نقد و بررسی بازی MotoGP 22 | خصوصیات ویژه ترین بازی ورزشی امسال

نقد و بررسی بازی MotoGP 22 | خصوصیات ویژه ترین بازی ورزشی امسال


منبع: پلازا

19

1401/9/7

17:54


نقد و بررسی بازی MotoGP 22 | خصوصیات ویژه ترین بازی ورزشی امسال

با انتشار بازی MotoGP 22 شاهد ورود عرصه بازی‌های موتورسواری MotoGP به یک دوران جدید هستیم که حتی آن را می‌توان دوران طلایی بازی‌های موتورسواری نامید. در بازی موتو جی پی ۲۲ از همه نظر شاهد یک عنوان بسیار منحصر به فرد و مخصوص هستیم که برای مدت‌ها طرفداران ژانر موتورسواری را راضی خواهد کرد. با بررسی بازی MotoGP 22 همراه ما باشید.

بازی‌های MotoGP را می‌توان از معدود طلایه‌داران ژانر موتورسواری در دنیای گیمینگ نامید که عناوین مختلف آن همواره کیفیت خود را حفظ کرده‌اند. از زمان انتشار اولین بازی MotoGP تا کنون ما اغلب در هر نسخه شاهد آن بوده‌ایم که یک یا چندین ویژگی جدید بسیار ویژه و بسیار خوب به این سری بازی افزوده شده است. بر همین اساس شاید پربیراه نباشد اگر اذعان کنیم که بازی مسابقات موتورسواری موتو جی پی 22 نیز از این قاعده استثنا نیست.

فهرست مطالب :

نقد و بررسی بازی MotoGP 22

همانطور که در مقدمه مقاله‌مان نیز به آن اشاره کردیم پر بیراه نیست که بگوییم بازی‌های مدرن MotoGP در حالت کنونی آن دوران طلایی خود را سپری می‌کنند. در سال 2021 ورزش‌های MotoGP نیز در دوران اوج خود بودند. در آن سال شاهد آن بودیم که از 18 نژاد مختلف حدود 8 برنده داشتیم که در تاریخ بازی‌های موتورسواری بی‌سابقه است. بر همین اساس می‌توان گفت ورزش موتورسواری و به ویژه مسابقات MotoGP جزو پیش‌بینی ناپذیرترین ورزش‌ها محسوب می‌شوند.

در سوی دیگر هنگامی که نگاهی کلی به بازی مسابقات موتورسواری موتو جی پی 2022 می‌اندازیم پی می‌بریم که تمرکز اصلی این بازی ویدیویی هنوز هم روی فصل 2009 مسابقات موتورسواری است. اولین نکته‌ای که در رابطه با گیم پلی بازی موتو جی پی ۲۲ باید به آن اشاره کنیم حالت جدید آن است که Nine: Season 2009 نام گرفته است. در این حالت از بازی موتو جی پی ۲۲ شاهد حضور قهرمانانی همچون روسی (Rossi)، لورنزو (Lorenzo)، استونر (Stoner) و پدروسا (Pedrosa) هستیم که موتورهای 1000 سی سی خود را روشن کرده و به مصاف همدیگر می‌روند.

بازی مسابقات موتورسواری موتو جی پی 22 نقد بازی موتور سواری بازی موتو جی پی ۲۲

رقابت این قهرمانان در بازی مسابقات موتورسواری موتو جی پی 22 از طریق یک سری ویدیویی مستند‌مانند روایت می‌شود که توسط یک فیلمساز بریتانیایی به نام مارک نیل (Mark Neale) کارگردانی می‌شود. نیل چالش‌های بین قهرمان‌های بازی را به بهترین شکل ممکن روایت می‌کند؛ امری که واقعا به کیفیت این بازی ویدیویی افزوده است. در واقع می‌توان گفت عملکرد نیل به عنوان گزارشگر در بازی MotoGP 22 برای PC به قدری خوب است که به خوبی از طریق آن می‌توانیم تنش‌های موجود میان قهرمانان بازی و هرآنچه را که مربوط به آن دوره است با پوست و گوشت و استخوان خود لمس کنیم.

بر همین اساس شاید پربیراه نباشد که بگوییم صحنه‌های سینمایی بازی MotoGP 22 به قدری خوب طراحی شده‌اند که اصلا به گذر از آن‌ها جهت رسیدن و شرکت در مسابقه اصلی فکر هم نخواهید کرد. چالش‌های موجود در گیم پلی بازی موتو جی پی ۲۲ بسیار سرراست طراحی شده‌اند و هدف اصلی شما در این چالش‌ها همانطور که از بازی‌های موتورسواری نیز انتظار می‌رود عبور از دشمنان و رقابت تنگاتنگ با آن‌ها جهت پیروزی است.

مسابقات موتور جی پی 2022 شامل تنوع جدیدی از مراحل بوده که باید در پیست های نوین بدنبال نشان دادن و اثبات مهارت های خود باشید. این ویژگی یک نکته کلیدی در مورد گیم پلی بوده است که با استفاده از آن میتوانید شاهد سبک پویا و سرگرم کننده باشید. در این میان شرکت سازنده جذابیت های جدیدی را برای تک تک مراحل درنظر گرفته است که با استفاده از آنها میتوانید شاه کلید موجود برای سرگرم در بهترین بازی موتور جی پی را دریافت کنید.
در خصوص بررسی گیم پلی بازی motogp 22 باید بدانید که تنوع بالا چالش ها از اصلی ترین دلایل سرگرم شدن برای مدت زمان طولانی بوده است که اگر بدنبال یک بازی جدید در این عرصه هستید باید بدانید که وجود المان های تکمیلی در راستای بهبود گیم پلی بازی سبب شده تا این بازی به نسبت نسخه های پیشین و گیم های مشابه یک لول بالاتر باشد که در این خصوص قرار است با یک بازی بی نقص سروکار داشته باشید.

بررسی بازی MotoGP 22 معرفی بازی MotoGP 22

حال خود را به عنوان یک بازی‌باز تجسم کنید که در بازی MotoGP 22 و در میان فهرستی طلایی از مسابقه دهندگان دوران طلایی موتورسواری ایستاده‌اید و به معروف‌ترین موسیقی‌های کلاسیک موتورسواری گوش می‌دهید و نهایت تلاش خود را می‌کنید که از میان پاهای روسی به عنوان یکی از مهمترین قهرمانان موتورسواری عبور کرده و به خط پایان برسید. همین هیجان و آدرنالین موجود در بازی MotoGP 22 سبب می‌شود حتی برای کسانی که علاقه‌ای گذرا به بازی‌های موتورسواری دارند این بازی ویدیویی جذاب به نظر برسد.

داستان بازی motogp 22 مربوط به نقش آفرینی و یا شخص خاصی که بدنبال انتقام باشد نبوده است. داستان در مورد یک شخص تازه کار بوده که قصد دارد به دنیای موتور جی پی بپیوندد و در این میان مهارت های خود را به اثبات رساند. وظیفه کنترل و مدیریت این شخص به شما واگذار شده که با استفاده از مهارت های خود میتوانید در مراحل و چالش های بسیاری حضور پیدا کنید و با پشت سر گذاشتن آنها یک قدم به مسابقات مطرح و رسمی جهانی نزدیک تر شوید. در دنیای این بازی رقبای بسیاری در انتظار شما هستند که اگر تصمیم دارید جوایز مربوط به مراحل را بدست آورید باید از سد آنها عبور کنید. وجود سیستم دشواری مراحل میتواند شمارا برای مدت زمان طولانی سرگرم کند که پیشنهاد میشود در ادامه یاما همراه باشید.

در ادامه نقد بازی موتور سواری موتو جی پی ۲۲ قصد داریم به حالت کریر (Career) این بازی ویدیویی ویژه بپردازیم که از جهت شایان تقدیر است. هر سه طبقه بندی موجود در دنیای رانددگی در حالت کریر بازی MotoGP 22 حضور دارند و این امر سبب شده است که این بخش این بازی ویدیویی از منظر عمق موجود در آن به حد و اندازه‌ای برسد که حتی بازی‌های فرمول یک نیز به گرد پای آن نرسند.

در حالت کریر نقد بازی موتور سواری بازی موتو جی پی ۲۲ شما به عنوان یک کارآموز با یک موتور قراضه شروع می‌کنید و پروسه‌ای که طی می‌کنید تا به مسابقات حرفه‌ای دعوت شوید و تمامی اتفاقاتی که در این میان می‌افتند واقعا سبب می‌شوند که در انتهای خط حس کنید که برای جایی که به آن رسیده‌اید تلاش کرده‌اید و همین امر نیز سبب می‌شود هم به عنوان یک بازی‌باز و هم به عنوان یک علاقمند موتورسواری به خود افتخار کنید؛ احساسی که سازندگان به خوبی توانسته‌اند در این بازی ویدیویی آن را بازنمایی کرده و نشان دهند.

داستان بازی Moto GP 22 گیم پلی بازی موتو جی پی ۲۲

نکه دیگر در بررسی بازی MotoGP 22 موتورهای موجود در آن هستند که در این نسخه کمی بیشتر با بازی‌بازها راه می‌آیند و به بیان دیگر یاد گرفتن رانندگی با آن‌ها و تسلط بر آن‌ها راحت تر است. در بازی MotoGP 21 شاهد این امر نبودیم و بر اساس آنچه طرفداران این بازی ویدیویی می‌گفتند موتورسیکلت‌های موجود در این بازی ویدیویی و تصمیم سازندگان مبنی بر شبیه سازی دقیق و تمام و کمال از زندگی واقعی با جزئیات کامل سبب شده بود که حتی چندین ماه پس از تجربه بازی نیز آن تسلط و کنترلی را که می‌خواهید بر روی موتورسواری خود نداشته باشید.

بعد از معرفی بازی موتور جی پی ۲۰۲۲ علاقه مندان به صنعت بازی های ویدیویی به سمت این بازی روی آورند که وجود جذابیت های بسیار و گیم پلی عالی در بازی موتو جی پی 2022 از اصلی ترین دلایلی بوده که در این خصوص میتوان به آن اشاره داشت. مابین موارد ذکر شده بدنیست بدانید که این گیم از طراحی خوبی نیز برخوردار بوده است که اگر از دوست داران بازی های گرافیکی هستید بدنیست بدانید که این گیم گزینه خوبی برای شما بوده است که نباید آنرا ساده از دست داد. با این اوصاف میتوان این قول را به شما داد که این بازی جدا از طراحی عالی اش از صدا گذاری خوب و هیجان انگیز برخوردار بوده که نباید آنرا نادیده گرفت.

برای دانلود بازی موتو جی پی برای اندروید شاید نیاز به مشاهده تصاویر و گیم پلی داشته باشید اما این مورد برای این بازی نیاز نخواهد بود. سبک غالب گونه و روان بازی میتواند شمارا در محیطی قرار دهد که انگار در حال تماشای یک مسابقه جی پی هستید. این ویژگی شاید در بازی های بسیاری وجود داشته باشد اما بدنیست بدانید حسی که قرار است از این بازی کسب کنید در مقایسه با موارد مشابه قابل قیاس نبوده است. شبیه سازی عالی در کنار وجود پیست های محبوب جهانی در این بازی میتواند شما را با قهرمانان بسیاری مواجه کند. هر یک از مسیر های بازی توسط یک قهرمان احاطه شده که اگر تصمیم دارید آنرا بنام خود بزنید باید از سد رقبای بسیاری عبور کنید که این مورد مستلزم مهارت بالا در طول مسابقات بازی بوده است.

سازندگان بازی موتو جی پی ۲۲ این امر را در قسمت‌های مختلف بازی به ویژه ترمز کردن کمی راحت‌تر از قبل کرده‌اند اما شاید بتوان گفت درجه سختی بازی و تصمیم سازندگان در این رابطه هنوز هم جای کار دارد. در حالت کنونی می‌توان گفت در بازی MotoGP 22 و هنگام رانندگی موتورسیکلت‌های خود با میزان بیشتری از کمک روبرو خواهید شد و بخش‌هایی از رانندگی شما به جای دستی بودن حالت اتوماتیک پیدا کرده‌اند. در واقع می‌توان گفت در نقد بازی موتور سواری بازی موتو جی پی ۲۲ شبیه سازی دقیق رانندگی جای خود را به مبحث مخاطب محوری داده است که لزوما امر بدی نیست و شما این مقوله را به ویژه به هنگام انجام مسابقات حس می‌کنید.

تریلر بازی موتو جی پی 22 سیستم مورد نیاز بازی MotoGP 22

سیستم مورد نیاز بازی MotoGP 22 به شرح زیر است:

  • پردازنده اصلی: Intel Core i3-4160 (2 * 3600) – AMD FX-4350 (4 * 4200) or equivalent
  • رم: 8 گیگابایت
  • پردازنده گرافیکی: GeForce GT 640 (2048 VRAM) – Radeon R7 250 (2048 VRAM) or equivalent
  • DX: ورژن 11
  • سیستم عامل: ویندوز 8.1 64 بیتی
  • میزان حافظه داخلی مورد نیاز: 30 گیگابایت

همانطور که شاهد بوده اید برای اجرای این بازی نیازی به سیستم سخت افزاری چندان قوی نخواهید داشت. این مورد بازگو کننده یک بازی کیفیت نبوده زیرا شرکت سازنده در این زمینه موارد بسیاری را وارد بازی نموده است که گیمر جهت حضور در بازی نیازی به گرافیک بالا نداشته باشد اما شاهد یک کیفیت دیدنی باشد. وجود این ویژگی امروزی در بسیاری از بازی های دنیا دیده نمیشود اما شرکت سازنده آنرا برای کاربران خودش درنظر گرفته است.

بازی motogp 22 برای کامپیوتر در قالب یک سیستم شبیه سازی پیاده سازی شده است که براساس سخت افزار خود میتوانید کیفیت خروجی را کمی تغییر دهید. وجود این ویژگی سبب شده تا گیمرهایی که از سیستم ضعیف تری برخوردار هستند امکان اجرای بازی را داشته باشند. در این میان بدنیست بدانید که طراحی عالی بازی سبب خواهد شد تا با ویژگی های خوبی که در مورد ظاهر بازی بوده آشنا شوید.

بازی MotoGP 22 برای PC

در خصوص مدیریت موتور باید بدانید که تمام موارد حتی فیزیک زمین نیز در این بازی درنظر گرفته شده است تا شاهد یک گیم عالی باشید. در این زمینه اگر کمی سریعتر فرمان را برای پیچ بچرخانید مطمینن زودتر از مسیر خارج خواهید شد و برای بازگشت به مسیر باید تلاش بیشتری را صرف کنید. موارد این چنینی در طول بازی به حرفه ای تر شدن شما کمک خواهد نمود که با پایان دادن به مراحل اولیه میتوانید سبک جدید و دشوار تری را شاهد باشید که برای سرگرم نمودن شما درنظر گرفته شده است.

اگر نگاهی به تصاویر درج شده در خصوص این بازی داشته باشید متوجه خواهید شد که حتی برای نمایش حرفه ای قطره های آب نیز برنامه ریزی های خوبی درنظر گرفته شده است. در مسیر های بارانی شاهد یک پوشش تصویری عالی از مسابقات خواهید بود که به تصویر کشیدن موارد این چنینی قدرت بالای شرکت سازنده را بازگو میکند. بدنیست بدانید که این بازی در بخش طراحی ویژگی های خوبی را در اختیار شما قرار داده است. استفاده از هرنمایی عالی در قالب یک بازی ویدیویی با کیفیت فول اچ دی که در آن به کوچک ترین موارد نیز بهای بسیار داده شده است. این مورد میتواند شمارا با یکی از گرافیکی ترین بازی های 2022 مواجه نماید.

طراحی بی نقص و کابرپسند در کنار صدای عالی و هیجان انگیز بازی میتواند شمارا در یک محیط شبیه سازی شده قرار دهد که برای استفاده حداکثری از ویژگی های بازی نیازی به اقدامات مختلف نخواهید داشت و فقط کافیست در بازی حضور پیدا کنید. کیفیت بالا در کنار جذابیت های متنوع این بازی میتواند گزینه خوبی برای سرگرمی باشد که امروزه امثال بازی های موتو جی پی از محبوبیت بهتری به نسبت گیم های دیگر برخوردار بوده اند.

سخن پایانی

بازی موتو جی پی ۲۲ را فی الواقع می‌توان یک بازی موتورسواری بسیار ویژه نامید. اگرچه این بازی ویدیویی عاری از نقص نیست اما بر اساس آنچه به ما نمایانده است بدون شک لایق آن است که آن را جزو یکی از بهترین‌بازی‌های موتورسواری که تا کنون منتشر شده است بنامیم. این امر را چه در گیم پلی بازی، چه در جلوه‌های بصری و چه در موارد مشابه دیگر می‌توان مشاهده کرد. بنابراین توصیه ما به شما آن است که اگر به بازی‌های موتورسواری علاقمند هستید بازی MotoGP 22 را از دست ندهید. نظر شما در رابطه با بازی MotoGP 22 چیست؟ نظرات خود را از طریق قسمت پایین و بخش کامنت‌های سایت با ما در ارتباط بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو