عمل بینی از درمان تا زیبایی

منبع: فوت و فن

11

1401/9/9

09:55


عمل بینی! حتما خودتان هم اطلاع دارید که این جراحی این روز ها چقدر بین خانم ها و حتی آقایان طرفدار پیدا کرده و هر جا که پا می گذاریم از آن صحبت می شود ، و اگر نیم نگاهی به اطراف خود داشته باشید

عمل بینی از درمان تا زیبایی

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که با نگاه کردن به آینه به این فکر افتاده باشید تا قدمی برای زیباتر شدن و جوان تر به نظر رسیدن بردارید. اما تا به حال به این فکر کرده اید که برای رسیدن به این هدف چه کارهایی می توانید انجام دهید؟ ما پاسخ آن را برای شما آماده کرده ایم. بله درست حدس زدید، عمل بینی! حتما خودتان هم اطلاع دارید که این جراحی این روز ها چقدر بین خانم ها و حتی آقایان طرفدار پیدا کرده و هر جا که پا می گذاریم از آن صحبت می شود، و اگر نیم نگاهی به اطراف خود داشته باشید، می بینید که اکثریت قریب به اتفاق از نتیجه رضایت کامل داشتند و همین تغییر کوچک چقدر در شادابی و اعتماد به نفس آن ها تاثیر گذار بوده!

عمل بینی، فقط برای زیبایی؟

اما نکته ای که شاید خیلی ها ندانند ، این است که این عمل فقط برای زیباتر و چشم نوازتر شدن چهره به کار نمی رود. بسیاری از ما به خاطر عیوب خیلی کوچکی ، مثل چند درجه انحراف بینی تنفسمان دچار اختلال می شود و نمی توانیم به طور کامل از هوای تازه لذت ببریم. البته که این تنها مشکل به وجود آمده نیست! شنیده اید که خیلی از بانوان از خر و پف کردن همسر خودشان شکایت می کنند و هیچ راه حلی مثل عوض کردن بالش و تغییر موقعیت خواب تاثیر چندانی روی آن نداشته. این مسئله تا جایی باعث آزار و اذیت می شود که خواب شب از فرد گرفته می شود. در این زمان تنها راه چاره ای که می ماند ، مراجعه به بهترین جراح بینی برای برطرف کردن این موضوع و رهایی از سر و صدای اضافه است.

اما در وهله اول چرا این مشکلات به وجود می آیند؟

در بیشتر مواقع، وقتی که در ورزش هایی مثل فوتبال، شنا کردن، دوچرخه سواری و غیره که احتمال برخورد به بقیه بازیکن ها یا زمین خوردن وجود دارد شرکت می کنیم، ریسک و خطر منحرف شدن بینی یا حتی شکستن آن را بالا می بریم ، و متاسفانه زمانی که این اتفاق ها رخ می دهند باید برای درمان آن ها دنبال راه چاره بگردیم. زمانی که به مطب دکتر امیرحسین محمدی مفرد مراجعه می کنید، ایشان اول دماغ شما را معاینه می کنند و اگر نیاز باشد از طریق رادیولوژی از آن عکس می گیرند. بعد با ارزیابی آن ، برای ترمیم بینی برنامه ریزی می کنند تا دوباره به زندگی عادی خودتان برگردید و از انجاک فعالیت ها بدون درد و مشکل لذت ببرید.

اما مگر تنها ضربه خوردن باعث آسیب به بخش های داخلی دماغ می شود؟

شاید شما هم این مشکلات امانتان را بریده باشد اما به یاد نداشته باشید که هیچوقت زمین خورده باشید یا حتی نوک انگشت کسی به بینی شما خورده باشد! پاسخ این پرسش پیش ماست. در این موارد امکان دارد از هنگام تولد این مشکل ها را همراه خود داشته باشید ولی هیچ وقت متوجه آن نشده باشید! البته برخی از این ناهنجاری ها طوری هستند که امکان ندارد کسی بدون توجه به آن عبور کند. مطمئنا نوزادانی را دیده اید که به اصطلاح لب شکری دارند یا یک بینی اضافه در صورت آن ها رشد کرده است. ترمیم این زائده ها هم به عهده  جراح بینی در منطقه تهران انجام می شود تا زمانی که این کودکان به بزرگسالی رسیدند ، از ظاهر خود خجالت نکشند.

اگر دماغ به خودی خود کوچک باشد دیگر نمی توان عمل بینی را انجام داد نه؟

خیر! اندازه بینی طبیعی شما هیچ ربطی به این موضوع ندارد. چون لزوما روی کوچک کردن این عضو کار نمی شود و حتی در مواردی می توان آن را بزرگ هم کرد! می پرسید چگونه؟ با گرافت یا پروتز بینی! مثلا اگر نوک بینی به سمت پایین باشد و یا عرض آن زیاد باشد، به طوری که چهره شما را پهن کرده باشد از این گرافت ها در آن کار گذاشته می شود تا بینی نوک تیز شود. قطعا یک بینی باریک و استخوانی زیباتر است و چهره ای گیراتر به شما هدیه می کند.

تاثیر عمل بینی روی لبخند چیست؟

ممکن است این دو مسئله بی ربط به نظر برسند و حتی به ذهن کسی هم خطور نکرده باشند. اما جالب است که بدانید چون دماغ در میانه صورت قرار دارد تقریبا روی همه اعضای آن تاثیر می گذارد ، لب ها و طرح لبخند نیز از این قاعده مستثنا نیستند. حتما خودتان هم چنین مسئله ای را مشاهده کرده اید، خندیدن با یک بینی متناسب بسیار دلنشین تر و ظریف تر است. البته این را هم بدانید که بعد از این عمل ، چون از داروی بی حسی استفاده می شود ممکن است مقدار خیلی کمی حس لب بالا را از دست بدهید ، اما به هیچ عنوان جای نگرانی نیست! چون در هیچ موردی دیده نشده که این بی حسی ابدی باشد و خود به خود بعد از مدتی به همان شکل قبلی باز می گردد.

پس در آخر چه کار باید کرد؟ می توان به سراغ این عمل رفت یا نه؟

صادقانه بخواهیم بگوییم، با اینکه یک سری عوارض نا چیز و جزئی مثل کبودی و تورم با این جراحی زیبایی همراه است، اما مزایای آن به قدری زیاد می باشد که می توان از همه آن ها چشم پوشی کرد. با چند هفته تحمل کردن ، از یک عمر راحتی و اعتماد به نفس برخوردار می شوید. البته که در صورت رعایت تمام توصیه ها و راهنمایی ها خیلی سریع می توانید از شر این عارضه ها خلاص شوید! علاوه بر همه این ها ، اگر بهترین جراح بینی را انتخاب کرده باشید ، ایشان یک سفر ایمن و بی خطر برای شما به ارمغان می آورند تا در انتهای مسیر به آن چهره دلخواه و زیبایی که همیشه رویای آن را داشتید برسید. اطمینان داشته باشید که پس از این جراحی چیزی بدتر نخواهد شد و می توانید از زندگی تازه خود لذت ببرید و کیفیت آن را تا حد قابل توجهی زیاد کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو