طرز تهیه شیرینی شکلاتی پرتقالی

طرز تهیه شیرینی شکلاتی پرتقالی , دستور پخت شیرینی شکلاتی پرتقالی

شیرینی شکلاتی پرتقالی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و مجلسی است که برای پذیرایی بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی شکلاتی پرتقالی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی شکلاتی پرتقالی
کره۱۰۰ گرم
پودر شکر۸۰ گرم
تخم‌ مرغ۱ عدد
وانیل¼ قاشق چایخوری
شیر۱ قاشق سوپخوری
آرد سفید۳۰۰ گرم
پودر کاکائو۲۰ گرم
نمک۱ پنس
مواد لازم آیسینگ
پودر شکر۲۰۰ گرم
آب پرتقال۳ قاشق سوپخوری

طرز تهیه شیرینی شکلاتی پرتقالی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی شکلاتی پرتقالی خوشمزه ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم دمای آن و دمای محیط هماهنگ شود. حالا کره و پودر شکر را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در ادامه مواد درون کاسه را با دور تند همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا خامه‌ ای و سفید رنگ شود. حالا تخم مرغ را به همراه وانیل و شیر به کاسه اضافه کرده و به هم زدن ادامه می دهیم تا مواد یکدست شوند.

مرحله سوم

حالا آرد سفید را به همراه پودر کاکائو و نمک درون الک ریخته و سه مرتبه الک می کنیم، سپس کم کم به کاسه اضافه کرده و با لیسک به خوبی مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و لطیف که به دست نمی چسبد حاصل شود.

مرحله چهارم

در این مرحله خمیر را درون یک کیسه فریزر گذاشته و اجازه می دهیم به مدت ۱۵ دقیقه درون یخچال استراحت کند. در این فاصله فر را با حرارت ۱۷۵ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا فر کاملا گرم شود.

مرحله پنجم

پس از اتمام استراحت خمیر آنرا بین دو کاغذ روغنی به قطر ۳ تا ۴ میلی متر باز کرده و با کاتر دلخواه قالب می زنیم. در ادامه خمیرها را درون سینی فر که با کاغذ روغنی پوشانده ایم می چینیم و درون فر می گذاریم.

مرحله ششم

حالا اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند. در این فاصله به سراغ درست کردن مایه آیسینگ می رویم، برای این منظور پودر شکر را درون یک کاسه مناسب الک می کنیم.

مرحله هفتم

حال آب پرتقال را به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا یک مایه نسبتا روانی به دست آید. پس از اتمام پخت شیرینی ها سینی را از فر خارج کرده و بدون دست زدن به آنها اجازه می دهیم خنک شوند.

مرحله هشتم

در ادامه درون شیرینی ها را با مایه آیسینگ پر کرده و اجازه می دهیم روی آنها رویه ببندد. در نهایت روی شیرینی ها را به دلخواه با شکلات اشکی تزیین کرده و به همراه چای تازه‌ دم سرو می کنیم. نوش جان.