می‌کنند. پس نگران این موجودات کوچک و بامزه نشوید.

دایناسورها و انسان‌ها در یک دوره زندگی می‌کردند

آیا فکر می‌کنید دایناسورها و انسان‌ها در کنار یکدیگر به صورت مسالمت‌آمیزی زندگی می‌کردند، بسیاری از افراد هنوز بر این باورند! از انقراض دایناسورها تا پیدایش اولین انسان‌ها ۶۵ میلیون سال فاصله است. در واقع انقراض دایناسورها باعث ایجاد زمینه پیداش پستانداران بوده است.

باورهای نادرست دایناسورها

شکلات کودکان را بیش‌فعال می‌کند

حضور در یک مهمانی کودکانه که مصرف شکلات، شیرینی و انواع کیک در آن آزاد است می‌تواند تبدیل به کابوس والدین شود. باوری در بین همه والدین وجود دارد که مصرف بیش از حد شیرینی کودک را بیش‌فعال می‌کند. برای این باور هیچ مدرک علمی وجود ندارد. این نکته که شکر باعث بیش‌فعالی نمی‌شود نباید باعث شود که از مضرات این ماده چشم پوشی کنید و در مصرف آن زیاده روی شود.

ناخن و موی افراد پس از مرگ رشد می‌کند!

رشد مو و ناخن پس از مرگ از آن دسته باورهای ترسناکی است که خیلی از افراد به آن اعتقاد دارند. ناخن و مو برای رشد به فرآیندهای سلولی نیازمند هستند. از لحاظ علمی پس از مرگ بدن نمی‌تواند کراتین مورد نیاز ناخن و مو را تولید کند. پس این باور نادرست از کجا آمده است؟ پس از مرگ پوست شروع به خشک شدن و جمع شدن می‌کند، این پدیده باعث می‌شود فکر کنید ناخن و مو در فرد متوفی رشد کرده است.

رشد ناخن بعد از مرگ، باورهای نادرست

پیشنهاد دیدنی: ویدئو را طرز کار ریه‌ها را در این ویدئو جذاب ببینید از دست ندهید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو