بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2022 و تمام دوران ؛ محبوب ترین ها و مهم ترین ها را بشناسید

بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2022 و تمام دوران ؛ محبوب ترین ها و مهم ترین ها را بشناسید


منبع: فیگار

33

1401/9/8

19:36


مارول، دی‌سی، و سونی؛ جمعاً 10 فیلم ابرقهرمانی در برنامه خود برای سال 2022 دارند که در نوشتار بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2022 قصد داریم به آن‌ها بپردازیم.

بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2022 و تمام دوران ؛ محبوب ترین ها و مهم ترین ها را بشناسید

مارول، دی‌سی، و سونی؛ جمعاً 10 فیلم ابرقهرمانی در برنامه خود برای سال 2022 دارند که در نوشتار بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2022 قصد داریم به آن‌ها بپردازیم.

سال 2022 سال خوبی برای طرفداران مارول، دی‌سی و ژانر ابرقهرمانی است. ما در سال 2022 شاهد اکران فیلم‌های بزرگ زیادی از مجموعه فیلم‌های ابرقهرمانی مورد علاقه‌مان خواهیم بود که به طور کلی، توسط مارول و یا دی‌سی ساخته شده‌اند؛ هرچند که سونی نیز نقش بزرگی در ساخت برخی از این فیلم‌ها خواهد داشت اماً با توجه به این که سونی درحال ساخت فیلم‌ها براساس شخصیت‌های مارول است، بنابراین می‌توانیم آن‌ها را نیز جزو بخش مارول به حساب بیاوریم. در این نوشتار قصد داریم تا به بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2022 و تمام دوران را به شما معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید:

500 تا از بهترین فیلم های دی سی جهان

بهترین فیلم های دی سی 2022 تا 2024 (DC)

آخرین اخبار، اطلاعیه ها و افشاگری ها

پرطرفدارترین فیلم ها و سریال های مارول از سال 2021 تا 2022

بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2022 و تمام دوران

  • محبوب ترین ها و مهم ترین ها را بشناسید

می‌توانید فهرست بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2022 را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2022

بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2022

وقتی صحبت از فیلم های ابرقهرمانی می‌شود، ممکن است به یاد صحبت‌های به شدت انتقاد آمیز کارگردانان و بازیگران بزرگ بر فیلم‌ های ابرقهرمانی بیافتیم؛ تقریباً اکثر آن افراد منتظرند تا روزی برسد که سینمای ابرقهرمانی برای مردم خسته کننده شود و شکست بخورد. اما درحال حاضر هیچ نگرانی‌ای از شکست فیلم های ابرقهرمانی وجود ندارد. از سال 2012 و هنگام اکران قسمت اول فیلم انتقام جویان، کاملاً واضح بود که دنیای فیلم های ابرقهرمانی درحال تحول است و با اکران فیلم انتقام جویان پایان بازی و شکاندن رکورد پرفروش ترین فیلم جهان، و پس از آن موفقیت فیلم‌های دی‌سی از جمله آکوامن و جوکر، هیچ نشانه‌ای از کم شدن علاقه بینندگان به این ژانر وجود ندارد.

با توجه به تعطیلی سینماها در سال 2020 و به تعویق افتادن اکثر فیلم‌‌ها، سال 2021 سرشار از فیلم‌های ابرقهرمانی مارول و دی‌سی بود و اکنون نوبت اکران باقی‌مانده آن‌ها در سال 2022 است که تعداد آن‌ها، اصلاً کم نخواهد بود. با فیگار همراه باشید تا به بررسی جدیدترین فیلم های ابرقهرمانی سال 2022 بپردازیم.

Morbius

بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2022

بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2022, جدیدترین فیلم های ابرقهرمانی سال 2022
  • نام فارسی: موربیوس
  • کارگردان: دنیل اسپینوزا
  • ستاره ها: جرد لتو، مایکل کیتون، مت اسمیت
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، درام

فیلم موربیوس دومین ابرشرور مارول است که دارای فیلم اختصاصی خودش خواهد شد که توسط سونی ساخته می‌شود. فیلم موربیوس به کارگردانی دانیل اسپینوزا ساخته خواهد شد و جرد لتو را در نقش داشمندی قرار می‌دهد که یک بیماری لاعلاج دارد و به طور ناخواسته، خودش را  به هیولایی شبیه به یک خون‌آشام تبدیل می‌کند که تشنه به خون انسان‌ها است.

مایکل کیتون نیز یکی دیگر از بازیگرانی است که در این فیلم به ایفای نقش خواهند پرداخت؛ مایکل کیتون بازیگر نقش کرکس در فیلم مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه بود و با توجه به حضورش در این فیلم، ارتباط بین دنیای سینمایی مارول و فیلم‌های مربوط به مرد عنکبوتی در سونی تایید خواهد شد؛ هرچند که خود مایکل کیتون از نحوه حضور شخصیتش در این فیلم گیج شده است. همچنین حواشی بیشتری از درهم تنیدگی فیلم‌های مربوط به مرد عنکبوتی وجود دارد که ابرشرور های فیلم‌های قدیمی مرد عنکبوتی، در فیلم جدید او حضور خواهند داشت.

نقد و بررسی فیلم Morbius

ایستراگ ها و اشارات فیلم موربیوس

Avengers: Infinity War

بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2022

بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2022

فیلم انتقام جویان: جنگ ابدیت در سال 2018 اکران شد و بسیار موفقیت آمیز بود. این فیلم بی‌نظیر است و می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند. انتقام جویان در این فیلم به مقابله با شروری به نام تانوس می‌پردازند که قصد دارد با استفاده از سنگ‌های ابدیت نیمی از جمعیت جهان را از بین ببرد. این فیلم جزو بهترین فیلم‌های ابرقهرمانی تمام دوران قرار می‌گیرد.

برترین کارگردان برای فیلم انتقام جویان جنگ های پنهان

شخصیت‌هایی که احتمالاً در فیلم بعدی انتقام جویان حضور دارند

The Batman

بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2022

بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2022, جدیدترین فیلم های ابرقهرمانی سال 2022
  • نام فارسی: بتمن
  • کارگردان: مت ریوز
  • ستاره ها: بری کیوگان، پیتر سارسگارد، اندی سرکیس
  • ژانر: اکشن، جنایی، درام

تا پیش از همه گیری ویروس کرونا، قرار بود فیلم بتمن به کارگردانی مت ریوز در سال 2021 در سینما ها اکران شود اماً همانند دیگر فیلم‌ها، دچار تاخیر شد و تاریخ اکران آن به سال 2022 موکول شد.

می‌توان به جرعت گفت که بتمن پرطرفدار ترین شخصیت دی‌سی است و در این فیلم، بیشتر به جنبه‌های کاراگاهی او پرداخته خواهد شد تا اکشن و مبارزه. همچنین کتوومن یا زن گربه‌ای نیز در این فیلم حضور خواهد داشت و در روز های ابتدایی کار شوالیه تاریکی، به همراه او خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

Avengers: Endgame

بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2022

بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2022

فیلم انتقام جویان: پایان بازی وقایع بعد از فیلم انتقام جویان: جنگ ابدیت را روایت می‌کند. پس اینکه تانوس در فیلم جنگ ابدیت پیروز شد و نیمی از جمعیت جهان از بین رفتند، انتقام جویان سعی می‌کنند تا با استفاده از سفر در زمان و گرفتن سنگ‌های ابدیت، جمعیت از دست رفته را بازگردانند. این یکی از بزرگ‌ترین فیلم‌های ابرقهرمانی دنیای سینمایی مارول است.

نقطه ضعف هرکدام از اعضای انتقام جویان

10 عضو انتقام جویان که احتمالا در آینده می میرند

Doctor Strange In The Multiverse Of Madness

بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2022

بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2022, بهترین فیلم 2022 ابرقهرمانی
  • نام فارسی: دکتر استرینج: جهان های موازی جنون
  • کارگردان: سم ریمی
  • ستاره ها: بندیکت کامبربچ، الیزابت اولسن، راشل مک آدامز
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، فنتزی

سرانجام و پس از گذشت 6 سال از اولین حضور بندیکت کامبربچ در نقش دکتر استرینج و در مارول، او برای حضور در دومین فیلم اختصاصی خودش بازخواهد گشت. همچنین اسکارلت ویچ نیز در این فیلم نقش پر رنگی را  ایفا خواهد کرد و شاهد بازگشت او پس از سریال وانداویژن خواهیم بود.

همانند دیگر فیلم‌‌های مارول، اطلاعات زیادی از داستان فیلم دکتر استرینج: جهان های موازی جنون وجود ندارد اما می‌دانیم که این فیلم در دنباله فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست خواهد بود و احتمالاً کابوس شخصیت منفی این فیلم خواهد بود. پس از خارج شدن کارگردن فیلم از پروژه، سم ریمی که پیش از این کارگردانی سه گانه قدیمی مرد عنکبوتی را برعهده داشته است به عنوان کارگردان در این فیلم نیز حضور خواهد داشت.

نقد فیلم دکتر استرنج در جهان های موازی جنون

سوتی های فیلم دکتر استرنج در جهان های موازی جنون

Logan

بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2022

بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2022

فیلم لوگان در سال 2017 اکران شد و یکی از پروزه‌های بسیار موفقیت کمپانی فاکس به شمار می‌رود. این فیلم پیر شدن لوگان و ناتوانی او نسبت به گذشته را نشان می‌دهد، اما در ادامه داستان ما متوجه می‌شویم که او یک دختر دارد و تمام ویزگی‌های او را هم به ارث برده است. مانند پنجه‌های آدامانتیوم و قابلیت درمان و… که لوگان را تبدیل به ولورین کرد.

برترین بازیگران برای کاراکتر ولورین در دنیای سینمایی مارول

DC League Of Super-Pets

بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2022

بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2022, بهترین فیلم 2022 ابرقهرمانی
  • نام فارسی: لیگ ابر حیوانات دی‌سی
  • کارگردان: جرد استن، سم لوین
  • ستاره ها: دیوان جانسون، کوین هارت، کیت مک کینون
  • ژانر: انیمیشن، اکشن، ماجراجویی

لیگ ابر حیوانات دی‌سی یکی از بهترین فیلم های 2022 ابرقهرمانی در ژانر انیمیشنی است. این انیمیشن براساس یک کمیک در دهه 1960 نوشته شده است ساخته خواهد شد. این انیمیشن توسط جرد استن انجام خواهد شد و بر شخصیت‌هایی همچون سوپر سگ تمرکز خواهد داشت. همچنین تایید شده است که دواین جانسون، کوین هارت و مارک مارون به ترتیب صداپیشگی کریپتو سوپرداگ، آس تازی خفاشی و لکس لوتر را بر عهده خواهند داشت.

تحلیل و نقد لیگ قهرمانان حیوانات خانگی

Thor: Love And Thunder

بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2022

بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2022, بهترین فیلم های 2022 ابرقهرمانی
  • نام فارسی: ثور: عشق و رعد
  • تاریخ اکران: 2022
  • کارگردان: تایکا وایتیتی
  • ستاره ها: کریس همسورث، ناتالی پرتمن، مت دیمن
  • ژانر: اکشن، کمدی، ماجراجویی

چهارمین قسمت از مجموعه فیلم‌های ثور قرار است داستانی متفاوت را به ما نشان دهد! در سکانس‌های نهایی فیلم انتقام جویان: پایان بازی دیدیم که ثور به همراه نگهبانان کهکشان به سوی مقصدی نامشخص میرود و رهبری مردمش را دست والکری میسپارد. داستان دقیقا از همینجا شروع میشود. ما میدانیم که قرار است در این فیلم، همانند کامیک‌ها، جین فاستر لیاقت بلند کردن پتک ثور را  پبدا کند و تبدیل به ثور مونث شود!

پس از آخرین حضور ناتالی پرتمن(بازیگر جین فاستر) در فیلم ثور: دنیای تاریک و حضور نداشتن او در قسمت سوم فیلم ثور، این شایعه به وجود آمد که ناتالی پرتمن با مارول به مشکل برخورده است و دیگر قرار نیست او را در قامت جین فاستر ببینیم. اما همه‌چیز در فیلم پایان بازی، هنگامی که دوباره جین فاستر را مشاهده کردیم، عوض شد و خیلی زود، حضور او در قسمت چهارم ثور اعلام شد. برخی از طرفداران سینمای مارول، این فیلم را بهترین فیلم ابرقهرمانی 2022 می‌نامند.

نقد و بررسی فیلم Thor Love And Thunder

ایستراگ ها و اشارات فیلم Thor Love And Thunder

Black Adam

بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2022

بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2022, بهترین فیلم های 2022 ابرقهرمانی
  • نام فارسی: بلک آدام
  • کارگردان: جام کالت سرا
  • ستاره ها: دیوان جانسون، پیرس برازنان، سارا شاهی
  • ژانر: اکشن، فانتزی، علمی تخیلی

پس از تاخیر های فراوان، بالاخره فیلم بلک آدام در سال 2022 اکران خواهد شد. دیوان جانسون نقش بلک آدام را در این فیلم ایفا خواهد کرد. سهراب نوشیروانی، از سال 2014 درحال کار بر ساخت فیلم بلک آدام بوده است و بالاخره در سال 2022 اکران خواهد شد و ممکن است بتواند که آن را به بهترین فیلم ابرقهرمانی جدید 2022 تبدیل خواهد کرد.

نقد و بررسی فیلم Black Adam 2022

Spider-Man: Into The Spider-Verse 2

بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2022

بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2022, بهترین فیلم ابرقهرمانی 2022
  • نام فارسی: مرد عنکبوتی: سفر به دنیای عنکبوتی 2
  • کارگردان: باب پرسیچتی، پیتر رمزی، رادنی روتمن
  • ستاره ها: شامیک مور، جیک جانسون، هایلی استاینفلد
  • ژانر: انیمیشن، ماجراجویی، اکشن

فیلم انیمیشن مرد عنکبوتی: سفر به دنیای عنکبوتی، یک موفقیت بزرگ در گیشه را برای سونی به ارمغان آورد؛ همچنین نظر منتقدان را بسیار جلب کرد و حتی توانست اسکار بهترین انیمیشن سال را برنده شود. با این تفاسیر اصلاً دور از انتظار نبود که سونی ساخت قسمت دوم این انیمیشن را تایید و خیلی زود آغاز کند. همانند قسمت اول، شخصیت اصلی این قسمت نیز مایلز مورالز خواهد بود و مرد عنکبوتی‌ های دیگری نیز از جهان‌های موازی مختلف در آن حضور خواهند داشت. همچنین شخصیت اصلی سریال مرد عنکبوتی ژاپنی که در اواخر دهه 1970 پخش می‌شد نیز در این فیلم حضور خواهد داشت.

بهترین انیمیشن های 2023 که قبل از مرگ باید دید

The Flash

بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2022

بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2022, بهترین فیلم ابرقهرمانی 2022
  • نام فارسی: فلش
  • کارگردان: اندی موشیتی
  • ستاره ها: ارزا میلر، مایکل کیتون، بن افکلت
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، فانتزی

فیلم فلش که در ابتدا قرار بود در سال 2018 اکران شود، به دلایل مختلف از جمله اختلاف کارگردان با دی‌سی و بعد تر شیوع ویروس کرونا، بارها تاخیر خورد و تاریخ اکران آن به سال 2022 منتقل شد. ارزا میلر که پیش از این نقش فلش را در فیلم بتمن علیه سوپرمن و  لیگ عدالت بازی کرده است، در این فیلم به ایفای نقش خواهد پرداخت.

داستان فیلم فلش، اقتباسی از کمیک‌های فلش پوینت خواهد بود که در آن فلش خط زمانی جدیدی را به وجود آورد که در آن جان مادرش را نجات داد. مایکل کیتون و بن افلک نیز قرار است باری دیگر در نقش بتمن ایفای نقش کنند.

Black Panther: Wakanda Forever

بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2022

بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2022, فیلم ابرقهرمانی جدید 2022
  • نام فارسی: پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه
  • کارگردان: رایان کوگلر
  • ستاره ها: لتیشیا رایت، دنیل کالویا، مارتین فریمن
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، درام

فیلم پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه، یکی از بهترین فیلم های 2022 ابرقهرمانی خواهد بود. قسمت اول این فیلم یکی از موفق‌ترین و بزرگ‌ترین آثار مارول بود که از مرز یک میلیارد دلار فروش گذشت.

قسمت دوم این فیلم پس از چهارسال از انتشار قسمت اول منتشر خواهد شد. پس از مرگ غم‌انگیز بازیگر پلنگ سیاه، چادویک بوزمن، رسماً اعلام شد که بازیگر دیگری جایگزین او نخواهد شد و فیلمنامه جدیدی جایگزین قبلی خواهد شد. همچنین تاریخ اکران این فیلم مجدداً به تعویق افتاده است. به دلیل مصدومیت شدید لتیشیا رایت(بازیگر شوری) وضعیت ادامه فیلمبرداری این فیلم به حالت تعلیق درآمده است.

نقد و بررسی فیلم Black Panther: Wakanda Forever

Aquaman And The Lost Kingdom

بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2022

بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2022, فیلم ابرقهرمانی جدید 2022
  • نام فارسی: آکوامن و پادشاهی گمشده
  • کارگردان: جیمز وان
  • ستاره ها: جیسون موموآ، امبر هرد، نیکول کیدمن
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، فانتزی

در سال 2018 بود که فیلم آکوامن اکران شد و به فروش بیش از 1 میلیارد دلار رسید و به یکی از بهترین فیلم‌های ابرقهرمانی دی‌سی تبدیل شد. با این تفاسیر، دی‌سی متوجه شد که برای فروش بیشتر بلیت‌ها، نیازمند به استفاده مجدد از بتمن و سوپرمن نیست.

با توجه به این موفقیت چشمگیر، دی‌سی خیلی زود اعلام کرد که قسمت دوم فیلم آکوامن ساخته خواهد شد. جیسون موموآ، ستاره فیلم آکوامن اعلام کرده است که تحریر داستان این فیلم به پایان رسیده است و هنوز تقریباً محرمانه است اما او بخش کوتاهی از داستان را شرح داده است. همانند قسمت اول، این فیلم نیز برای تعطیلات آماده و اکران خواهد شد و به آخرین فیلم ابرقهرمانی 2022 تبدیل خواهد شد. احتمالا فیلم آکوامن به بهترین فیلم 2022 ابرقهرمانی ‌دی‌سی تبدیل خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2022 سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو