انشا در مورد مهاجرت

منبع: دانش‌چی

17

1401/9/7

13:51


انشا دانش آموزی درباره مهاجرت

انشا در مورد مهاجرت

انشا با موضوع مهاجرت به صورت ادبی و توصیفی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند با دانشچی همراه باشید.

موضوع انشا مهاجرت

از زمان‌های قدیم انسان‌ها برای تغییر محیط زندگی و داشتن شرایط بهتر مهاجرت می‌کردند. مثلا عشایر در فصل بهار و تابستان به مناطق سردسیر می‌رفتند که به آن ییلاق گفته می‌شود. همچنین در پاییز و زمستان به مناطق گرمسیری یا قشلاق کوچ می‌کردند.

حتی مهاجرت در میان پرندگان و حیوانات نیز وجود دارد که به آن کوچ می‌گویند و معمولا به دلیل تغییر فصل محل سکونت خود را تغییر می‌دهند. دانشمندان بسیاری در زمینه کوچ پرندگان و مسیریابی آن‌ها مطالعه و تحقیق کردند و توانستند به نتایج خوبی دست یابند. حیوانات مسافت‌های زیادی را پشت سر می‌گذارند و عوامل مختلفی مانند آب، عوامل طبیعی، دما، سرما و گرما بر روی مهاجرت آن تاثیر دارد.

مهاجرت یعنی جا به جایی انسان‌ها از یک مکان به مکان دیگر برای زندگی یا کار. اما چیزی که در این تعریف گنجانده نشده است دل کندن و دوری از شهر و تمام آدم‌هایی است که شما آن‌ها را دوست دارید و رفتن به مکانی است که در آنجا غریب هستید.
ممکن است با مهاجرت شما به پیشرفتی که در زمینه زندگی و کاری علاقه دارید دست پیدا کنید اما از طرف دیگر افرادی بوده‌اند که با رویاهای زیادی مهاجرت کرده‌‌اند اما شرایط با آنچه که در ذهن داشتند متفاوت بوده بنابراین ناامید شده و آرزوهایی که در سر داشته‌اند را فراموش کردند. همچنین برخی افراد پس از مهاجرت دچار غم و تنهایی شده‌اند و نتوانستند دوری از عزیزانشان را تحمل کنند. در واقع مهاجرت برای کسانی که به خانواده‌ی خود وابسته هستند بسیار دشوار است. حتی با وجود پیشرفت اینترنت و هوشمند شدن وسایل ارتباطی و تماس‌های تصویری این دلتنگی رفع نمی‌شود زیرا هیچ چیز نمی‌تواند فاصله شما با مادرتان را کم کند.
زمانی که شما مهاجرت می‌کنید مانند کودکی هستید که تازه می‌خواهد همه چیز را از ابتدا آموزش ببیند. با مهاجرت قدم در جایی می‌گذارید که مردمش از نظر فرهنگی با شما بسیار تفاوت دارند و باید برای ارتباط برقرار کردن زبان آن‌ها را یاد بگیرید.
به نظر من بهتر است به جای مهاجرت به مکانی دیگر انسان در کشور خود بماند و به آبادانی وطن خویش کمک کند.

موضوعات پیشنهادی برای انشاهای دانش آموزی

انشا اختصاصی _ نویسنده: فاطمه حق‌وردی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو