تحریم تجهیزات مخابراتی هواوی و ZTE توسط آمریکا ؛ نگرانی‌های امنیتی کار دست چینی‌ها داد

منبع: تکراتو

21

1401/9/9

09:33


تحریم تجهیزات مخابراتی هواوی و ZTE توسط آمریکا ، این دو غول تکنولوژی را نگران کرد. تجهیزات این دو شرکت آمریکا را به دلیل مسائل امنیتی نگران کرده است.

تحریم تجهیزات مخابراتی هواوی و ZTE توسط آمریکا ؛ نگرانی‌های امنیتی کار دست چینی‌ها داد

تحریم تجهیزات مخابراتی هواوی و ZTE توسط آمریکا ، این دو غول تکنولوژی را نگران کرد. تجهیزات این دو شرکت آمریکا را به دلیل مسائل امنیتی نگران کرده است.

تحریم تجهیزات مخابراتی هواوی و ZTE توسط آمریکا، چینی‌ها را در شوک فرو برد. آمریکا به دلیل نگرانی‌های خود در ارتباط با مسائل امنیتی این دو شرکت غول مخابراتی دنیا را تحریم کرد. این برای اولین بار است که رگولاتورهای آمریکایی به دلیل مسائل امنیتی همچین کاری می‌کند. اما بعضی از شرکت‌های مطرح می‌گویند که نگرانی آمریکا بی‌مورد است.

بیشتر بخوانید: رکوردشکنی جمعه سیاه در آمریکا ؛ نیمی از فروش مربوط به گوشی‌های هوشمند!

تحریم تجهیزات مخابراتی هواوی و ZTE توسط آمریکا

شرکت‌های دیگری از جمه هیکویژن (Hikvision)، داهوا (Dahua) و هیترا (Hytera) که در زمینه تجهیزات نظارتی و سیستم‌های دوطرفه رادیویی فعالیت دارند نیز نام‌شان در بین شرکت‌های ممنوعه دیده می‌شود.

این اولین باری است که رگولاتورهای آمریکایی با اشاره به نگرانی‌های امنیتی دست به چنین اقدامی می‌زنند. هیکویژن می‌گوید محصولات این شرکت هیچ‌گونه تهدید امنیتی‌ای برای آمریکا ندارند.

تحریم تجهیزات مخابراتی هواوی و ZTE توسط آمریکا

به گفته این شرکت:

«این تصیمم هیچ فایده‌ای برای محافظت از امنیت ملی آمریکا ندارد بلکه محافظت از خانه، کسب‌وکار و اموال را برای کسب‌وکارهای کوچک، مقامات محلی، مدارس و مردم عادی پرهزینه‌تر و خطرناک‌تر می‌کند.»

هواوی و دیگر شرکت‌ها پیش از این هم ارائه اطلاعات به دولت چین را تکذیب کرده‌اند.

کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا (FCC) می‌گوید اعضایش روز جمعه تماماً به اجرای این قوانین جدید رأی مثبت داده‌اند.

جسیکا رازورسل، رئیس این کمیسیون، در بیانیه‌ای گفت: «FCC برای محافظت از امنیت ملی، اطمینان حاصل می‌کند که تجهیزات ارتباطات نامطمئن امکان فعالیت در داخل مرزهای ما را ندارند.»

او افزود:

«این قوانین جدید بخش مهمی از اقدامات ما در راستای محافظت از مردم آمریکا در برابر تهدیدهای امنیت ملی حوزه ارتباطات است.»

از آنجا که این ممنوعیت گذشته را شامل نمی‌شود، شرکت‌های این لیست اجازه دارند محصولاتی را که پیشتر برای فروش در آمریکا تایید شده‌اند به فروش برسانند.

با این حال، FCC می‌گوید: «در انتظار اظهارنظر در مورد اصلاحات احتمالی قوانین مربوط به تجهیزاتی است که تا همین امروز برای واردات و فروش مجوز دریافت کرده‌اند و بنابراین احتمال دارد مجوز این محصولات نیز در آینده لغو شود.»

محدودیت‌های جدید FCC تازه‌ترین اقدام آمریکا علیه شرکت‌های تکنولوژی چینی با اشاره به احتمال جاسوسی است. مقامات آمریکایی در سال‌های اخیر به شدت در این باره اظهار نگرانی کرده‌اند.

ریشه اولین محدودیت‌های شرکت‌های تلکام چینی برای دسترسی به بازار آمریکا به دولت باراک اوباما می‌رسد. سپس در دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ این محدودیت‌ها شدت بیشتری گرفت و در دولت فعلی به ریاست جو بایدن نیز محدودیت‌ها همچنان پابرجاست.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تحریم تجهیزات مخابراتی هواوی و ZTE توسط آمریکا چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو