همه‌چیز درباره‌ی روغن جوجوبا

همه‌چیز درباره‌ی روغن جوجوبا


منبع: مدیسه

21

1401/9/9

07:36


اگر شما جزء دسته افرادی هستید که به سلامت و زیبایی پوست و مو خود اهمیت می‌دهند، حتما نام روغن

همه‌چیز درباره‌ی روغن جوجوبا

اگر شما جزء دسته افرادی هستید که به سلامت و زیبایی پوست و مو خود اهمیت می‌دهند، حتما نام روغن جوجوبا را شنیده‌اید. محصولات آرایشی و بهداشتی زیادی با این روغن مفید تولید شده‌اند و در دسترس قرار دارند. این روغن که خاصیت درمانی نیز دارد به دلیل ماندگاری بالا جای خود را در میان محصولات آرایشی و بهداشتی باز کرده است و طرفداران بی‌شماری را همه روزه به خود جذب می‌کند.

در این مقاله سعی داریم با ویژگی‌های این روغن مفید آشنا شویم و از این محصول طبیعی برای زیبایی و سلامت خود استفاده کنیم.

روغن جوجوبا چیست؟

روغن‌جوجوبا از گیاهی با همین نام که کمی مشابه دانه‌های قهوه است به دست می‌آید. خاستگاه این روغن مایع آمریکای جنوبی است و بومیان این منطقه از این روغن مفید برای درمان زخم و کبودی خود بهره می‌بردند.

نوع مرغوب این روغن که بر اثر فشار سرد به دست خوهد آمد به رنگ طلایی روشن است و خواص شگفت‌انگیزی را شامل می‌شود که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهیم شد. از ویژگی‌های مهم این روغن می توان به این نکته اشاره کرد که ساختار آن نوعی موم اشباع نشده است و در دمای محیط به صورت مایع خواهد بود.

روغن جوجوبا اصل باید به رنگ طلایی روشن، بدون ناخالصی و بو باشد.

خواص روغن جوجوبا

روغن‌جوجوبا دارای خواص بی نظیری است که در صورت مصرف صحیح می‌تواند نتایج معجزه آسایی را به همراه داشته باشد که در ادامه به شرح چند مورد از آن‌ها می‌پردازیم

روغن جوجوبا و نرم‌کنندگی

از جمله خواص شگفت‌انگیز این روغن خاصیت لطافت بخشی به پوست است که به همین دلیل در محصولات آرایشی و بهداشتی مرتبط با پوست نیز کاربرد فراوانی دارد. همچنین این روغن توانایی برطرف کردن چین و چروک پوستی را با نرم کنندگی پوست و تنظیم PH آن را دارد و به همین دلیل به محبوبیت فوق‌العاده‌ای دست یافته است.

درمان آکنه

درمان آکنه و رفع سیاهی دور چشم نیز یکی دیگر از ویژگی‌های بی‌نظیر روغن‌جوجوبا برای پوست به شمار می‌رود. درمان اگزما و ترک‌های پوستی از جمله ترک‌های پاشنه پا از دیگر قابلیت‌های مهم این روغن مفید به شمار می رود.

درمان موخوره

از دیگر فواید روغن‌ جوجوبا می‌توان به نرم کنندگی مو و درمان موخوره نیز اشاره کرد. این روغن با لطافت بخشی به موی سر از خشکی و شکنندگی آن‌ها جلوگیری به عمل می‌آورد. رفع خشکی پوست سر نیز از دیگر ویژگی‌های این روغن است که به رفع شوره منجر خواهد شد. رفع وز شدن مو نیز از دیگر قابلیت‌های مهم این روغن کاربردی به شمار می‌رود.

جوانسازی پوست

اگر شما نیز به دنبال روش‌های طبیعی برای جوانسازی پوست هستید، روغن‌ جوجوبا گزینه مهمی محسوب می‌‌شود، چرا که این روغن مفید با خاصیت آبرسانی قوی و نرم‌کنندگی پوست به شادابی و جوانسازی پوست افراد کمک شایانی می‌کند.

سرم بکیفیت روغن جوجوبا اصل با خاصیت آبرسانی و جوانسازی از محبوبیت بالایی برخوردار است.

مشاهده قیمت محصولات مراقب پوست

درمان تبخال و زگیل

یکی دیگر از فواید روغن‌ جوجوبا را می‌توان درمان تبخال، زگیل و رفع التهابات پوستی دانست. این روغن با خواص بی‌نظیر خود نقش مهمی را در سلامت و زیبایی بدن ایفا می‌کند.

تسریع بهبود زخم

چنانچه زخم موضعی را به مقادیر مناسبی از روغن‌ جوجوبا اصل آغشته کنیم امکان تسریع در روند بهبود زخم حاصل خواهد شد.

روغن جوجوبا گزینه مناسبی برای روغن ماساژ به شمار می‌رود.

فواید روغن‌ جوجوبا بر هیچ‌کس پوشیده نیست و به همین دلیل به دیگر خواص شگفت‌انگیز این روغن جادویی به اختصار خواهیم پرداخت.

روغن جوجوبا با ایجاد لطافت، جلوگیری و درمان اگزما برای تقویت و رشد ناخن‌ها نیز موثر واقع خواهد شد.

مضرات روغن جوجوبا

روغن‌جوجوبا با داشتن فواید بی‌نظیر و خواص گوناگون همواره حامی و کمک کننده خوبی برای سلامت و زیبایی بدن محسوب می‌شود و هیچ‌گونه گزارشی بابت عوارض آن تاکنون مشاهده نشده است. در برخی افراد ایجاد التهاب و حساسیت پوستی با استفاده از این روغن دور از انتظار نیست و در صورت مشاهد این مورد باید با پزشک مشورت کرد.

نکته مهم در خصوص این روغن مفید استعمال آن به صورت موضعی خواهد بود. باید توجه کرد این روغن به هیچ‌وجه خوراکی نیست و باید به صورت موضعی مورد استفاده قرار گیرد.

نحوه تشخیص روغن جوجوبا اصل

شاید مهم‌ترین سوالی که در ذهن افراد پس از اینکه روغن‌جوجوبا چیست شکل می‌گیرد موضوع تشخیص روغن اصلی جوجوبا با محصولات بی‌کیفیت و تقلبی باشد.

  • برای تشخیص روغن‌جوجوبا اصل از تقلبی می‌توان به بوی ملایم آن اشاره کرد اگرچه نوع مرغوب این روغن بدون بو نیز هست، ولی بدون شک بوی تند و تیز این روغن حاکی از غیر اصل بودن آن خواهد بود.
  • وجود هرگونه ناخالصی یا مواردی مشابه همانند ته‌نشین شدن محتویات یکی دیگر از روش‌های تشخیص روغن اصل جوجوبا از تقلبی است.
  • روغن‌جوجوبا اصل باید به رنگ طلایی روشن و لطیف باشد. نداشتن رنگ این روغن نشانه بی کیفیت بودن محصول است.

خانمی در حال استفاده از سرم روغن جوجوبا برای ایجاد حس شادابی و جوانسازی پوست است.

مطالب کاربردی :  14 نکته برای مراقبت پوست در سرما

برندهای معروف تولید کننده روغن جوجوبا در جهان

بسیاری از برندهای داخلی و خارجی برای تهیه و تولید روغن‌جوجوبا با یکدیگر در حال رقابت هستند. برندهای معتبری نیز در سراسر جهان برای حفظ کاربران و دنبال کنندگان خود دست به تهیه روغن با کیفیت جوجوبا زده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به Now Solutions، Australian Jojoba و Cliganic اشاره کرد. این روغن مرغوب که حاوی مقادیری از ویتامین E و امگا 3 است برای حفظ شادابی پوست و مو بسیار حائز اهمیت خواهد بود  به همین دلیل در سراسر دنیا طرفداران بی شماری دارد.

کلام آخر

مبحث زیبایی و سلامت پوست و مو که به یک دغدغه برای تمامی افراد تبدیل شده است با مصرف محصولات ارگانیک و طبیعی قابل دست‌یابی خواهد بود. از جمله محصولات مهم در این زمینه را می‌توان روغن جوجوبا اصل دانست که با خاصیت لطافت، جوانسازی، آبرسانی و … خود به لطافت و شادابی پوست افراد کمک می‌کند.

رفع تیرگی و چروک‌های پوستی از دیگر مزیت‌های این روغن مفید به شمار می‌رود که با همین ترفند توانسته است جمع کثیری از کاربران را به طرفداران خود تبدیل سازد.

این روغن که روش استعمال آن تنها به صورت موضعی است برای حفظ سلامت و تقویت مو و ناخن نیز بسیار مفید واقع خواهد شد. بدون شک تمامی این موارد با رعایت درست اصول مصرف و همچنین استفاده از روغن اصل و باکیفیت حاصل خواهد شد که دقت زیادی را در هنگام خرید نیازمند است.

 

منبع : healthline

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو