آب گرم درجزین یکی از جاذبه های گردشگری استان سمنان است

منبع: همگردی

115

1401/9/8

18:00


جاذبه ها/ براساس آخرین اخبار و گزارش های بدست آمده، آب گرم درجزین یکی از جاذبه های گردشگری استان سمنان است.

در جنوب غربی شهر درجزین و در 21 کیلومتری شمال غرب سمنان، چشمه آب گرمی وجود دارد که بدلیل خواص درمانی آب خود در کشور معروف است. آب گوگردی چشمه آب گرم درجزین در استخرهایی با عمق کم ریخته می شود. هر ساله افراد زیادی برای آب تنی در این چشمه به استان سمنان سفر می کنند. به گفته محققان، آب چشمه درجزین به درمان بیماری های رماتیسمی و بیماری های پوستی کمک می کند. از این رو، در اوایل بهار تا اوایل پاییز این چشمه به یکی از شلوغ ترین مراکز شهر درجزین مبدل می شود.

در ارتفاعات شمالی این منطقه فعالیت های محسوس آتشفشانی مشاهده می گردد. براساس یافته های زمین شناسی، این منطقه در گذشته در کف دریا قرار داشته است. دره ای که چشمه آب گرم درجزین در آن قرار دارد، دارای پوشش گیاهی نامناسبی است اما میتوان در ارتفاعات شمالی این منطقه که دارای آب و هوایی سرد و معتدل هست، گیاهانی نظیر زرشک، گون و نی را مشاهده کرد. آب چشمه درجزین از ساختمان درونی زمین به سطح بیرونی راه می یابد. آب معدنی این چشمه تاثیر زیادی در درمان بیماری های رحم، غدد، کبد و تورم و التهابات مفاصل دارد.

وجود مقدار زیادی آهن در این آب سبب شده تا افراد زیادی با نوشیدن آن کم خونی خود را درمان نمایند. مسیر دسترسی به چشمه آب گرم درجزین برای اتومبیل های شاسی بلند مناسب است اما سایر خودروهای سواری نیز قابلیت پیمودن این مسیر را دارند. برای رسیدن به چشمه آب گرم درجزین میتوان از سه راهی مومن آباد به جاده خاکی منتهی به چشمه دسترسی یافت. طول این جاده خاکی حدود 29 کیلومتر هست.

آب گرم درجزین یکی از جاذبه های گردشگری استان سمنان است

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو