طرز تهیه بورک پیاز

طرز تهیه بورک پیاز , دستور پخت بورک پیاز

بورک پیاز یکی از انواع فینگر فودهای خوشمزه و ساده است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بورک پیاز در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم خمیر بورک
ماست۱ لیوان
روغن مایع۱ استکان
تخم مرغ۲ عدد
بیکینگ پودر۵ گرم
نمک۱ قاشق مرباخوری
آرد۴ لیوان
مواد لازم میانی
پیاز۳ عدد بزرگ
فلفل چیلی۱ عدد
نمک¼ قاشق چایخوری
پودر فلفل قرمز۱ قاشق مرباخوری
فلفل سیاه۱ قاشق چایخوری
مواد لازم روی خمیر
زرده تخم مرغ۱ عدد
کنجدبه مقدار کافی

طرز تهیه بورک پیاز

مرحله اول

برای تهیه بورک پیاز خوشمزه در ابتدای کار خمیر را آماده می کنیم، برای این منظور تخم مرغ ها را به همراه روغن مایع، نمک و ماست درون یک کاسه مناسب ریخته و با همزن دستی به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

حالا بیکینگ پودر را به کاسه اضافه کرده و کمی مخلوط می کنیم، سپس آرد الک شده را کم کم اضافه کرده و ورز می دهیم تا خمیر نرم و لطیفی که به دست نمی چسبد حاصل شود. در ادامه روی خمیر را با سلفون می پوشانیم.

مرحله سوم

حالا اجازه می دهیم خمیر به مدت ۱۰ دقیقه در دمای محیط استراحت کند. در این فاصله به سراغ درست کردن مواد میانی می رویم، برای این منظور پیاز را به همراه فلفل چیلی به صورت خلالی نازک خرد می کنیم.

مرحله چهارم

در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت گذاشته و مقدار کمی روغن به آن می افزاییم، سپس پیاز را اضافه کرده و تفت می دهیم تا سبک و نرم شود. حالا فلفل چیلی را اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می‌ دهیم.

مرحله پنجم

حالا نمک را به همراه فلفل قرمز و فلفل سیاه به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم، سپس مواد میانی را کنار می گذاریم تا کاملا خنک شود. در ادامه فر را با حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود.

مرحله ششم

حالا خمیر را به دو قسمت مساوی تقسیم کرده و قالب مناسب بورک را انتخاب می کنیم، سپس درون آنرا با مقداری روغن چرب کرده و یک قسمت خمیر را درون قالب فیکس می کنیم. در ادامه مواد میانی را روی خمیر می ریزیم.

مرحله هفتم

حالا جعفری را به صورت ریز خرد کرده و به صورت پخش روی مواد میانی می ریزیم، سپس خمیر باقی مانده را باز کرده و روی مواد میانی را می پوشانیم و اطراف را به خوبی فشرده می کنیم تا خمیرها به هم بچسبند.

مرحله هشتم

در این مرحله روی خمیر را با زرده تخم مرغ رومال کرده و مقداری کنجد به صورت پخش روی آن می پاشیم، سپس قالب را طبقه میانی فر گذاشته تا بورک به مدت ۳۵ دقیقه پخته و روی آن طلایی شود. نوش جان.