پرداخت 30 میلیارد تومان تسهیلات تبصره 18 به هنرمندان صنایع دستی استان مرکزی

منبع: همگردی

11

1401/9/7

18:32


ایسنا/ براساس آخرین گزارش های منتشر شده، پرداخت 30 میلیارد تومان تسهیلات تبصره 18 به هنرمندان صنایع دستی استان مرکزی صورت گرفت.

قاسم کاظمی، معاون صنایع دستی استان مرکزی اظهار کرد: سهم استان مرکزی در اعتبارات 1401 و تسهیلات تبصره 18 هنوز قطعی نشده و تسهیلات پرداخت شده تاکنون مربوط به 1400 است.

وی دلیل این امر را تغییر سال مالی از شهریور هر سال دانست و گفت: در حال حاضر مصوبات سال قبل در حال پرداخت است و احتمالا تا پایان ماه جاری، این سهم برای استان مشخص می شود که برای پرداخت این اعتبارات تا شهریور سال آینده نیز فرصت باقی است.

کاظمی با بیان اینکه در حوزه گردشگری و صنایع دستی از سال گذشته تاکنون 110 طرح به مبلغ 30 میلیارد تومان از طریق بانکهای عامل در استان از جمله بانک دی، بانک گردشگری، بانک پارسیان، توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید مشمول تسهیلات تبصره 18 شده، افزود: در حوزه صنایع دستی کارگاه های انفرادی تا سقف 100 میلیون تومان و کارگاه های کوچک نیز تا سقف 500 میلیون تومان می توانند تسهیلات را براساس طرح توجیهی دریافت کنند.

وی با بیان اینکه تسهیلات پرداخت شده در استان باعث ایجاد 120 فرصت شغلی مستقیم و 50 فرصت شغلی غیر مستقیم شده بیان کرد: تا پایان امسال پیش بینی می شود که 115 طرح در حوزه صنایع دستی موفق به دریافت این تسهیلات شوند که حدود 150 فرصت شغلی را به همراه خواهند داشت.

کاظمی اضافه کرد: متقاضیان و هنرمندان صنایع دستی در استان مرکزی می توانند با ارائه درخواست، مدارک و طرح توجیهی در حوزه صنایع دستی در مسیر دریافت تسهیلات قرار گیرند. به این صورت که پس از تایید طرح توسط کارشناسان صنایع دستی و ثبت نام در سامانه مربوطه و ارسال طرح به کمیته های استانی تبصره 18 و تصویب، به بانکهای عامل جهت بررسی و پرداخت معرفی می شوند.

پرداخت 30 میلیارد تومان تسهیلات تبصره 18 به هنرمندان صنایع دستی استان مرکزی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو