مقامات عربستان یکی از مهمترین محوطه های تاریخی را به روی عموم مردم بازگشایی می کنند

منبع: همگردی

8

1401/9/9

12:33


ایسنا/ براساس خبرهای واصله، مقامات عربستان یکی از مهمترین محوطه های تاریخی را به روی عموم مردم بازگشایی می کنند.

مقام های عربستان سعودی برای نخستین بار در یک دهه اخیر امکان بازدید از مرکز تاریخی «درعیه» که یکی از مهمترین مکانهای تاریخی عربستان محسوب می شود را برای عموم مردم فراهم کردند.

به این ترتیب «درعیه» از ماه آینده میلادی پس از 10 سال تعطیلی بازگشایی خواهد شد. این مکان که قدمت چند هزار ساله دارد، همواره به عنوان مهد عربستان سعودی شناخته شده است.

از این پس، بازدید کنندگان می توانند در کاخ های آجری و بناهای مرمت شده «درعیه» قدم بزنند. این مکان خانه برخی از بهترین نمونه های معماری سنتی نجدی از جمله یک کاخ مرمت شده است که نخستین خانه خاندان آل سعود بود.

یکی از برنامه های بازگشایی این مکان تاریخی، برگزاری تورهای بازدید از نقاط مختلف محوطه «الطریف» در «درعیه» است که جزئیات بیشتری را درباره اهمیت این محوطه در اختیار بازدید کنندگان قرار می دهد.

همچنین اجرای نمایش هایی در نظر گرفته شده که می توانند اطلاعات اجمالی را از زندگی ساکنان این مکان به بازدید کنندگان ارائه کنند. نمایش های اسب های عربی و کارگاه های خوشنویسی نیز از دیگر برنامه هایی است که برای فصل زمستان در نظر گرفته شد.

برنامه توسعه «درعیه» همچنان ادامه دارد و چندین هتل لوکس در این محوطه تاریخی افتتاح خواهد شد. انتظار می رود این محوطه تاریخی تا سال 2023 سالانه بیش از 30 میلیون بازدید کننده را جذب کند.

مقامات عربستان یکی از مهمترین محوطه های تاریخی را به روی عموم مردم بازگشایی می کنند

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو