تفاوت اقامت کانادا با شهروندی کانادا چیست؟

منبع: فوت و فن

12

1401/9/8

15:16


کانادا سیاست مهاجرتی عالی دارد، به همین دلیل است که برای سال‌های متمادی، بهترین انتخاب کشور برای زندگی برای مهاجران بوده است. در این کشور فرصت‌های بسیاری برای پیشرفت شغلی شما وجود دارد

تفاوت اقامت کانادا با شهروندی کانادا چیست؟

فرق اقامت کانادا و شهروندی کانادا چیست؟

کانادا سیاست مهاجرتی عالی دارد، به همین دلیل است که برای سال‌های متمادی، بهترین انتخاب کشور برای زندگی برای مهاجران بوده است. در این کشور فرصت‌های بسیاری برای پیشرفت شغلی شما وجود دارد، مزایای رفاهی عالی، کیفیت و رضایت بالای زندگی در کنار سطح بالای علمی دانشگاه های این کشور همچنین وجود زیرساخت های عالی برای شروع کسب و کار و بیزینس، گوشه ای از مزایای مهاجرت به کانادا می باشد. بسیاری از برنامه های مهاجرتی این کشور از شما می خواهند قبل از اینکه شهروند کانادا شوید، ابتدا اقامت دائم را تضمین کنید. پس از واجد شرایط بودن، می توانید برای شهروندی اقدام کنید. با این حال، فقط به این دلیل که شما تمام شرایط را دارید به این معنی نیست که باید به عنوان شهروند درخواست دهید. در صورت تمایل می توانید وضعیت اقامت دائم خود را حفظ کنید. اگر به این فکر می کنید که تفاوت اقامت کانادا با شهروندی کانادا چیست و آیا باید اقامت دائم بمانید یا پس از واجد شرایط بودن برای شهروندی درخواست دهید، این راهنما برای شما مناسب خواهد بود.

اقامت کانادا تنها به شما این امکان را می دهد که بسته به شرایطتان مدتی را در کانادا سپری نمایید. اقامت کانادا می بایست به طور مرتب تمدید گردد تا شما اجازه سکونت قانونی در کانادا را همچنان داشته باشید. به طور معمول اجازه اقامت موقت این اجازه را به متقاضیان می دهد تا در کانادا کار کنند، کسب و کار راه بیندازند، تحصیل کنند و بیمه درمانی دریافت نمایند. اجازه اقامت اگر به مدت مورد نظر تمدید گردد و شما بیمه و مالیات پرداحت نمایید، می تواند به اقامت دائم کانادا منجر شود پس از اخذ اقامت دائم کانادا در صورتی که شرایط لازم را داشته باشید نیز مجاز خواهید بود که برای شهروندی کانادا اقدام نمایند.

در هنگامی که متقاضی اقامت دائم کانادا را به دست آورد مجاز خواهد بود که کارت اقامت دائم (PR) را دریافت نماید. امکان تحصیل، کار یا زندگی در هر جایی که می خواهید در کانادا، سفر آزادانه در سراسر کشور، دسترسی به مزایای اجتماعی، و حمایت مالی برخی از اعضای خانواده خود برای مهاجرت به کانادا می باشد. شما همچنین می توانید تابعیت خانه خود را حفظ کنید، از حقوق و حمایت های مندرج در منشور حقوق و آزادی های کانادا و قوانین کانادا برخوردار باشید و در صورت تمایل برای شهروندی کانادا درخواست دهید.

به خاطر داشته باشید که به عنوان یک مقیم دائم کانادا، باید وضعیت خود را حفظ کنید، از از دست دادن آن جلوگیری کنید و در صورت نیاز برای حفظ کارت اقامت دائم (PR) خود مجددا درخواست دهید. همچنین باید قوانین کانادا را رعایت کنید، مالیات بپردازید و سایر تعهدات مربوط به اقامت دائم را انجام دهید.

شهروندی کانادا پس از اقامت دائم کانادا به دست می آید و شخصی که بتواند شهروندی کانادا را به دست آورد، علاوه بر مزایای اقامت دائم، از مزایایی بسیاری دیگر نیز برخوردار می گردد. اگر واجد شرایط شهروندی کانادا هستید، می‌توانید نامزد انتخابات شوید، در انتخابات شرکت کنید، با پاسپورت کانادایی سفر کنید، تابعیت خود را حفظ کنید، مگر اینکه تصمیم به انصراف از آن داشته باشید، و تابعیت دوگانه شوید. با دقت در جدول زیر می توانید به پاسخ سوال فرق اقامت کانادا و شهروندی کانادا چیست؟ دست یابید:

شرایط اقامت کانادا شهروندی کانادا
نیاز به تمدید اقامت دارد بله خیر
می تواند نامزد انتخاباتی شود خیر بله
اجازه شرکت در انتخابات دارد خیر بله
امکان بهره مندی از مزایای پاشپورت کانادا را دارد خیر بله
بهره مندی از حمایت مالی دولت خیر بله
مشغول به کار در سمت های خاص دولتی خیر بله
الزام به حضور در کانادا برای مدت معلوم بله خیر

چگونگی کسب اقامت کانادا با تحصیل

از مسیرهای متعددی می توان اقامت کانادا را اخذ نمود. یکی از برترین مسیرهایی که می توان از طریق آن در کانادا حضور داشت، تحصیل در کانادا می باشد. چگونگی کسب اقامت کانادا با تحصیل بدین صورت می باشد که شما در مرحله ابتدایی می بایست از یک موسسه معتبر در کانادا، پذیرش دریافت نمایید سپس می بایست برای اخذ ویزای دانشجویی کانادا اقدام کنید. در صورتی که موفق به اخذ ویزای تحصیلی کانادا شدید می توانید در کانادا حضور داشته باشید. پس از اطلاع از چگونگی کسب اقامت کانادا با تحصیل می بایست برای اخذ اقامت کانادا اقدام نمایید. با توجه به مزایای مهاجرتی که تحصیل در کانادا برای متقاضیان بین المللی در بردارد، این متقاضیان می توانند پس از اتمام تحصیل خود، اقامت خود را در کانادا با یکی از مسیرهای مشخص تمدید و در نهایت اقامت دائم و شهروندی این کشور را به دست آورند. از مهمترین مزایای مهاجرتی تحصیل در کانادا می توانب ه موارد زیر اشاره کرد:

  • اجازه اقامت پس از تحصیل در کانادا به مدت 3 سال
  • اخذ 30 امتیاز در مسیر اکسپرس اینتری
  • برخورداری از امتیازهای فارغ التحصیلی در کانادا در برنامه های استانی کانادا

 

تفاوت اقامت و شهروندی کانادا

یکی از مطالب مهم در چگونگی کسب اقامت کانادا با تحصیل، مدت زمان اقامت در کانادا از این مسیر می باشد. مدت زمان اقامت در کانادا متناسب با طول مقطع تحصیلی متقاضی است. دقت نمایید که متقاضیان بین المللی پس از اتمام تحصیل خود می توانند اجازه کار و اقامت پس از تحصیل در کانادا اخذ نمایند و از این طریق می توانند با یافتن شغلی مناسب اقامت تحصیلی خود را به کاری تبدیل نمایند. با توجه به اینکه اقامت تحصیلی منجر به اقامت دائم کانادا نمی شود، متقاضیان از این مسیر می توانند اقامت کاری خود را به اقامت دائم کانادا تبدیل کنند.

چگونگی کسب اقامت کانادا با سرمایه گذاری

پس از اطلاع از پاسخ سوال تفاوت اقامت کانادا با شهروندی کانادا چیست؟ ممکن است به دنبال اقامت کانادا و پس از آن تبدیل این اقامت به اقامت دائم این کشور و پس از آن شهروندی کانادا باشید. یکی از روش های عالی برای اخذ اقامت کانادا، سرمایه گذاری می باشد. در پاسخ به سوال نحوه و چگونگی کسب اقامت کانادا با سرمایه گذاری می توان گفت مسیرهای متعددی برای اخذ اقامت و ویزای سرمایه گذاری کانادا وجود دارد که برخی از این مسیرها در ابتدا منجر به اقامت دائم کانادا و برخی دیگر منجر به اخذ اقامت کانادا می شوند.

باید در چگونگی کسب اقامت کانادا با سرمایه گذاری دقت لازم را داشته باشید چراکه برخی از مسیرهای سرمایه گذاری در کانادا، هیچ گونه آثار اقامتی برای متقاضی به همراه ندارند. در زیر برخی از مسیرهای سرمایه گذاری کانادا که اقامت این کشور را برای متقاضی به همراه دارد اشاره شده است:

  • مسیر استارتاپ یا نوآفرینی کانادا
  • مسیر کارآفرینی در کانادا
  • مسیر خرید بیزینس فعال در کانادا
  • سرمایه گذاری از طریق سرمایه گذاری های استانی
  • ثبت شرکت استارتاپی در کانادا
  • خرید فرانچایز در کانادا
  • مسیر خوداشتغالی در کانادا

بدون شک مسیر سرمایه گذاری در کانادا از طریق اخذ ویزای نوآفرینی بسیار مهیج و پرطرفدار می باشد چراکه این مسیر در همان بدو ورود نه تنها برای متقاضی بلکه برای خانواده وی نیز اقامت دائم کانادا را به همراه دارد. در مسیر نوآفرینی متقاضی می بایست یک ایده جدید ارائه نماید که نه تنها تا کنون در کانادا اجرایی نشده است بلکه در این کشور سودآور باشد و برای اقتصاد کانادا مفید واقع شود. متقاضی می بایست برای این امر یک بیزینس پلن که گام به گام و مسیر کار در آن مشخص شده است را ارائه نماید. این بیزینس پلن می بایست به تایید دولت کانادا برسد. در مسیر نوآفرینی کانادا متقاضی می بایست از یکی از موسسات حمایت کننده نامه پشتیبانی دریافت نماید.

 https://malekpourmie.net

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو