مقایسه دوربین آیفون 14 با پیکسل 7 ؛ برتری با کدام است؟

منبع: تکراتو

22

1401/9/9

09:02


دوربین‌های پیکسل همیشه نقطه قوت این گوشی‌ها بودند و این مسئله درباره پیکسل 7 نیز صدق می‌کند. رقابت این گوشی در بخش دوربین با آیفون 14 جذاب خواهد بود. در ادامه، با مقایسه دوربین آیفون 14 با پیکسل 7 همراه ما باشید.

مقایسه دوربین آیفون 14 با پیکسل 7 ؛ برتری با کدام است؟

دوربین‌های پیکسل همیشه نقطه قوت این گوشی‌ها بودند و این مسئله درباره پیکسل 7 نیز صدق می‌کند. رقابت این گوشی در بخش دوربین با آیفون 14 جذاب خواهد بود. در ادامه، با مقایسه دوربین آیفون 14 با پیکسل 7 همراه ما باشید.

مقایسه دوربین آیفون 14 پرو مکس با پیکسل 7 پرو نشان داد که این گوشی‌ها، رقابت تنگاتنگی داشتند. در برخی ویژگی‌‌ها، آیفون 14 پرو مکس برتر از پیکسل 7 پرو ظاهر شد؛ اما گوشی گوگل توانست عملکرد بهتری را در عکاسی شب و نور کم از خود نشان داد.

مقایسه دوربین آیفون 14 با پیکسل 7 نیز جزئیات جذابی را فاش می‌کند که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

مقایسه دوربین آیفون 14 با پیکسل 7

گوشی‌های Pixel 7 و Pixel 7 Pro هر دو به دوربین‌های قدرتمندی مجهز هستند و با بهترین گوشی های 2022 رقابت می‌کنند. با این‌حال می‌توان گفت که با توجه به قیمت پیکسل 7، این گوشی ارزش خرید بیشتری در بخش دوربین دارد. دوربین 50 مگاپیکسلی واید و 12 مگاپیکسلی اولترا واید این گوشی از نوع سنسورهای قدرتمند ساخت سامسونگ هستند.

مقایسه دوربین آیفون 14 با پیکسل 7

مقایسه دوربین آیفون 14 با پیکسل 7

آیفون 14 نیز همانند پیکسل 7، به دو لنز دوربین مجهز شده و از این نظر، رقیب مهمی برای این گوشی محسوب می‌‌شود. اپل در این گوشی از همان تنظیمات دوربین آیفون 13 استفاده کرده و بهینه‌سازی‌هایی را در بخش عکاسی محاسباتی در نظر گرفته است. از این رو، مقایسه دوربین پیکسل 7 با آیفون 14 می‌تواند بسیار جذاب باشد. بد نیست بدانید که تنظیمات دوربین آیفون 14 و آیفون 14 پلاس کاملا مشابه است؛ بنابراین، در این مقایسه، عملکرد دوربین آیفون 14 پلاس نیز مشخص می‌شود.

در ادامه، جدول مشخصات دوربین این گوشی‌ها را مشاهده می‌کنید.

مقایسه دوربین آیفون 14 با پیکسل 7 آیفون 14 پیکسل 7
تنظیمات دوربین
  • 12 مگاپیکسل، لنز واید 26 میلی‌متری، PDAF پیکسل دوگانه، دیافراگم f/1.5،  سنسور شیفت OIS، اندازه پیکسل 1.9 میکرومتر، سایز سنسور 1/1.7 اینچ
  • 12 مگاپیکسل، لنز اولتراواید 13 میلی‌متری با پوشش 120 درجه، دیافراگم f/2.4
  • 50 مگاپیکسل، لنز واید 25 میلی‌متری، PDAF چند جهته، 1.2 میکرومتر سایز پیکسل، دیافراگم f/1.9، سایز سنسور 1/1.31 اینچ، AF لیزری، OIS
  • 12 مگاپیکسل، لنز اولتراواید 21 میلی‌متری با پوشش 114 درجه، دیافراگم f/2.2، سایز سنسور 1/2.9 اینچ، سایز سنسور 1.25 میکرومتر
قابلیت‌ها فلاش LED دوگانه، HDR (عکس / پانوراما) فلش LED دوگانه، HDR اتوماتیک، پانوراما،‌ پیکسل شیفت
ویدیو
  • 4K@24/25/30/60fps
  • 1080p@25/30/60/120/240fps
  • HDR
  • دالبی ویژن HDR (تا 60 فریم در ثانیه)، مود سینماتیک (4K@24/30fps)، ضبط صدا با صدای استریو
  • 4K@30/60fps
  • 1080p@30/60/120/240fps
  • gyro-EIS, OIS, 10-bit HDR
دوربین سلفی
  • 12 مگاپیکسل،‌ لنز واید 23 میلی‌متری، دیافراگم f/1.9، اندازه سنسور 1/3.6 اینچ، PDAF
  • سنسور SL 3D (سنسور عمق/بیومتریک)
10.8 مگاپیکسل، لنز واید 21 میلی‌متری، 1.22 میکرومتر سایز پیکسل، سایز سنسور 1/3.1 اینچ، دیافراگم f/2.2
قابلیت‌ها HDR، مود سینماتیک (4K@30fps) پانوراما، HDR اتوماتیک
ویدیو
  • 4K@24/25/30/60fps
  • 1080p@25/30/60/120fps
  • gyro-EIS
  • 4K@30/60fps
  • 1080p@30/60fps

مقایسه دوربین آیفون 14 با پیکسل 7 از نظر لنداسکیپ در روشنایی روز

کارشناس وب‌سایت 91mobiles در مرحله اول، این گوشی‌ها را در حالت پیش‌فرض قرار داده و هیچ تنظیماتی را روی دوربین هیچ‌کدام از گوشی‌ها انجام نداده است. به این ترتیب، عملکرد دوربین این گوشی‌ها در ساده‌ترین حالت ممکن را با یکدیگر مقایسه کرده است.

در تنظیمات پیش‌فرض، HDR روی حالت اتوماتیک قرار دارد، نوردهی به‌صورت دستی تنظیم نشده و فوکوس نیز به تشخیص دوربین اجرا می‌شود. علاوه‌براین، پروفایل عکاسی در گوشی‌های آیفون 14 و 14 پلاس روی حالت استاندارد تنظیم شده تا توازن بین این گوشی‌ها برقرار شود.

نتیجه عکاسی لنداسکیپ در روشنایی روز این گوشی‌ها کاملا متفاوت است و انتخاب عملکرد بهتر، به سلیقه کاربر بستگی دارد؛ چراکه هر دو گوشی توانستند عکس‌های خوبی بگیرند. همان‌طور که در نمونه عکس‌ها مشاهده می‌کنید، رنگ‌ها در نمونه پیکسل 7 بیشتر به چشم می‌آیند و تناژ رنگی گرم‌تری دارند. دوربین آیفون 14 نیز رنگ‌های طبیعی‌تری را ثبت کرده است.

کوه‌ها در پس‌زمینه و همچنین صندلی‌ها در هر دو گوشی با جزئیات خوبی ثبت شدند و نمونه عکس‌های هر دو گوشی در مجموع فوق‌العاده است. محدوده داینامیک کاملا مطابق با سطح نوردهی است و فوکوس نیز در همه قسمت‌های کادر عکس به‌درستی اجرا شده است.

بیشتر بخوانید:

در عکس‌های چشم‌انداز زیر که خورشید قسمت‌هایی از دره را روشن کرده، می‌بینیم که دوربین پیکسل 7 عملکرد بهتری داشته است. این قسمت از مقایسه دوربین آیفون 14 با پیکسل 7 نشان می‌دهد که دوربین آیفون نتوانسته دره پایینی را به‌خوبی ثبت کند و به‌جای آن، روی کوه‌ها در قسمت‌های بالایی فوکوس کرده است.

از طرفی، نوک قله که آفتاب روی آن می‌تابد، با دوربین آیفون 14 پلاس بهتر ثبت شده است. در مجموع می‌توان گفت که دوربین پیکسل 7 به‌خوبی توانسته کل قسمت‌های کوه، دره و جزئیات جنگل پایین آن را ثبت کند.

در تصویر زیر که همه‌جا از برف پوشیده شده، نور مستقیم خورشید وجود ندارد و هوا کاملا ابری است. این چشم‌انداز واقعا هر دو گوشی را به چالش می‌کشد. تفاوت رنگ‌ها در نمونه‌های ثبت شده به‌خوبی قابل مشاهده است. کارشناس 91mobile می‌گوید که دوربین آیفون 14 در به‌تصویر کشیدن دره برفی و مه بالای کوه، عملکرد بهتری داشت.

از طرفی، تناژ رنگی گرم‌تر همچنان در پیکسل 7 دیده می‌شود و محدوده دینامیکی آن چندان چشم‌گیر نبود. اما باید گفت که جزئیات در هر دو عکس به‌خوبی ثبت شده و نوردهی نیز عالی است؛‌ مخصوصا در محیطی که نور خورشید وجود ندارد.

انتخاب برنده این بخش از مقایسه پیکسل 7 با آیفون 14 کمی دشوار است. هر دو گوشی در حالت تنظیمات پیش‌فرض عکس‌های خوبی می‌گیرند. اما با توجه تناژ رنگی پیکسل 7 و جزئیات ثبت شده در عکس دره و جنگل می‌توان این گوشی را برنده این بخش دانست.

مقایسه دوربین پیکسل 7 و آیفون 14 از نظر عکس‌های اولترا واید

در عکس‌های اولترا واید پیکسل 7 کمی تاب‌خوردگی در گوشه‌ها دیده می‌شود؛ اما در دوربین آیفون 14 اینطور نیست. علاوه‌براین، تناژ رنگی پیکسل 7 در دوربین اولترا واید نیز مثل سنسور اصلی، کمی گرم‌تر است و رنگ‌ها بیشتر به چشم‌ می‌آیند. نکته دیگری که در نمونه عکس‌های پیکسل 7 دیده می‌شود، جزئیات بیشتر در اطراف سایه‌های درختچه‌هاست که دوربین آیفون 14، آنها را به‌خوبی ثبت نکرده است.

اما از نگاه کلی، به نظر می‌رسد که نمونه عکس آیفون 14 زیباتر از پیکسل 7 ثبت شده و رنگ‌ آسمان و درخت‌ها، جلوه بیشتری دارد.

در نمونه عکس‌های زیر هم می‌بینیم که پیکسل 7 توانسته جزئیات بیشتر و بهتری را در قسمت‌های دره ثبت کند و این موضوع، به‌دلیل نوردهی بهتر امکان‌پذیر شده است. عکس دوربین آیفون 14 نیز کمی عریض‌تر است؛ این درحالی‌است‌که عکس پیکسل 7، کنتراست بیشتری دارد. انتخاب برنده این بخش از مقایسه آیفون 14 با پیکسل 7 از لحاظ دوربین کار دشواری است و به همین دلیل، این بخش مساوی تمام می‌شود.

مقایسه دوربین آیفون 14 با پیکسل 7 از لحاظ عکاسی پرتره

از نظر افکت بوکه و تاری پس‌زمینه‌، هر دو گوشی عملکرد خوبی دارند. هر دو دوربین به‌خوبی سوژه اصلی را تشخیص داده و محیط اطراف را تار می‌کنند. این تاری در مرز بین سوژه و بک‌گراند به‌خوبی اجرا شده است. با کمی دقت در نمونه عکس پیکسل 7 متوجه می‌شویم که نرده‌ها در پس‌زمینه تاری کمتری نسبت به آیفون 14 دارد. انتخاب بهترین حالت به عهده شماست؛ با این‌حال باید گفت که تاری کمتر در پیکسل 7 باعث شده تا عکس، واقعی‌تر به‌نظر برسد.

علاوه‌براین، جزئیات تصویر و رنگ پوست سوژه در نمونه پیکسل 7 بهتر است. از سوی دیگر، شاهد هستیم که دوربین آیفون 14، تصویر را بیش از اندازه پردازش و ویرایش کرده است.

ایجاد افکت بوکه در عکس‌های زیر کمی چالش‌برانگیز بود؛ چراکه تشخیص سوژه اصلی از نرده‌های افقی در پس‌زمینه کار نسبتا دشواری است. در این بخش، پیکسل 7 پرو عملکرد نسبتا بهتری داشت. با این‌حال، دایره‌ها در نرده و همچنین گلدان کوچک‌تر در سمت چپ تصویر تاره نشده‌اند.

بیشتر بخوانید:

در نمونه عکس آیفون 14 هم می‌بینیم که دایره‌های نرده و پس‌زمینه به‌خوبی تار شده‌اند؛ اما دوربین روی سوژه فوکوس نکرده و بخشی از گلدان بزرگ‌تر هم مثل تصویر پس‌زمینه تار شده است. همچنین باید گفت که رنگ‌ها در نمونه دوربین آیفون واقعی‌تر هستند. در مجموع می‌توان آیفون 14 را برنده این بخش از مقایسه دوربین پیکسل 7 با آیفون 14 دانست.

مقایسه دوربین آیفون 14 با پیکسل 7 از نظر عکاسی در نور کم

هر دو گوشی در ثبت جزئیات و کنترل نوردهی خیلی خوب ظاهر شدند. گوشی آیفون از تنظیمات مخصوص عکاسی در شب بهره نمی‌برد و تنظیمات در نور کم، به‌صورت اتوماتیک انجام می‌شود. اما پیکسل 7 از ویژگی Night Sight برخوردار شده که از یک حالت عکاسی نجومی نیز پشتیبانی می‌‌کند. این ویژگی‌ها می‌تواند برگ برنده پیکسل 7 در این بخش از رقابت باشد.

در شرایطی که نور محیطی بسیار کم است، عکس‌ها بسیار متفاوت هستند. پیکسل 7 توانست به‌خوبی روی کوه‌ها که دورتر هستند، فوکوس کند؛ اما خانه‌های روستایی کمی تار هستند. آیفون 14 در این بخش عملکرد بهتری داشت؛ ضمن اینکه رنگ‌ها را نیز واقعی‌تر ثبت کرده است.

مقایسه دوربین آیفون 14 با پیکسل 7 از نظر عکاسی در نور کم

مقایسه دوربین آیفون 14 با پیکسل 7 از نظر عکاسی در نور کم

در عکاسی شب که نور بیشتری در محیط وجود دارد (تصاویر زیر) هر دو گوشی بسیار خوب ظاهر شدند. جزئیات بی‌نقص هستند و لنز فلر نیز به‌خوبی کنترل شده است. اما رنگ‌ها در پیکسل 7 دقیق‌تر ثبت شده و واقعی‌تر هستند. علاوه‌براین، رنگ سفید ساختمان سمت چپ بهتر کنترل شده، درحالی‌که در نمونه آیفون 14، انعکاس نور آبی روی ساختمان افتاده است.

در تصاویر زیر نیز نمونه‌های دیگری را مشاهده می‌کنید که در آنها، پیکسل 7 توانسته رنگ‌های بهتری را ثبت کند و جزئیات سطح زمین، بهتر هستند. از سوی دیگر، وضوح در قسمت سطح زمین در آیفون 14 بهتر دیده می‌شود، با این‌حال، رنگ‌ها جذابیت خود را از دست داده‌اند. با توجه به تمام نکاتی که در عکاسی نور شب ذکر کردیم، می‌توان نتیجه گرفت که پیکسل 7 در مجموع، عملکرد بهتری در نور کم دارد.

مقایسه پیکسل 7 با آیفون 14 از نظر سلفی

تنظیمات پیش‌فرض دوربین سلفی هر دو گوشی نیز رضایت‌بخش است و جزئیات و رنگ پوست به‌خوبی ثبت شده‌اند. از نظر جزئیات در پس‌زمینه هم باید گفت که آیفون پرو توانسته جزئیات بیشتری را بگنجاند؛ البته این تفاوت بسیار اندک است. هر دو گوشی می‌توانند عکس‌های سلفی خوبی را در نور محیطی معمولی بگیرند و در این بخش نیز برنده‌ای وجود ندارد.

جمع‌بندی

در مجموع می‌توان گفت که پیکسل 7 به‌دلیل عکاسی بهتر در روشنایی روز و نور کم، برنده این رقابت است. این گوشی هوشمند به تراشه جدید ساخت گوگل، یعنی Tensor G2 مجهز شده که به ویژگی‌های هوش مصنوعی و تکنیک‌های یادگیری ماشین مجهز است. به لطف این تراشه‌، هر دو گوشی‌‌های پیکس 7 و پیکسل 7 از ویژگی‌هایی بهره می‌برند که مشابه آنها را در سایر گوشی‌های بازار نمی‌بینیم.

دوربین آیفون 14 و 14 پلاس هم چندان عقب‌تر از پیکسل 7 نیست. این گوشی‌ها در بخش عکاسی پرتره عملکرد خوبی دارند. اگر کار کردن با دوربین این گوشی را یاد بگیرید، می‌توانید با تنظیمات پیشرفته، عکس‌های بهتری بگیرید. البته در نظر داشته باشید که در این مقایسه، هر دو گوشی در حالت پیش‌فرض بودند و قطعا هر دو گوشی با تنظیمات پیشرفته می‌توانند عملکرد بهتری را از خود نشان دهند.

سوالات متداول

آیا دوربین‌های حرفه‌ای بهتر از دوربین آیفون هستند؟

عملکرد آیفون‌ها در عکاسی حالت شب به مرور زمان بهتر شده است؛ اما اگر می‌خواهید عکس‌هایی با وضوح بالا با بیشترین جزئیات را در روشنایی محیط‌های داخلی و نور کم ثبت کنید، بهتر است بدانید که هیچ دوربین گوشی نمی‌تواند عملکرد مشابه دوربین‌های فول فریم DSLR با لنزهای پرسرعت داشته باشد. هرچه‌قدر که لنزها بزرگ‌تر باشند، نور بیشتری را ثبت می‌کنند.

کدام گوشی بهترین دوربین را دارد؟

در حال حاضر، گوشی‌ گلکسی S22 اولترا سامسونگ، در صدر جدول بهترین دوربین گوشی قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

منبع: 91mobiles

نظر شما درباره مقایسه دوربین آیفون 14 با پیکسل 7 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو