حداقل مبلغ خرید ملک در ترکیه برای اقامت

7

1401/9/8

16:44


حداقل مبلغ خرید ملک در ترکیه برای اقامت

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 

 

اگر اخیرا قصد مهاجرت به کشور ترکیه را داشته باشید، می دانید که خرید ملک به عنوان یکی از بهترین راه ها برای این اقدام تلقی می شود . به گونه ای که بسیاری از متقاضیان، به دنبال خرید خانه در ترکیه هستند . با این اوصاف روش مذکور هم مانند سایر روش های مهاجرتی، دارای قوانین و شرایط خاص خود است. یکی از این شرایط، حداقل مبلغ برای خرید خانه در ترکیه است. به عبارتی باید ارزش ملک شما در محدوده خاصی قرار گیرد تا بتوانید به کمک آن اقامت و شهروندی را به دست بیاورید. متاسفانه اغلب متقاضیان از حداقل مبلغ خرید ملک در ترکیه برای اقامت آگاهی ندارند. همین موضوع باعث می‌شود تا معاملات اشتباهی را انجام دهند که در نهایت موجب هدر رفت هزینه و زمان آنها خواهد شد. ما در این مقاله سعی داریم تا مرور واضحی بر روی این موضوع داشته و نکات لازم پیرامون آن را خدمت شما عزیزان بیان کنیم. پس اگر به دنبال خرید آپارتمان در استانبول ترکیه یا سایر شهرهای بزرگ آن هستید، حتما ما را تا انتها همراهی فرمایید.

 

 

فاکتور های موثر بر روی مبلغ خرید ملک در ترکیه برای اقامت

 

خرید خانه در ترکیه هم مانند ایران دارای شرایط و مولفه های مختلفی است. همین عامل هم می تواند ارتباط مستقیمی بر روی قیمت نهایی آن داشته باشد. شما برای اینکه بتوانید یک خانه با قیمت مناسب را پیدا کنید، باید ابتدا این مولفه ها را در نظر بگیرید. مهم ترین مولفه، محل خرید است. در واقع ترکیه شهر های بسیاری دارد که خرید خانه در هر کدام از آنها قیمت متفاوتی دارد. برای مثال قیمت خرید آپارتمان در استانبول ترکیه به مراتب بیشتر از شهر های کوچکی همچون وان است.

موضوع دوم، نوع ناحیه مورد نظر برای خرید آپارتمان می باشد. برای مثال شهر استانبول دارای چندین ناحیه و محله مختلف است که 25 مورد از آن ها در بخش اروپایی این شهر واقع شده اند. بدیهی است که قیمت خانه در هر کدام از این محلات نسبت به دیگری متمایز است.

متراژ آپارتمان و نوساز یا قدیم بودن آن هم می تواند فاکتور دیگری باشد که ارتباط مستقیمی بر روی قیمت خرید خانه در ترکیه دارد. بدیهی است که خانه های بزرگ تر و نوساز، قیمت های به مراتب بیشتری نسبت به نمونه های دیگر دارند.

12

 

حداقل مبلغ خرید خانه در ترکیه چقدر است ؟

 

دولت ترکیه برای اینکه بتواند حجم زیاد متقاضیان خرید ملک در ترکیه را به خوبی هدایت کند، شرایط ویژه ای را تعیین کرده است. مهم شرط آن هم حداقل مبلغ خرید ملک در ترکیه برای اقامت است. در واقع این کشور شهروندی خود را تنها به متقاضیانی می دهد که ارزش ملک آن ها 400 هزار دلار یا بیشتر باشد. به عبارت ساده تر خرید خانه های کمتر از این قیمت نمی تواند شهروندی ترکیه را به دنبال داشته باشد. البته شما می توانید با خانه های ارزانتر هم اقامت چند ساله و موقت این کشور را به دست بیاورید. اما برای کسب شهروندی باید حداقل مبلغ خانه شما 400 هزار دلار باشد.

البته به یاد داشته باشید که شما می توانید هر نوع خانه ای را با هر مبلغی در این کشور خریداری کنید. برای مثال می توانید خانه هایی به ارزش چند هزار دلار تا چند میلیون دلار را خریداری کنید و در این زمینه هیچ گونه محدودیتی برای شما لحاظ نشده است. با این حال باید بدانید که تنها در حالتی قادر به دریافت اقامت خواهید بود که ارزش خانه شما در محدوده مشخصی باشد. برای مثال اقامت دائم تنها با خانه های به ارزشی بیش از ۴۰۰ هزار دلار ممکن می شود. البته نیازی نیست تا حتما یک ملک واحد  را به این ارزش خریداری کنید، بلکه می توانید چند ملکه مختلف را خریداری کنید که مجموع هزینه آنها به ۴۰۰ دلار برسد. در این حالت هم قادر به دریافت شهروندی ترکیه خواهید بود.

13

 

آیا دریافت اقامت با خرید ملک اقساطی در ترکیه مقدور است؟

 

اگرچه دریافت اقامت ترکیه از طریق خرید ملک در آن را می‌توان به عنوان یک مزیت بسیار منحصر به فرد در نظر گرفت، اما باید عنوان کنیم که هزینه بالای آن باعث شده تا بسیاری از متقاضیان نتوانند تمام مبلغ آن را به صورت یکجا پرداخت کنند. این فاکتور ممکن است موجب دلسردی یا ناامیدی برخی از آنان شود. با این حال باید عنوان کنیم که این افراد می‌توانند نسبت به خرید ملک اقساطی در ترکیه اقدام کنند. اگرچه این کار برای بسیاری از کاربران ناشناخته است، اما با استفاده از این روش هم می توان اقامت در ترکیه را به دست آورد. در واقع دولت ترکیه به شرایط و نحوه معامله شما اهمیتی نمی دهد. بلکه فاکتور اساسی، خرید خانه به ارزش ۴۰۰ هزار دلار است. لذا شما می توانید ملک مورد نظر خود را هم به صورت اقساطی خریداری کنید. این موضوع باعث کاهش فشار بر روی دوش شما خواهد شد. البته باید بدانید که تنها زمانی این اقامت به شما می رسد که اقساط را کامل پرداخت کرده و سند به نام شما انتقال یابد.

 

 

سخن آخر

خرید ملک در ترکیه را می‌توان یکی از پرتقاضاترین روش ها برای مهاجرت به این کشور دانست. با این وجود اغلب افراد اطلاعاتی در رابطه با حداقل مبلغ خرید ملک در ترکیه برای اقامت ندارند. افزون بر این موارد آنها با جزئیات این پروسه، قیمت های موجود، شرایط قانونی و موارد دیگر آشنایی ندارند. همین عامل باعث می‌شود تا در این مسیر دچار سردرگمی شده و گاهاً مشکلات مختلفی برای آنها به وجود بیاید. یقینا داشتن یک مشاور دلسوز و با تجربه می تواند پروژه مذکور را برای آنها تسهیل کند.

کارشناسان ما در گروه گات ترکی نهایت تلاش خود را به کار گرفته اند تا بتوانند مسیر مهاجرت از طریق خرید خانه در ترکیه را برای متقاضیان هموارتر کنند. از طرفی دیگر تیم ما می تواند گزینه های مناسب برای خرید ملک یا نکات مهم در این پروسه را خدمت شما عزیزان یادآوری کند. لذا اگر به دنبال کسب اقامت ترکیه هستید، می توانید هم اکنون با کارشناسان ما در گات ترکی تماس حاصل فرمایید.

 

برچسب : خرید ملک در ترکیه / خرید ملک در استانبول / خرید ملک اقساطی در ترکیه

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو