کاربردی ترین و بهترین برنامه های ساخت شیائومی + لینک دانلود

کاربردی ترین و بهترین برنامه های ساخت شیائومی + لینک دانلود


منبع: پلازا

15

1401/9/8

14:29


کاربردی ترین و بهترین برنامه های ساخت شیائومی + لینک دانلود

شیائومی اپلیکیشن‌های اختصاصی و سیستمی متنوعی دارد که به‌صورت پیش‌فرض روی گوشی‌هایش نصب می‌کند. برنامه های اصلی شیائومی بیشتر گزینه‌های کاربردی هستند که امکانات متفاوتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. در ادامه با پلازا همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به بهترین اپلیکیشن های کاربردی گوشی شیائومی.

برنامه های سیستمی شیائومی یکی از مواردی هستند که طی چندین سال اخیر انتقادهای زیادی به آن‌ها وارد می‌شود. بسیاری از کاربران از تعداد زیاد این برنامه‌ها که به‌شکل پیش‌فرض روی گوشی آن‌ها نصب شده، رضایت ندارند. به عقیده آن‌ها اکثر این برنامه‌ها کاربردی ندارند و فقط حافظه گوشی را اشغال می‌کنند. اما با این حال در میان آن‌ها چندین برنامه کاربردی هم وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

فهرست مطالب

بهترین برنامه های گوشی شیائومی

برای دانلود برنامه های سیستمی شیائومی، حتما نیازی نیست یکی از گوشی‌های آن‌ها را داشته باشید. شیائومی اکثر این برنامه‌ها را در گوگل‌پلی و حتی اپ‌استور هم منتشر کرده تا تقریبا تمام کاربران بتوانند به آن‌ها دسترسی پیدا کنند.

1. مروگر Mint؛ از بهترین برنامه های اصلی گوشی شیائومی

بهترین برنامه شیائومی / برترین برنامه های شیائومی

یکی از بهترین برنامه های گوشی شیائومی پوکو X3 و دیگر گوشی‌های شیائومی، مرورگر مینت است. مرورگری که شیائومی آن را به‌عنوان رقیبی برای کروم، اج و مرورگر سامسونگ منتشر کرده است. مینت تا به اینجا توانسته بیش از 10 میلیون بار از گوگل‌پلی دانلود داشته باشد و به همین خاطر یکی از محبوب‌ترین مرورگرهای اندروید به‌حساب می‌آید.

بزرگ‌ترین نقطه قوت این برنامه حجم کم و امکانات فراوانی است که در اختیار شما قرار می‌دهد. به خاطر همین حجم اندک و 14 مگابایتی نیز، کار با آن بسیار سریع است و صفحات با سرعت قابل توجهی بارگذاری می‌شوند. همچنین قابلیت بلاک کردن تبلیغات، حالت مخفی، تم تاریک و قابلیت بهینه‌سازی مصرف داده نیز در این مرورگر قابل دسترسی هستند.

2. پوکو لانچر

بهترین برنامه شیائومی / برترین برنامه های شیائومی

پوکو لانچر گزینه بعدی است که می‌توان از آن به‌عنوان یکی از برنامه های کاربردی گوشی شیائومی یاد کرد. این برنامه همانطور که از نامش پیداست، یک لانچر اندروید است و می‌تواند ظاهر گوشی شما را شبیه به رابط کاربری گوشی‌های شیائومی و به‌خصوص سری محبوب پوکو کند.

مانند اکثر لانچرهای دیگر، در این برنامه هم امکان شخصی‌سازی صفحه خانه و آیکون برنامه‌ها وجود دارد. شما می‌توانید انیمیشن‌ها، والپیپرها را شخصی‌سازی و از آیکون‌های متفرقه برای برنامه‌ها استفاده کنید. همچنین امکان گروه‌بندی برنامه‌ها و مخفی کردن آیکون‌ آن‌ها نیز در این لانچر فراهم است. در آپدیت جدید نیز تم تاریک، تغییر ظاهر بنرهای نوتیفیکیشن‌ها، قفل کردن گوشی با دوبار لمس نمایشگر و آیکون‌های صفحه قفل نیز فراهم شده است.

3. اپلیکیشن File Manager؛ بهترین برنامه گوشی شیائومی

بهترین برنامه شیائومی / برترین برنامه های شیائومی

یکی از بهترین برنامه های اصلی گوشی شیائومی، فایل منیجر آن است. اگر قبلا با یک گوشی شیائومی کار کرده باشید، می‌دانید فایل منیجر آن یکی از بهترین‌ها است. این برنامه را سایر کاربران اندروید نیز می‌توانند روی گوشی خود دانلود کنند. از طریق فایل منیجر شیائومی، می‌توانید فایل‌ها را به‌راحتی مدیریت کرده و حتی به‌صورت آفلاین با سایر کاربران به‌اشتراک بگذارید.

این برنامه مدیریت فایل، دارای قابلیت‌های دیگری مثل تغییر نام، درآوردن فایل‌ها از حالت فشرده و کپی پیست است. همچنین از فرمت‌های مختلف صوتی و تصویری و اسناد پشتیبانی می‌کند. افزون بر این امکان مشاهده آمار مربوط به حافظه گوشی و حذف کش برنامه‌ها نیز از دیگر امکانات آن است.

  • دانلود اپلیکیشن File Manager شیائومی برای: اندروید

4. اپلیکیشن Mi Remote Controller

بهترین برنامه شیائومی / برترین برنامه های شیائومی

یکی از برترین برنامه های کاربردی شیائومی، اپلیکیشن ریموت کنترل آن است. با کمک این برنامه برای تغییر کانال‌های تلویزیون یا کنترل وسایل الکترونیکی خانه نیازی به کنترل ندارید. این برنامه حتی جدول زمان‌بندی شبکه‌ها و همچنین امکان پخش آن‌ها در صفحه گوشی را هم دارا است.

با کمک Mi Remote Controller می‌توانید تلویزیون‌ها، کولرهای گازی، DVD پلیرها، پروژکتورها و این قبیل دستگاه‌ها از برندهایی مثل سامسونگ، ال‌جی، سونی و یا پاناسونیک را کنترل کنید. البته برای استفاده از این اپ، گوشی شما باید دارای یک سنسور مادون قرمز باشد. البته برای کنترل تلویزیون‌ها و اندروید باکس‌های شیائومی و تلویزیون‌های هوشمند دیگر برندها، نیازی به سنسور مادون قرمز ندارید و می‌توانید از طریق وای‌فای آن‌ها را کنترل کنید.

  • دانلود اپلیکیشن Mi Remote Controller برای: اندروید

5. اپلیکیشن ShareMe ؛ از بهترین برنامه های مخصوص شیائومی

بهترین برنامه شیائومی / برترین برنامه های شیائومی

از کاربردی ترین نرم افزار مخصوص گوشی شیائومی، اپلیکیشن ShareMe است که تاکنون بیش از 1 میلیارد بار دانلود شده است. این برنامه یک اپلیکیشن برای به‌اشتراک‌گذاری فایل‌ها است که تنها در گوشی‌های اندرویدی کار می‌کند. با کمک این برنامه می‌توانید، تصاویر، ویدیوها، اسناد و دیگر فایل‌ها را از طریق وای‌فای به دیگر دستگاه‌ها انتقال دهید.

6. اپلیکیشن Mi Mover

بهترین برنامه شیائومی / برترین برنامه های شیائومی

برنامه بعدی در لیست برنامه های کاربردی گوشی شیائومی، Mi Mover است. این برنامه البته برخلاف برنامه‌های بالا برای همه کاربران اندروید کاربرد ندارد. اپلیکیشن Mi Mover برای آن دسته از کاربرانی طراحی شده که یک گوشی جدید شیائومی خریداری کردند و می‌خواهند تمام داده‌های خود را از گوشی قدیمی به گوشی جدید انتقال دهند.

با این برنامه تمام داده‌هایی که در گوشی قبلی داشتید، از تصاویر و ویدیوها گرفته تا آهنگ‌ها و اسناد و پیام‌ها و همچنین مخاطبین، فهرست تماس‌ها و زنگ‌های هشدار را می‌توانید به گوشی شیائومی جدید خود انتقال دهید. این برنامه احتیاجی به اینترنت ندارد و کار خود را از طریق وای‌فای انجام می‌دهد.

7. برنامه Weather By Xiaomi

بهترین برنامه گوشی شیائومی / بهترین برنامه شیائومی

یکی از برنامه های سیستمی شیائومی، اپلیکیشن آب و هوای آن است. شیائومی این اپ را به‌صورت جداگانه در گوگل‌پلی منتشر کرده است. اپلیکیشن آب و هوای شیائومی علاوه بر امکاناتی مثل پیش‌بینی وضع و آب و هوا و نمایش حداقل و حداکثر دمای هر روز که در تمام برنامه‌های آب و هوا موجود است، می‌تواند شاخص آلودگی هوا شهر شما را نیز نشان دهد و در صورتی که وضع هوا خراب بود به شما هشدار دهد. همچنین میزان آلاینده‌های موجود در هوا را نیز به‌صورت جداگانه به‌شما نشان می‌دهد.

8. اپلیکیشن Mi Home؛ نرم افزار مخصوص شیائومی

بهترین برنامه گوشی شیائومی / بهترین برنامه شیائومی

برای دانلود بهترین اپلیکیشن های شیائومی اکثرا باید به گوگل‌پلی مراجعه کنید ولی این مورد در اپ‌استور هم قابل دسترسی است. Mi Home، اپلیکیشن خانه هوشمند شیائومی است. با این برنامه می‌توانید تمامی دستگاه‌های هوشمند خانه را از بلندگوها گرفته تا ماشین لباسشویی و چراغ‌ها را از گوشی خود کنترل کنید.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید

thumbnail

بهترین گوشی های شیائومی 2022 | نکاتی که قبل از خرید جدیدترین ...
نگار رئیسی16 شهریور 1401 10:30

thumbnail

گوشی شیائومی 12 اولترا ؛ آخرین اخبار و شایعات از پرچمدار ...
محمد علی محمدی28 اردیبهشت 1401 07:30

9. اپلیکیشن Mi Fitness؛ اپلیکیشن های رسمی شیائومی

برترین برنامه های شیائومی / بهترین برنامه گوشی شیائومی

اگر یکی از مچ‌بندهای هوشمند شیائومی را داشته باشید، با اپ Mi Fitness می‌توانید فعالیت‌های ورزشی خود را از گوشی زیرنظر گرفته و به آمار و اطلاعاتی مثل ضربان قلب، اکسیژن خون، استرس و سطح انرژی دسترسی پیدا کنید. همچنین امکان ردیابی خواب و دیگر موارد نیز بسته به مدل ساعت یا مچ بندی که خریداری کرده‌اید در این برنامه قابل دسترسی است.

10. اپلیکیشن Calculator؛ از برترین برنامه های شیائومی

بهترین برنامه شیائومی / برترین برنامه های شیائومی

آخرین برنامه‌ای که در این فهرست بهترین برنامه های گوشی شیائومی معرفی می‌کنیم، ماشین حساب شیائومی است. البته این برنامه یک ماشین حساب ساده نیست و امکانات اضافه زیادی را به شما ارائه می‌کند. علاوه بر امکانات عادی که یک ماشین حساب دارد، با این اپلیکیشن می‌توانید واحدهای ارزی مختلف را تبدیل کرده، اقساط آینده خود را محاسبه کنید، واحدهای طولی، سطحی، سرعت، زمان و حجم را تبدیل کنید و حتی شاخص توده بدنی خود را اندازه بگیرید. همچنین می‌توانید تاریخ تولد خود را محاسبه و فاصله میان 2 تاریخ مختلف را نیز محاسبه کنید.

  • دانلود اپلیکیشن Calculator شیائومی برای: اندروید

11. Mi Calendar

برنامه های کاربردی گوشی شیائومی

یکی از کاربردی ترین برنامه های گوشی شیائومی، اپلیکیشن تقویم آن است. این تقویم دارای امکانات مختلف از جمله نمایش تقویم به‌شکل روزانه، ماهیانه و هفتگی و ماهانه است و از قابلیت‌هایی مثل نمایش تقویم هجری نیز پشتیبانی می‌کند. می‌توانید رویدادهای برنامه تقویم قبلی خود را هم به این برنامه اضافه کنید.

12. App Vault؛ از برنامه های کاربردی گوشی شیائومی

بهترین اپلیکیشن های شیائومی

یکی از برنامه های جدید شیائومی که در نوع خود تقریبا بی‌نظیر است، برنامه App Vault است. این اپلیکیشن امکان استفاده از برخی امکانات به‌خصوص اپلیکیشن‌های مختلف را با ارائه میانبرها، کارت‌های تعاملی و همچنین اخبار ترند روز در یک جا در اختیار شما قرار می‌دهد. می‌توانید ویژگی‌های برنامه‌هایی مثل اینستاگرام، ماشین‌حساب، نوت برداری یا Cleaner را به این برنامه بیاورید و از آن‌ها در این برنامه و در یک جا استفاده کنید.

این اپلیکیشن همچنین دارای قابلیت پاک کردن فایل‌های اضافی و پیدا کردن مشکلات نرم‌افزار و همچنین پاک‌سازی گوشی از ویروس‌ها نیز هست. از طریق آن می‌توانید به ویدیوهای محبوب و پربازدید هر روز نیز دسترسی داشته باشید.

13. Cleaner

برنامه های کاربردی گوشی شیائومی

یکی از بهترین اپلیکیشن های شیائومی، برنامه Cleaner است. همانطور که از نامش پیداست، این برنامه مخصوص مدیریت حافظه و پاکسازی گوشی از فایل‌های اضافی است. با استفاده از آن می‌توانید فایل‌های کش، فایل‌های نصب اضافی، دیتای اضافی برنامه‌ها و دیگر مواردی که حافظه را اشغال کردند پیدا و از گوشی حذف کنید.

همچنین می‌توانید عکس‌های تار، تکراری و یا تاریک گالری را هم پیدا و پاکسازی کنید.

جمع بندی

در این مقاله تعدادی از بهترین برنامه های اصلی شیائومی معرفی شدند. با استفاده از این اپ‌ها کارهای مختلفی مانند انتقال فایل، پخش ویدیو، ادیت ویدیو و غیره را می‌توانید انجام بدهید. شما از کدام یک از این برنامه‌ها استفاده کرده‌اید؟ به‌نظر شما بهترین نرم افزار گوشی شیائومی کدام است؟ نظرات خود را با ما و سایر کاربران به‌اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو