طرز تهیه چیکن پاپ کورن پنیری

طرز تهیه چیکن پاپ کورن پنیری طرز تهیه چیکن چیزا چیکن پاپ کورن چیست طرز تهیه چیکن پنیری

چیکن پاپ کورن پنیری یکی از انواع غذاهای خوشمزه و سوخاری است که در خاورمیانه طرفدارهای زیادی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چیکن پاپ کورن پنیری در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۲۵۰ گرم
پیاز۱ عدد
پاپریکا و پودر سیراز هر کدام ½ قاشق چایخوری
زنجبیل و ادویه کاریاز هر کدام ½ قاشق چایخوری
نمک۱ قاشق چایخوری
مواد لازم برای سوخاری
تخم مرغ۲ عدد
پنیر پیتزابه مقدار کافی
پودر سوخاریبه مقدار کافی

طرز تهیه چیکن پاپ کورن پنیری

مرحله اول

برای تهیه چیکن پاپ کورن پنیری خوشمزه در ابتدای کار پیاز را با دندانه های ریز رنده، رنده کرده و از صافی رد می کنیم تا آب اضافی اش گرفته شود، سپس به همراه سینه مرغ خرد شده درون غذاساز می ریزیم.

مرحله دوم

حالا نمک را به همراه زنجبیل، پاپریکا، پودر سیر و ادویه کاری به غذا ساز اضافه کرده و به خوبی میکس می کنیم تا مواد کاملا پوره و خمیری شکل شوند. در ادامه از خمیر درست شده مقداری جدا کرده و درون آنرا گود می کنیم.

مرحله سوم

حالا مقداری پنیر پیتزا میان مواد خمیری ریخته و با دست چرب کاملا گرد می کنیم تا پنیر پیتزا پنهان شود. در ادامه تخم مرغ را درون یک کاسه جداگانه ریخته و مقداری نمک، زنجبیل، پاپریکا و ادویه کاری به آن اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در ادامه با چنگال به خوبی هم می زنیم تا بافت تخم مرغ از لختگی خارج شده و با ادویه ها ترکیب شوند. حالا توپک های قلقلی را ابتدا درون آرد سوخاری، سپس درون مخلوط تخم مرغ می غلطانیم تا سطح آنها آغشته شود.

مرحله پنجم

حالا توپک ها را درون پودر سوخاری می غلطانیم و درون یک ظرف مناسب می چینیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت متوسط گذاشته و مقداری روغن مایع به آن اضافه میکنیم، سپس اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود.

مرحله ششم

در ادامه توپک ها را درون تابه گذاشته و کاملا سرخ می کنیم. توجه داشته باشید در صورتی که حرارت زیاد باشد توپک‌ها سوخته و مغز پخت نمی شوند و همچنین حرارت کم باعث می شود پنیر شکافته شده و از توپک خارج شود.

مرحله هفتم

زمانی که توپک ها کاملا سرخ و طلایی شدند، آنها را از تابه خارج کرده، سپس روی دستمال مخصوص روغن گیری قرار می دهیم تا روغن اضافی شان کشیده شود. در نهایت چیکن پاپ کورن ها را به همراه سس دلخواه سرو می کنیم. نوش جان.