آموزش اتصال اپل واچ به گوشی اندروید

آموزش اتصال اپل واچ به گوشی اندروید


منبع: پلازا

178

1401/9/9

13:47


آموزش اتصال اپل واچ به گوشی اندروید

شاید گمان کنید هیچ روش وصل كردن اپل واچ به گوشي اندروید وجود ندارد ولی اشتباه می‌کنید. اتصال اپل واچ به گوشی اندروید امکان‌پذیر است، هرچند که بسیاری از امکانات ساعت را از دست خواهید داد. در ادامه با آموزش وصل شدن ساعت های اپل به گوشی اندروید، همراه پلازا باشید.

اپل واچ سال‌ها است که با اختلاف بهترین ساعت هوشمند دنیا به‌حساب می‌آید. اما ساعت‌های هوشمند دیگری مثل گلکسی واچ 5 نیز هستند که رقبای شایسته‌ای برای ساعت‌های اپل به‌شمار می‌آیند. اما اپل واچ با طراحی منحصر به‌فرد خود، درست مثل آیفون‌های اپل، توانسته حتی در میان کاربران اندروید نیز طرفداران زیادی داشته باشد. خیلی از این کاربران دوست دارند از یک اپل واچ با گوشی اندروید خود استفاده کنند. اما آیا اپل واچ به سامسونگ وصل میشود؟

اپل واچ امکان جفت شدن با اندروید را ندارد. اما اگر بخواهید می‌توانید از قابلیت‌های ابتدایی آن بدون نیاز به آیفون استفاده کنید. در ادامه با آموزش اتصال اپل واچ به گوشی اندروید، همراه ما باشید.

فهرست مطالب

نکاتی که باید پیش از وصل شدن ساعت های اپل به گوشی اندروید بدانید

پیش از این که به نحوه اتصال اپل واچ به گوشی سامسونگ و دیگر گوشی‌های اندرویدی بپردازیم، باید به چند نکته مهم اشاره کنیم. اول از همه شما با اتصال اپل واچ به یک گوشی اندروید، بسیاری از امکانات ساعت را از دست خواهید داد. اپل واچ به‌گونه‌ای طراحی شده تا با یک گوشی آیفون همگام‌سازی شود و به همین خاطر برخی از برنامه‌ها یا قابلیت‌های آن ممکن است به‌درستی کار نکنند یا این که اصلا قابل دسترسی نباشند. در حقیقت هیچ برنامه اپل واچ برای اندروید وجود ندارد که بتوانید از آن استفاده کنید.

اتصال اپل واچ به اندروید

برای مثال ارسال پیام با آی‌مسیج، تلگرام و واتساپ امکان‌پذیر خواهد بود و شما حتی می‌توانید از اپلیکیشن‌های سلامتی و ورزشی اپل واچ هم استفاده کنید. اما داده‌های این برنامه‌ها با گوشی اندروید شما همگام‌سازی نمی‌شوند. از طرف دیگر شما باید از نسخه LTE اپل واچ هم استفاده کنید تا بتوانید بدون نیاز به گوشی، تماس‌ها را دریافت یا به پیامک‌ها جواب بدهید؛ اما از آنجایی که این نسخه‌های اپل واچ در ایران کار نمی‌کنند، به این موارد هم نمی‌توانید دسترسی پیدا کنید و تنها باید از نسخه وای‌فای استفاده کنید؛ بنابراین قابلیت‌های ساعت باز هم محدودتر خواهد شد.

در این صورت تنها می‌توانید از طریق وای‌فای، به ویژگی‌های زیر دسترسی داشته باشید:

  • دانلود برنامه از اپ‌استور
  • ارسال پیام با آی‌مسیج
  • برقراری تماس تلفنی با وای‌فای از طریق آی‌مسیج یا برنامه‌های پیام‌رسان
  • پخش آنلاین موسیقی و پادکست
  • چک کردن وضع آب و هوا
  • استفاده از برنامه‌هایی که از اتصال وای‌فای پشتیبانی می‌کنند
  • گوش دادن به موسیقی
  • ردیابی فعالیت‌های ورزشی و وضع سلامت بدن و مشاهده داده‌ها در آیفون

در حقیقت بدون استفاده از نسخه LTE که در ایران قابل استفاده نیست، کل این پروسه توجیهی ندارد و بهتر است از یک ساعت اندرویدی استفاده کنید. اگر با توجه به توضیحات بالا هنوز هم به‌دنبال نحوه جفت کردن اپل واچ با گوشی اندروید هستید، در ادامه با آموزش اتصال این ساعت همراه ما باشید.

روش وصل كردن اپل واچ به گوشي اندروید؛ نحوه اتصال اپل واچ به گوشی شیائومی

چطور اپل واچ را به گوشی اندروید وصل کنیم؟ ابتدا برای مچ کردن اپل واچ به گوشی اندروید، Apple Watch خود را تنظیم کنید و آن را با دستگاه iPhone انتخابی خود پیکربندی کنید. آیفون شما حتما باید آیفون 6 یا جدیدتر باشد. برای راه‌اندازی Apple Watch و اتصال آن به شبکه LTE شرکت مخابراتی‌تان، باید با یک آیفون شروع کنید.

اما برای استفاده از نسخه GPS اپل واچ، تنها کافی است ساعت را با آیفون جفت کنید و بعد از ساعت به‌صورت جداگانه استفاده کنید. روش زیر برای اتصال اپل واچ نسخه LTE است.

ابتدا اپل واچ را با آیفون خود جفت کنید. این مرحله برای اتصال ساعت به گوشی و دانلود کردن برنامه‌هایی که در اپل واچ نیاز دارید ضروری است. پیش از روشن کردن ساعت، حتما مطمئن شوید که سیم‌کارت در آیفون است. سپس آیفون و ساعت را روشن کنید و آن‌ها را نزدیک به یکدیگر قرار دهید. یک صفحه جفت کردن ظاهر می‌شود. همچنین می‌توانید به اپلیکیشن Watch بروید و روی Pair New Watch بزنید.

روش وصل كردن اپل واچ به گوشي اندروید

پس از این که روی Start Pairing بزنید، یک حلقه آبی رنگ روی اپل واچ ظاهر می‌شود و در آیفون نیز برنامه دوربین باز خواهد شد. نمایاب را درست روی اپل واچ قرار دهید.

وصل شدن ساعت های اپل به گوشی اندروید

سپس کد 6 رقمی که در اپل واچ نشان داده می‌شود را در آیفون وارد کنید. در صورتی که گزینه Get to Know Your Watch مشاهده کنید، فرایند جفت کردن ساعت و آیفون با موفقیت انجام شده است. حالا هردو را خاموش کنید. از ابزار سیم کارت (یا چیزی مناسب مانند گیره کاغذ) برای خارج کردن سیم کارت از آیفون خود استفاده کنید. سیم کارت آیفون خود را در گوشی اندرویدی خود قرار دهید و سپس آن را روشن کنید. هنگامی که تلفن Android شما روشن شد و به شبکه شرکت مخابراتی متصل شد، اپل واچ را روشن کنید.

حالا اپل واچ می‌تواند پیام‌ها و تماس‌ها را دریافت و ارسال کند. حتی اگر سیم‌کارت در گوشی اندروید شما باشد. می‌توانید از قابلیت‌های پایه‌ای ساعت هم استفاده کنید. در صورتی که مشکلی از بابت دریافت پیام‌ها یا تماس‌ها داشتید، دوباره روش وصل كردن اپل واچ به گوشي اندروید بالا را از اول تکرار کنید.

سوالات متداول

1. ایا اپل واچ به سامسونگ وصل میشه؟

اپل واچ به‌طور کلی تنها به آیفون متصل می‌شود. هیچ راهی برای اتصال آن به گوشی‌های سامسونگ یا دیگر گوشی‌های اندرویدی وجود ندارد. شما تنها می‌توانید از قابلیت‌های پایه‌ای ساعت و به‌عنوان یک دستگاه کاملا جداگانه از آن استفاده کنید.

2. چگونه اپل واچ را به گوشی اندروید وصل کنیم؟

همانطور که در این مطلب آموزش اتصال اپل واچ به گوشی اندروید گفته شد، راهی برای وصل شدن اپل واچ به گوشی شیائومی یا دیگر گوشی‌های اندرویدی وجود ندارد. شما تنها می‌توانید با اتصال ساعت به وای‌فای، از ویژگی‌های پایه‌ای آن استفاده کنید.

3. بهترین برنامه وصل کردن اپل واچ به گوشی اندروید کدام است؟

هیچ برنامه‌ای برای انجام این کار وجود ندارد. اپل واچ تنها به یک گوشی آیفون قابلیت اتصال دارد. بهتر است برای حفظ امنیت خود از هیچ برنامه‌ای که سعی دارد خود را یک نرم افزار اپل واچ برای اندروید جای بزند، استفاده نکنید.

4. نصب برنامه اپل واچ روی گوشی اندروید امکان‌پذیر است؟

اگر برنامه مشابه در گوگل‌پلی منتشر شده باشد می‌توانید آن را روی گوشی اندروید خود هم نصب کنید اما برنامه‌های انحصاری اپل واچ، قابلیت نصب در اندروید را ندارند.

سخن پایانی

در این مطلب به روش وصل كردن اپل واچ به گوشي اندروید پرداختیم. با این حال وصل شدن ساعت های اپل به گوشی اندروید، هیچ قابلیت اضافی که یک گوشی اندروید دارد را در اختیار شما قرار نمی‌دهد. در عوض با استفاده از یک ساعت اندرویدی می‌توانید به تمام ویژگی‌های اپل واچ دسترسی داشته باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو