قطر در زمان برگزاری جام جهانی 2022 از فرهنگ و سنت خود غافل نشده است

منبع: همگردی

56

1401/9/8

21:00


ایرنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست رسیده، قطر در زمان برگزاری جام جهانی 2022 از فرهنگ و سنت خود غافل نشده است.

کشور قطر با وسعتی کمتر از تهران الان به عنوان یکی از کوچکترین کشور میزبان جام جهانی شناخته می شود. رکوردی که اگر کشورهایی چون قبرس، سنگاپور و مالی، هوس میزبانی جام جهانی به سرشان نزند، برای همیشه در اختیار قطری ها باقی می ماند.

تا آغاز قرن بیستم تجارت اصلی قطری ها صید ماهی بود اما از سال 1929 و شکل گیری جنگ جهانی دوم در اروپا منابع نفتی و گازی مهمی در قطر کشف شد و حالا این کشور بعد از ایران و روسیه سومین کشور غنی منابع نفت و گاز جهان است.

قطر بعد از اینکه به عنوان میزبان جام جهانی شناخته شد، حالا رکوردهای مختلفی را در اختیار خود دارد و به نظر نمی رسد به این زودی ها کشور دیگری بتواند این رکوردها را جابجا کند.

این کشور به عنوان ثروتمندترین کشور جهان در حال برگزاری لاکچری ترین جام جهانی است اما در کنار برگزاری این رویداد ورزشی از فرهنگ و هنر نیز غافل نشده و نقاشی، مجسمه و صنایع دستی را هم فراموش نکرده است.

قطری ها هرچند برای جام جهانی تدارک ویژه ای دیدند و ساختمان های مدرن دنیا الان در این کشور ساخته شده است اما با دور زدن در این بازارهای سنتی و قدیمی میتوان صنایع دستی آنها را مشاهده کرد که اتفاقا بسیار هم مورد توجه مخاطبان جام جهانی قرار گرفته است.

یکی از نکات قابل توجه این است که کل کل هواداران در جام جهانی فقط به استادیوم ها ختم نشده و در بازارهای محلی و سنتی این کشور هم شاهد این جریان در کنار برنامه های هنری هستیم.

قطر در زمان برگزاری جام جهانی 2022 از فرهنگ و سنت خود غافل نشده است

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو