طرز تهیه کباب سرداشی همدان | کباب تابه ای همدانی

منبع: زرین بانو

618

1401/9/8

09:01


در این پست از زرین بانو روش درست کردن یک کباب تابه ای خوشطعم به نام کباب سرداشی که از کباب های معروف همدان است آموزش داده ایم. با این پست همراه زرین بانو باشید …

به نام خدا، دوستان و همراهان همیشگی مجله خانوادگی زرین بانو سلام امیدوارم حالتون عالی باشه. در بخش آموزش تهیه انواع غذای محلی ایرانی آشپزخانه ی زرین بانو با آموزش “کباب سیرداشی” همدان در خدمتتونم.

طرز تهیه کباب سرداشی همدان

عکس از rohangiz_ghorbi

کباب سرداشی یا سیرداشی از کباب های سنتی استان همدان می باشد که در قدیم در داخل تابه های روحی پهن کرده و داخل تنور یا همان سیر داش می پختند. امروزه این کباب در داخل فر و حتی روی گاز هم قابل پخت است.

این کباب شباهت زیادی با کباب تابه ای دارد. با این تفاوت که در داخل کباب سیرداشی از سیب زمینی استفاده می شود.

اگر شما هم علاقمندید این غذای بسیار خوشمزه رو درست کنید، دعوت می کنیم با این آموزش آشپزی در ادامه با زرین بانو همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه کباب سرداشی ( برای 4 نفر)

گوشت گوسفندی 400 گرم
پیاز 1 عدد بزرگ
سیب زمینی 2عدد متوسط
فلفل سبز شیرین 2 عدد
گوجه فرنگی 1-2 عدد
ادویه ها شامل نمک ، فلفل سیاه ، زرد چوبه به میزان لازم
کره یا روغن به میزان لازم

 

برای خوش عطر و طعم شدن کباب از زعفران ، سماق، مرزنجوش، دارچین و… هم می تونید استفاده کنید.

رسپی کباب سرداشی اصل همدان

مرحله اول :

برای درست کردن این کباب بسیار خوشمزه ابتدا پیاز و سیب زمینی رو پوست می گیریم و رنده ی ریز کرده، سپس داخل صافی می ریزیم و با پشت قاشق فشار می دیم تا آبش گرفته بشه.

مرحله دوم :

سیب زمینی و پیاز رنده شده رو به همراه گوشت چرخ کرده داخل میکسر می ریزیم و یک بار میکس می کنیم. در ادامه نمک ، فلفل سیاه ، زرد چوبه و دیگر ادویه های دلخواه رو اضافه کرده و با دست حسابی چنگ می زنیم تا حالت خمیری به خودش بگیره.  موقع ورز دادن هم چند باری گوشت رو جمع می کنیم و داخل کاسه می کوبیم تا منسجم بشه.

بیشتر بخوانیم : برای مشاهده ی روش درست کردن کباب تابه ای مجلسی روی لینک مقابل کلیک کنید : طرز تهیه کباب تابه ای

مرحله سوم :

در این زمان تابه یا سینی فر رو با کره یا روغن چرب می کنیم و مواد گوشتی رو داخلش ریخته و با دست کل کف تابه به صورت یک دست پخش می کنیم. اگر از گوشت پر چرب استفاده می کنید ، روغن کمی بریزید.

حالا گوجه فرنگی  رو حلقه ای برش زده روش می چینیم. فلفل سبز یا دلمه ای رو هم برش زده روش می چینیم. برای روی کباب از سیب زمینی حلقه شده هم می تونید استفاده کنید.

در نهایت تابه یا سینی فر رو در فر از قبل گرم شده با دمای 160_170 درجه به مدت 30-45 دقیقه می گذاریم تا بپزد و مغز پخت شود.

به همین راحتی کباب سیرداشی بسیار خوشمزه ی ما آماده میشه.

می تونید به تنهایی با نان و یا در کنار برنج میل کنید.

نوش جونتون

زمان آماده سازی : 30 دقیقه

زمان پخت : 30-45 دقیقه

کباب سیر داشی رو می تونید به عنوان ناهار یا شام میل کنید.

این کباب شباهت زیادی نیز با تپسی کباب ترکیه دارد با این تفاوت که در داخل کباب سیرداشی از سیب زمینی و داخل تپسی کباب از جعفری خورد شده استفاده میشود.

امیدوارم این غذای بسیار خوشمزه ی سنتی ایرانی رو درست کنید و درکنار خانواده و عزیزان از خوردنش کلی لذت ببرید. اگر هم به همدان سفر داشتید حتما از کباب سیرداشی رستوران های این شهر میل کنید تا از عطر و طعم یک کباب سیرداشی اصیل همدان لذت ببرید.

بیشتر بخوانیم : برای مشاهده ی روش درست کردن تاس کباب محلی ایرانی روی لینک مقابل کلیک کنید : طرز تهیه تاس کباب

لحظاتتون به کام

حق یارتون

مجله ی خانوادگی زرین بانو

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو