7 کار مهم قبل از رابطه جنسی برای باردار شدن چه غذاهایی بخوریم؟

منبع: شبونه

5

1401/9/7

15:39


اگر سعی دارید باردار شوید، باید به دنبال به دنبال غذاهایی باشید که برای بارداری مفید است تحقیقات نشان داده است که رژیم های غذایی سرشار از موادی مانند چربی غیراشباع، غلات کامل، سبزیجات و ماهی با بهبود باروری (به ویژه در زنان) مرتبط است. آنها همچنین می توانند به شما در شروع سالم بارداری …

7 کار مهم قبل از رابطه جنسی برای باردار شدن چه غذاهایی بخوریم؟

اگر سعی دارید باردار شوید، باید به دنبال به دنبال غذاهایی باشید که برای بارداری مفید است تحقیقات نشان داده است که رژیم های غذایی سرشار از موادی مانند چربی غیراشباع، غلات کامل، سبزیجات و ماهی با بهبود باروری (به ویژه در زنان) مرتبط است. آنها همچنین می توانند به شما در شروع سالم بارداری کمک کنند.

سارا کریگر، متخصص تغذیه آمریکایی می‌گوید: بیاموزید که چگونه رژیم باروری خود را با استفاده از غذاهای مفید فراهم کنید.

غذاهایی که باید در رژیم باروری گنجانده شوند

در حالی که هیچ غذای جادویی برای باردار شدن وجود ندارد، یک تغییر ساده که می توانید برای حمایت از باروری خود انجام دهید این است که مطمئن شوید رژیم غذایی شما شامل انتخاب های سالم از گروه های غذایی زیر است.

میوه ها و سبزیجات

بشقاب خود را با میوه ها و سبزیجات پر کنید. در یک مطالعه توسط دانشکده بهداشت عمومی هاروارد، که شامل نزدیک به 19000 زن بود شیوع بالاتری از اختلال تخمک‌گذاری را در افرادی که چربی‌های ترانس، قند حاصل از کربوهیدرات‌ها، بیشتر مصرف می‌کردند، نشان داد. اطمینان حاصل کنید که نیمی از بشقاب شما در هر وعده غذایی از میوه ها و سبزیجات تازه تشکیل شده است.

7 کار مهم قبل از رابطه جنسی برای باردار شدن چه غذاهایی بخوریم؟

اگرچه مصرف کامل میوه یا سبزی بهترین است، اما Vitti توصیه می‌کند اگر طرفدار سبزیجات خام نیستید، از کلم پیچ و سایر سبزیجات استفاده کنید. او می‌گوید: «من دوست دارم به بیماران توصیه کنم آب‌های تازه و عمدتاً سبزیجات را با چند میوه مانند کلم پیچ تهیه کنند که حاوی مواد شیمیایی گیاهی است که برای باروری مفید است. برای مبارزه با از دست دادن مواد مغذی، سبزیجات را برای مدت کوتاهی بدون آب در حرارت بالا تفت دهید یا با مقدار کمی آب در مایکروویو قرار دهید.

چربی های سالم

چربی های سالم و گیاهی در حد اعتدال بخش مهمی از هر رژیم غذایی متعادلی است. آجیل، آووکادو، روغن زیتون و روغن هسته انگور می توانند به کاهش التهاب در بدن کمک کنند که به افزایش تخمک گذاری منظم و باروری عمومی زنان کمک می کند.

برخی چربی ها حتی ممکن است به افرادی که واقعاً با ناباروری دست و پنجه نرم می کنند کمک کند. “مطالعات نشان داده است که مصرف مقدار مشخصی از چربی‌های غیراشباع تک غیراشباع به شکل آووکادو در طول چرخه IVF، در مقایسه با زنانی که چربی‌های گیاهی خوبی در آن دوره مصرف نمی‌کنند، میزان موفقیت را تا سه و نیم برابر افزایش می‌دهد. ویتی می گوید.

همچنین اجتناب از چربی های ترانس (نوعی که در میان وعده های فرآوری شده مانند سیب زمینی سرخ شده و غذاهای بسته بندی شده یافت می شود) و مصرف بیشتر چربی های غیراشباع می تواند مفید باشد. چربی های ترانس مقاومت به انسولین را افزایش می دهند. انسولین به انتقال گلوکز از جریان خون به سلول ها کمک می کند. مقاومت به این معنی است که انتقال گلوکز به داخل سلول ها دشوارتر است.

کربوهیدرات های پیچیده

برای افزایش باروری، سعی کنید کربوهیدرات های پیچیده تر را ترکیب کنید و کربوهیدرات های بسیار فرآوری شده را محدود کنید. بدن شما کربوهیدرات های تصفیه شده (مانند کلوچه، کیک، نان سفید و برنج سفید) را به سرعت هضم کرده و به قند خون تبدیل می کند. برای کاهش افزایش قند خون، لوزالمعده انسولین را در جریان خون آزاد می کند و مطالعات نشان داده اند که سطوح بالای انسولین به نظر می رسد که تخمک گذاری را مهار می کند.

کربوهیدرات های پیچیده (آنهایی که حاوی فیبر هستند، مانند میوه ها، سبزیجات، لوبیاها و غلات کامل) به آرامی هضم می شوند و اثر تدریجی تری بر قند خون و انسولین دارند. غلات به سختی تصفیه شده همچنین منابع عالی ویتامین های B، ویتامین E و فیبر برای باروری هستند. کریگر می‌گوید: «برخی از مورد علاقه‌های من گندم سیاه است که حاوی d-chiro-inositol است، ترکیبی که تخمک‌گذاری را بهبود می‌بخشد.

7 کار مهم قبل از رابطه جنسی برای باردار شدن چه غذاهایی بخوریم؟

برای برخی از افراد، به ویژه آنهایی که دچار اختلالات هورمونی مانند سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) هستند، کاهش مصرف گلوتن نیز ممکن است توصیه شود. ویتی می‌گوید: نشان داده شده است که گلوتن یک پاسخ التهابی در بدن ایجاد می‌کند که پروتئین واکنش‌گر C را افزایش می‌دهد و سیگنال‌هایی را ارسال می‌کند که زمان ایده‌آلی برای باردار شدن نیست. “این کار لانه گزینی را دشوارتر می کند و همچنین شناخته شده است که از تخمک گذاری جلوگیری می کند.” با این حال، قبل از ایجاد هر گونه تغییر عمده در رژیم غذایی، باید با پزشک خود صحبت کنید و برنامه ای داشته باشید که وعده های غذایی خود را بدون گلوتن تشکیل می دهد.

یک چهارم بشقاب خود را با کربوهیدرات های پیچیده تری مانند برنج قهوه ای بسازید. همچنین ممکن است جدا شدن از برنج و ماکارونی شما و نمونه برداری از غلات کامل تری مانند آمارانت، ارزن و کینوا مفید باشد. آنها به شما کمک می کنند تا مدت بیشتری سیر بمانید و سطح قند خون سالم را حفظ کنید، که برای سلامت باروری نیز مهم است.
25 بهترین نکته برای باردار شدن به گفته کارشناسان

پروتئین

مرغ، بوقلمون، گوشت خوک و گوشت گاو که از چربی اضافی استفاده شده اند، منابع عالی پروتئین، روی و آهن هستند که بلوک های ساختمانی بسیار مهم برای بارداری سالم هستند. بر اساس یک مطالعه در مورد تغذیه و باروری، چربی اشباع اضافی موجود در پروتئین حیوانی، از سوی دیگر، ممکن است با مشکلات باروری مرتبط باشد.

منابع پروتئینی از دریا نیز می توانند گزینه های مغذی باشند. به عنوان مثال، ماهی های آب سرد مانند سالمون، ماهی تن سبک کنسرو شده و ساردین منابع عالی DHA و اسیدهای چرب امگا 3 هستند. آنها همچنین به رشد سیستم عصبی کودک کمک می کنند و خطر زایمان زودرس را کاهش می دهند، پس چرا قبل از بارداری شروع نکنید؟

کریگر می گوید که می توانید این گزینه ها را چند بار در هفته در رژیم باروری بدون نگرانی در مورد سطح جیوه بگنجانید. اما بهتر است از انواع دیگر مانند کوسه ماهی، اره ماهی، کاشی ماهی و شاه ماهی خال مخالی که به داشتن سطوح بالاتر جیوه معروف هستند خودداری کنید.

7 کار مهم قبل از رابطه جنسی برای باردار شدن چه غذاهایی بخوریم؟

تخم مرغ نیز یکی دیگر از منابع پروتئینی قوی در رژیم باروری است. او می گوید: «آنها از کلسترول رپ بدی دریافت می کنند، اما زرده دارای ذخایر عالی پروتئین و کولین است، ویتامینی که به رشد عملکرد مغز در نوزادان کمک می کند.
چگونه پنجره بارور خود را هنگام تلاش برای باردار شدن پیدا کنید

هنگام انتخاب غذاهایی که باروری را افزایش می دهند، می توانید پروتئین گیاهی (از لوبیا، آجیل، دانه ها و توفو) را نیز انتخاب کنید. آنها با چربی های سالم همراه هستند و کالری نسبتا کمی دارند، که اگر کاهش وزن به عنوان یک مرحله قبل از بارداری برای شما توصیه شده باشد، می تواند برای بارداری مفید باشد.

یک مطالعه منتشر شده در Nutrients نشان داد که خطر اختلالات تخمک گذاری زمانی به نصف کاهش می یابد که 5 درصد از کل کالری دریافتی شما از پروتئین های گیاهی مشتق شود. مطالعه بهداشت عمومی هاروارد همچنین نشان داد که احتمال ناباروری در افرادی که بیشترین مصرف پروتئین حیوانی را دارند، 39 درصد بیشتر است. لوبیاها، آجیل، دانه ها و سایر حبوبات مانند عدس و نخود منبع فوق العاده ای هستند.

لبنیات

برای افرادی که در بین ما به لاکتوز مقاوم هستند، به جای لبنیات بدون چربی و کم چرب برای حمایت از باروری، به شیر کامل یا سایر غذاهای لبنی پرچرب (مانند ماست) بپردازید. والتر ویلت، استاد تغذیه و اپیدمیولوژی در دانشکده بهداشت عمومی هاروارد و یکی از نویسندگان این مطالعه، می‌گوید: «ما دریافتیم که هر چه محصولات لبنی کم‌چرب در رژیم غذایی زنان بیشتر باشد، مشکلات بیشتری برای باردار شدن دارند. . به این دلیل که مصرف زیاد لبنیات کم‌چرب در مقایسه با لبنیات پرچرب خطر ناباروری تخمک‌گذاری را افزایش می‌دهد.

7 کار مهم قبل از رابطه جنسی برای باردار شدن چه غذاهایی بخوریم؟

از طرف دیگر، اگر همچنان در باردار شدن مشکل دارید، ممکن است بخواهید به طور کلی مصرف لبنیات را از برنامه رژیم باروری خود محدود کنید. ویتی می‌گوید: «ما در مقادیر انبوه در معرض لبنیات قرار می‌گیریم که بیشتر بر اساس هورمون‌ها انجام می‌شود، به این معنی که تولید لبنیات گاوی از نظر شیمیایی بسیار دستکاری شده است». این هورمون های اضافی ممکن است مکالمه ای را که مغز در تلاش است با سیستم غدد درون ریز، به ویژه تخمدان های شما انجام دهد، مختل کند. اگر تصمیم به حذف موقت لبنیات دارید، فقط مطمئن شوید که با پزشک خود در مورد بهترین راه های تکمیل کلسیم دریافتی خود مشورت کنید.

همچنین ایده خوبی برای افزایش مصرف ماست، ایده آل خانگی یا یونانی است. چرا؟ میکروب های پروبیوتیک ممکن است در تقویت سلامت بارداری مفید باشند. محققان مطالعه‌ای را در Cureus منتشر کردند که نشان داد ماست غنی از پروبیوتیک ممکن است فوایدی داشته باشد.

منیع: parents.com

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو