7 عارضه جانبی آب چغندر که سلامت شما را به خطر می‌اندازد!

منبع: خبرنما

13

1401/9/8

14:33


عوارض جانبی آب چغندر: آب چغندر منبع عالی ویتامین‌ها، آهن و اسید فولیک است که اثرات مثبتی بر خون، بهبود تولید گلبول‌های قرمز خون، افزایش…

7 عارضه جانبی آب چغندر که سلامت شما را به خطر می‌اندازد!

آب چغندر منبع عالی ویتامین‌ها، آهن و اسید فولیک است که اثرات مثبتی بر خون، بهبود تولید گلبول‌های قرمز خون، افزایش سطح هموگلوبین و افزایش اکسیژن رسانی به سلول‌ها دارد. با این حال، آیا از عوارض جانبی آب چغندر نیز با خبرید؟ بله این ماده خوراکی نیز با برخی عوارض جانبی همراه است. اگر می‌خواهید در مورد عوارض جانبی نوشیدن آب چغندر بیشتر بدانید به خواندن این مطلب ادامه دهید.

عوارض جانبی آب چغندر

  1. خطر ابتلا به سنگ کلیه

بر اساس تحقیقات انجام شده، چغندر سرشار از اگزالات است و ممکن است سبب تشکیل سنگ کلیه شوید. افزایش دفع ادراری اگزالات می‌تواند منجر به ایجاد سنگ‌های اگزالات کلسیمی‌شود. از این رو باید در مصرف آب چغندر محتاط باشید. همچنین اگر سنگ کلیه دارید، باید از نوشیدن آب چغندر به طور کامل اجتناب کنید.

  1. احتمال آنافیلاکسی یکی از عوارض جانبی آب چغندر

آنافیلاکسی یک واکنش آلرژیک حاد به یک آلرژن است که بدن نسبت به آن حساس شده باشد. در خیلی از موارد به دلیل مصرف زیاد چغندر، افراد به آن حساسیت پیدا می‌کنند و ممکن است منجر به گرفتگی گلو و اسپاسم برونش شود.

  1. تغییر رنگ ادرار یا مدفوع

اگر بیش از حد چغندر مصرف کنید یا غذاهای با رنگ قرمز میل کنید، رنگ ادرار یا مدفوع شما تغییر می‌کند. بنابراین در مصرف آب چغندر حد اعتدال را رعایت کنید.

  1. ناراحتی معده

چغندر حاوی نیترات است که مصرف بیش از حد آن ممکن است باعث معده درد شود.

  1. خطر نوشیدن آب چغندر در بارداری

زنان بارداری که بیش از حد نیترات مصرف می‌کنند، کمبود انرژی، سردرد، سرگیجه و پوست آبی مایل به خاکستری اطراف چشم‌ها، دهان، لب‌ها، دست‌ها و پاها را تجربه خواهند کرد.

  1. یکی از عوارض جانبی آب چغندر آسیب به کبد است

بر اساس تحقیقات انجام شده مصرف بیش از حد چغندر باعث تجمع یون‌های فلزی در کبد می‌شود که در دراز مدت به کبد آسیب می‌رساند.

  1. ممکن است باعث کمبود کلسیم شود

مصرف زیاد چغندر باعث کاهش سطح کلسیم در بدن می‌شود. به همین دلیل زنانی که سطح کلسیم پایینی دارند باید از نوشیدن بیش از حد آب چغندر پرهیز کنند.

کلام پایانی

خیلی از افراد در این فصل سرما از چغندر در انواع غذاها استفاده می‌کنند. این خوراکی خوشمزه و شیرین اکثرا به عنوان دسر استفاده می‌شود. با این حال هرچند چغندر خوش طعم و لذیذ است اما از خوردن و نوشیدن بیش از حد آب آن جلوگیری کنید تا از عوارض جانبی آن در امان بمانید.

بیشتر بخوانید:

خواص بنه؛ ۸ خاصیت فوق العاده پسته کوهی برای سلامت پوست، مو و بدن!

۸ فایده بی نظیر آب سیب برای سلامت بدن + عوارض جانبی

فواید روغن بادام زمینی + عوارض جانبی آن برای سلامت بدن

رژیم برنج چیست؟ فواید و عوارض جانبی این رژیم غذایی را بشناسید

زیاده روی نکنید؛ عوارض جانبی و عجیب نوشیدن اسپرسو

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو