تسهیلات 20 میلیون تومانی برای خرید صنایع دستی در خراسان جنوبی

منبع: همگردی

8

1401/9/7

14:31


ایرنا/ براساس گزارش های بدست آمده، تسهیلات 20 میلیون تومانی برای خرید صنایع دستی در خراسان جنوبی در نظر گرفته شد.

هادی شاهوردی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی افزود: پنجمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در خراسان جنوبی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی بیرجند افتتاح شده و در این نمایشگاه با حضور صنعتگران و هنرمندان 26 استان کشور 208 غرفه دایر است.

وی بیان کرد: استانهای کردستان، ایلام، مرکزی و آذربایجان شرقی در پنجمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی استان حضور ندارند و اولین بار 11 غرفه در بهترین نقطه نمایشگاه را برای حوزه گردشگری در نظر گرفته ایم که امیدواریم یک گام برای معرفی جاذبه های گردشگری خراسان جنوبی باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: 34 غرفه نیز به برخی از دستگاه های اجرایی و نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد، بسیج سازندگی، دانشگاه بیرجند، جهاد دانشگاهی و بهزیستی اختصاص داده شده است.

وی افزود: همچنین از 208 غرفه 9 غرفه به شهرها و روستاهای ملی چون روستای خراشاد، شهر ملی خوسف، شهر میبد یزد، شهرکرد چهارمحال و بختیاری اختصاص دارد.

شاهوردی از برپایی 6 سیاه چادر عشایری در جوار نمایشگاه صنایع دستی خبر داد و گفت: سه چادر مربوط به استان خراسان شمالی، چهار محال و بختیاری و گلستان و مابقی مربوط به خراسان جنوبی از جمله شهرستان های سرایان، سربیشه و بشرویه است.

وی گفت: به منظور ایجاد روحیه نشاط و شادابی هر روز برنامه ای را با محوریت موسیقی سنتی و آیینی همچنین ورزش زورخانه ای برگزار خواهیم کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی افزود: برای غرفه داران میهمان از سایر استان ها نیز برنامه هایی چون تور بیرجند گردی و کارگاه های آموزشی با محوریت برندسازی و بازار کسب و کار و بازاریابی برگزار می شود.

وی گفت: همچنین با همکاری صدا و سیمای مرکز استان با 30 استان کشور از محل برپایی نمایشگاه ارتباط مستقیم خواهیم داشت.

شاهوردی با بیان اینکه ساعت بازدید از نمایشگاه 16 تا 21 تعیین شده، عنوان کرد: این نمایشگاه از هفتم آذر به مدت پنج روز دایر است.

وی گفت: آخرین نمایشگاه سراسری صنایع دستی که سال 1398 در خراسان جنوبی برگزار شد، 2 میلیارد تومان از محل فروش صنایع دستی برای استان عایدی داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی ادامه داد: در حال حاضر 10 بازارچه صنایع دستی در شهرستان های استان در دست احداث است.

وی گفت: اکنون 299 رشته صنایع دستی در کشور وجود دارد که از این تعداد 120 رشته در خراسان جنوبی فعال است.

شاهوردی با بیان اینکه 37 رشته بومی صنایع دستی در خراسان جنوبی احیا شده، افزود: 10 هزار صنعتگر صنایع دستی در استان فعال هستند که از این تعداد سه هزار و 700 نفر بیمه دارند.

وی همچنین با اشاره به موضوع واگذاری باغ و عمارت اکبریه به بنیاد مستضعفان و حواشی آن گفت: این موضوع تنها در حد پیشنهاد بوده اما اتفاق خاصی رخ نداده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی اظهار داشت: در هر صورت کاری انجام نمی دهیم که میراث فرهنگی و گردشگری استان تحت تاثیر قرار گیرد.

تسهیلات 20 میلیون تومانی برای خرید صنایع دستی در خراسان جنوبی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو