بهترین فیلم های ترسناک جهان [37 فیلم جدید برتر]

بهترین فیلم های ترسناک جهان [37 فیلم جدید برتر]


منبع: تکراتو

25

1401/9/9

17:28


در این نوشتار لیستی از بهترین فیلم های ترسناک جهان را در اختیار شما قرار می‌دهیم. برای اطلاع از جزئیات بیشتر با تکراتو همراه باشید.

بهترین فیلم های ترسناک جهان [37 فیلم جدید برتر]

در این نوشتار لیستی از بهترین فیلم های ترسناک جهان را در اختیار شما قرار می‌دهیم. برای اطلاع از جزئیات بیشتر با تکراتو همراه باشید.

فیلم‌های ترسناک از آن دست ژانر‌های بوده که تاثیرات بسیاری بر روی شما می‌گذارد. برای مثال با یک بار تماشا کردن این دست فیلم‌ها فکر می‌کنید از زیر تخت‌تان یا از درون کمدی هیولایی بیرون می‌آید، یا شاخه‌های درختان را مانند موجودات عجیب و غریب می‌بینید.

همه این موارد ساخته ذهن شما و تاثیراتی بوده که فیلم و سریال‌های ترسناک بر روی شما می‌گذارند. با این وجود افراد زیادی به دنبال بهترین فیلم ‌های ترسناک هستند تا بتواند برای ساعاتی در روز لحظات مهیج و ترسناکی را بچشند. اگر شما هم از علاقمندان به این ژانر هستید در ادامه با ما همراه باشید تا لیستی از بهترین فیلم های ترسناک جهان را در اختیار شما قرار دهیم.

بهترین فیلم های ترسناک جهان

ژانر ترسناک همانند دیگر ژانر ها طرفداران مختص به خود را دارد از این رو در این مقاله ما سراغ انواع بهترین فیلم های ترسناک جهان رفتیم و همه سیلقه‌ها را در نظر گرفتیم و همه این آثار جذاب و دیدنی را به صورت لیستی از بهترین‌ها در اختیار شما قرار داده‌ایم.

اما باید گفت  تماشای این فیلم‌ها اغلب به دلیل دارا بودن سکانس‌های ترسناک و دلهره‌آور، محدودیت سنی دارند. فیلم ترسناک معمولا با خلق فضایی مخوف و رمزآلود سعی در ایجاد رعب و وحشت در مخاطب را دارد.

شروع ساخت اینگونه فیلم‌ها به دهه 1890 میلادی بازمی‌گردد و معمولا از شخصیت‌های خیالی مانند هیولاها، دیوها و موجودات فرازمینی برای ایجاد ترس در مخاطب استفاده می‌کردند.

اخیرا تعداد کارگردان‌های جوان و تازه‌کار میان عوامل سازنده آثار برتر این ژانر به شکل محسوسی افزایش یافته و توانسته‌اند آثار جذابی را به اکران در بیاورند.

اگر به فیلم و سریال‌های ترسناک علاقمند هستید با ما همراه باشید تا لیستی از بهترین فیلم های ترسناک جهان را در اختیار شما قرار دهیم. برای اطلاع از جزئیات فیلم‌های ترسناک با تکراتو همراه باشید.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های 2021

Dark Harvest

بهترین فیلم های ترسناک جهان

  • تاریخ اکران: ۲۳ سپتامبر ۲۰۲۲
  • کارگردان: دیوید اسلید
  • تهیه کننده: دیوید مانپیرل، مت تولماچ

یکی از بهترین فیلم های ترسناک جهان Dark Harvest بوده که به کارگردانی دیوید اسلید ساخته شده است. داستان وحشتناکی که در لابلای ساختار روایی این فیلم وجود دارد توسط دیوید اسلید کارگردانی می‌شود. این فیلم ترسناک 2022 بر اساس رمانی با همین نام از نورمن پارتریج است.

داستان فیلم درباره یک هیولای افسانه‌ای بوده که به یک شهر کوچک حمله می‌کند. وقتی هر سال در هالووین با چاقوی قصابی خود از مزرعه ذرت سر و کله‌اش پیدا می‌شود و به سمت کسانی می‌رود که شجاعت کافی برای مقابله با او را دارند، همه چیز را در درام این فیلم هیجان انگیز می‌کند.

طرفداران وحشت ادبی مشتاق دیدن زنده شدن October Boy روی صفحه بزرگ سینما هستند. با این حال، قرار نیست تولید آن تا آگوست سال جاری آغاز شود. اگر به دنبال بهترین فیلم های ترسناک 2022 هستید این مجموعه جذاب را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های مارول در سال 2021

موربیوس (Morbius)

بهترین فیلم های ترسناک جهان

 

  • تاریخ اکران: 28 ژانویه 2022
  • کارگردان: دنیل اسپینوزا
  • تهیه‌کننده: آوی آراد، مت تولماک و لوکاس فاستر
  • بازیگران: جرد لتو، آدریا آرجونا، مت اسمیت، جرد هریس، ترسی گیبسون، مایکل کیتون

موربیوس یکی از بهترین فیلم های ترسناک جهان است که داستان دکتر مایکل موربیوس در جهان مرد عنکبوتی را بیان می‌کند. در این فیلم می‌بینیم که چگونه مایکل ناخواسته و هنگام معالجه بیماری‌، خود را به یک ومپایر تبدیل می‌کند. این فیلم نیز قرار بود یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی 2021 باشد، اما تاریخ اکران آن به تعویق افتاد و حال جزء بهترین فیلم های ترسناک 2022 قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های دی سی 2021

جیغ (Scream)

بهترین فیلم های ترسناک جهان

  • تاریخ اکران: 14 ژانویه 2022
  • کارگردان: Matt Bettinelli-Olpin
  • نویسنده: جیمز وندربیلت و گای بوزیک
  • بازیگران اصلی: Neve campbell، دیوید آرکت و کورتنی کاکس
  • تاریخ اکران: 14 ژانویه 2022

یکی دیگر از آثار مورد انتظار Scream بوده که به کارگردانی Matt Bettinelli-Olpin و نویسندگی جیمز وندربیلت و گای بوزیک قرار است در 14 ژانویه 2022 ساخته شود. به دلیل وجود بازگران محبوبی Neve campbell، دیوید آرکت و کورتنی کاکس می‌توان این فیلم دیدنی را در زمره بهترین فیلم های ترسناک جهان قرار داد.

تماشاگران فیلم همچنان منتظر بازگشت نوستالژیک به وودسبورو هستند. مجموعه متا اسلشر همیشه تناقضات موجود در ژانر وحشت را آشکار کرده است و احتمالاً این فیلم هیچ تفاوتی با آن نخواهد داشت.

ده سال پس از انتشار فصل چهارم، این فیلم با خالق اصلی این روایت، بنام کوین ویلیامسون، به عنوان تهیه کننده اجرایی برگشته است تا شما را به اوج هیجان از این مجموعه برسانند. به همین علت می‌توان این مجموعه جذاب را در زمره بهترین فیلم های ترسناک 2022 قرار داد.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2021

 انتلرز (Antlers)

بهترین فیلم های ترسناک جهان

  • تاریخ اکران: ۲۹ اکتبر ۲۰۲۱
  • کارگردان: اسکات کوپر
  • نویسنده: سی. هنری چیسون، نیک آنتوسکا و اسکات کوپر
  • بازیگران: کری راسل، جسی پلمونس و جرمی تی. توماس

نمونه‌ای دیگر از بهترین فیلم ترسناک جهان فیلم انتلرز است. این مجموعه به نویسندگی سی. هنری چیسون، نیک آنتوسکا و اسکات کوپر تهیه و ساخته شده است.

داستان این مجموعه یک شهر منزوی اورگان را روایت می‌کند. در این شهر یک معلم مدرسه راهنمایی و برادر کلانتر او درگیر ماجراهای دانش‌آموز معمایی و مرموز خود می‌شوند و رواند داستان را به طور کلی تغییر می‌دهند.

رازهای تاریک این دانش‌آموز باعث می‌شود که آن‌ها با یک موجود اجدادی و افسانه‌ای که مقابل آنها قرار می‌گیرد، به‌طرز وحشتناکی روبه‌رو شوند؛ این دانش‌آموز، به‌طور مخفیانه از یک موجود ماوراطبیعی در خانه خود نگه‌داری می‌کرد.

از آنجایی که در این مجموعه جذاب بازیگران محبوبی همچون کری راسل، جسی پلمونس و جرمی تی. توماس به ایفای نقش پرداخته‌اند، فیلم سینمایی  انتلرز (Antlers) در لیست بهترین فیلم های ترسناک 2021 قرار گرفته است. برای اطلاع از جزئیات بیشتر فیلم انتلرز (Antlers) می‌توانید به جستار نقد فیلم انتلرز (Antlers) مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های اکشن 2021

 آخرین شب در سوهو (Last Night in Soho)

بهترین فیلم های ترسناک جهان

  • تاریخ اکران: 23 آوریل 2021
  • کارگردان: ادگار رایت
  • نویسنده: کرستی ویلسون کارینز، ادگار رایت
  • بازیگران: آنیا تیلور-جوی، مت اسمیث، توماسین مک‌کنزی، دایانا ریگ

یکی از ترسناک ترین فیلم های جهان  آخرین شب در سوهو (Last Night in Soho) بوده که به کارگردانی و نویسندگی کرستی ویلسون کارینز، ادگار رایت ساخته شده است.

داستان فیلم درباره یک طراح مد بوده که ناگهان خود را به طور اسرارآمیزی در دهه 1960 پیدا می‌کند. در آنجا او به دنبال نمادی می‌گردد که معلوم نیست در آخر به نتیجه مطلوب خود برسد.

با اینکه تاکنون جنبه‌های سفر در زمان مورد تحسین قرار گرفته‌اند، جالب است که ببینیم چگونه رایت همه این عناصر متفاوت را در این داستان ترسناک روانشناختی ادغام می‌کند.

از آنجایی که این فیلم از فیلم‌های ترسناک کلاسیکی مانند انزجار (Repulsion) و حالا نگاه نکن (Don’t Look Now) الهام گرفته است، از بهترین فیلم های ترسناک 2021 به شمار می آید. برای اطلاع از جزئیات بیشتر فیلم اخرین شب در سوهو به جستار نقد فیلم آخرین شب در سوهو (Last Night in Soho) مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: ترسناک ترین فیلم های 2021

نفس نکش 2 (Don’t Breathe 2)

بهترین فیلم های ترسناک جهان

  • تاریخ اکران: 13 آگوست 2021
  • کارگردان: رودو سایگاس
  • نویسنده: فده آلوارز ، رودو سایگاس
  • بازیگران: استفن لانگ، بابی اسکوفیلد، راچی ویلیامز، جین لوی

فیلم نفس نکش با نویسندگی فده آلوارز در سال 2016 با استقبال زیادی مواجه شد و ما در سال 2021 شاهد دنباله این فیلم خواهیم بود. این فیلم که از بهترین فیلم های ترسناک 2021 است که زندگی کهنه سرباز کوری به نام نورمن نوردستروم (Norman Nordstrom) روایت می‌کند، که شایعه شده همراه با پول زیادی در خانه خود زندگی می‌کند.

بعد از اینکه سه دزد تلاش کردند وارد خانه او شوند و از او دزدی کنند، این سرباز توانایی‌های خود را نشان می‌دهد و ثابت می‌کند آن مرد گوشه گیری که مردم تصور می‌کنند، نیست. او دزد ها را یکی یکی در تله‌های خود می‌اندازد ولی راکی فرار می‌کند و نوردستروم تصمیم می‌گیرد از او انتقام بگیرد. به جرات می‌توان این فیلم دیدنی را به عنوان یکی از وحشتناک ترین فیلم های دنیا معرفی کرد.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های عاشقانه 2021

کندی من (candyman)

بهترین فیلم های ترسناک جهان

  • تاریخ اکران: 27 آگوست 2021
  • کارگردان: نیا داکوستا
  • نویسنده: جوردن پیل، وین روزنفلد
  • بازیگران: یحیی عبدالمتین دوم، تیونا پریس، ناتان استیورات-جارت، کولمن دومینگو، تونی تاد

یکی دیگر از ترسناک ترین فیلم های جهان فیلم کندی من (candyman) بوده که به کارگردانی نیا داکوستا و نویسندگی جوردن پیل و وین روزنفلد ساخته شده است.

این فیلم، روایتی از دردها و رنج‌هایی را به نمایش می‌گذارد که سیاه‌پوستان آفریقایی که در آمریکا هستند، متحمل آن شده‌اند. این سیاه‌پوستان رنج‌هایی مثل بی‌عدالتی، تبعیض و را متحمل شده‌اند.

این داستان، از هنرمند سیاه‌پوستی نشأت می‌گیرد که نقاشی می‌کند. این نقاش، در قرن 19 دل به دختر سفیدپوستی و ثروتمندی می‌دهد. رابطه بین این دو نفر ممنوعه بوده و داستان عشق آن‌ها بسیار غمگین است.

افراد متعصب و کوته‌فکر جامعه، یکی از دست‌های این عاشق تیره‌بخت را قطع می‌کند. در جای دست قطع‌شده او، یک قلاب می‌گذارند و بعدازاین هم جسم بی‌جان را در جایی قرار می‌دهند که خوراک زنبورها شود.

از آنجایی که در این فیلم جذاب بازیگران محبوبی همچون یحیی عبدالمتین دوم، تیونا پریس، ناتان استیورات-جارت، کولمن دومینگو، تونی تاد به ایفای نقش پرداخته‌اند، می‌توان فیلم کندی من (candyman) را در لیست بهترین فیلم های ترسناک 2021 قرار داد. برای اطلاع از جزئیات بیشتر فیلم کندی من به نوشتار نقد فیلم کندی من (Candyman) مراجعه کنید. 

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های کمدی 2021

مرد نامرئی 2 (The Invisible Man)

بهترین فیلم های ترسناک جهان

  • سال اکران: 2020
  • کارگردان: لی ونل
  • بازیگران: الیزابت ماس و الیور جکسون کوهن

فیلم مرد نامرئی یکی از ترسناک ترین فیلم های جهان بوده که به کارگردانی لی ونل ساخته شده است. داستان فیلم زندگی زنی به نام سیسیلیا را روایت می‌کند که به صورت شبانه از دست همسر خود فرار می‌کند و خانه را ترک می‌کند.

سیسیلیا دو هفته بعد، خبر خودکشی همسرش را می‌شنود و پس از آن، سرمایه عظیمی را به ارث می‌برد. اما پس از مرگ همسرش با اتفاقات و چالش‌های فراوانی روبه‌رو می‌شود و این تازه شروع ماجراهای جذاب و ترسناک این فیلم است.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های زامبی 2021

خانه او (His House)

بهترین فیلم های ترسناک جهان

  • سال ساخت: 2020
  • کارگردان: رمی ویکز
  • بازیگران: وونمی موساکو، سوپ دیریسو، مت اسمیت

یکی دیگر از بهترین فیلم های ترسناک جهان خانه او (His House) بوده که به کارگردانی رمی ویکز ساخته شده است.  داستان این فیلم درباره یک زوج مهاجر اهل سودان جنوبی است که برای یک زندگی جدید به شهری انگلیسی می‌روند. اما در این شهر موجودی شیطانی پنهان است.

از آنجایی که در این مجموعه دیدنی بازگران محبوبی همچون وونمی موساکو، سوپ دیریسو، مت اسمیت به ایفای نقش پرداخته‌اند می‌توان فیلم خانه او (His House) را در لیست برترین فیلم های ترسناک تاریخ قرار داد.

بیشتر بخوانید: بهترین انیمه های 2021

هشتگ زنده (#Alive)

بهترین فیلم های ترسناک جهان

بهترین فیلم های ترسناک جهان
  • سال ساخت: 2020
  • کارگردان: ایل چو (Il Cho)
  • بازیگران: پارک شین هایه، یو آه این و لی هیون ووک

از بهترین فیلم های ترسناک کره ای باید به فیلم هشتگ زنده اشاره کنیم. این فیلم لوکیشن چندان زیادی ندارد اما در یک محیط کوچک آپارتمانی کاملا وحشت را به شما انتقال می‌دهد. قضیه این اثر از فیلم‌های ترسناک برتر درباره جون وو است که در زمان همه گیری یک ویروس در آپارتمان خود بوده و از ویروس در امان مانده اما تنها ماندن او در میان زامبی هایی که هر لحظه ممکن است بر سرش یورش بیاورند یکی از ترسناک ترین فیلم های تاریخ را رقم خواهد زد.

ما (Us)

بهترین فیلم های ترسناک جهان

  • سال اکران: 2019
  • کارگردان: جوردن پیل (Jordan Peele)
  • بازیگران: لوپیتا نیونگو، وینستون دوک و الیزابت ماس

فیلم Us نمونه‌ای دیگر از ترسناک ترین فیلم های جهان است که در زمان اکران بسیار خوش درخشید و توانست فروش بسیار خوبی داشته باشد. جوردن پیل در سال 2017 پیش از ساختن فیلم Us، فیلم ترسناک Get Out را ساخته است که این فیلم نیز در زمان خود بسیار موفق بود و مخاطبان بسیاری داشت.

داستان فیلم Us روایتگر زندگی خانواده‌ای است که برای تفریح و استراحت به خانه‌ای ساحلی می‌روند. این خانواده در آنجا با همزادهای خود روبه‌رو می‌شوند که پس از این رویارویی، اتفاقات مهیج و ترسناکی برای هریک از آنان رقم می‌خورد. بدون شک می‌توان این مجموعه را به عنوان یکی از برترین فیلم های ترسناک تاریخ یاد کرد.

بیشتر بخوانید: بهترین انیمیشن های 2021

میدسامر (Midsommar)

بهترین فیلم های ترسناک جهان

  • سال اکران: 2019
  • کارگردان: آری استر
  • بازیگران: فلورنس پیو، جک رینور، ویلیام جکسون هارپر

میدسامر (Midsommar) از جمله بهترین فیلم های ترسناک جهان است. در این مجموعه مهیج بازیگران محبوبی همچون فلورنس پیو، جک رینور، ویلیام جکسون هارپر به ایفای نقش پرداخته‌اند.

داستان این فیلم درباره گروهی دوست است که برای یک جشنواره قدیمی به سوئد سفر می‌کنند. این جشنواره هر 90 سال یک بار برگزار می‌شود. اما آن‌ها در آنجا با اتفاقاتی عجیب و یک فرقه غیرمسیحی اسکاندیناویایی روبه‌رو می‌شوند.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم و سریال های دیزنی پلاس 2021

موروثی (Hereditary)

بهترین فیلم های ترسناک جهان

  • سال ساخت: 2018
  • کارگردان: آری استر
  • بازیگران: تونی کولت و گابریل بایرن

فیلم موروثی (Hereditary) ترسناک ترین فیلم های جهان بوده که به کارگردانی آری استر ساخته شده است. داستان فیلم روایتگر زندگی زنی به نام آنی است که پس از فوت پدر خود احساس می‌کند که روح او در اطراف آن‌ها حضور دارد.

آنی مدتی بعد، شروع به ماجراجویی و کشف رازهای نهان خانواده و اجداد خود می‌کند که در طول این مسیر رمزآلود و مخوف با اتفاقات و حوادث ترسناکی روبه‌رو می‌شود.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم و سریال های جنایی 2021

توطئه آمیز (Insidious)

بهترین فیلم های ترسناک جهان

بهترین فیلم های ترسناک جهان
  • سال ساخت: 2018
  • کارگردان: جیمز ون، لی وانل، آدام روبیتل
  • بازیگران: پاتریک ویلسون، لی ونل، لین شای، رز بایرن

یکی از برترین فیلمهای ژانر وحشت که بسیار به آن کم لطفی نیز شده ، سری فیلم‌های توطئه آمیز است. این اثر شامل ۴ قسمت وابسته بهم و  هر قسمت آن داستان مجزا اما مرتبطی دارد. در واقع قسمت اول و دوم پشت سر هم هستند. قسمت سوم گذشته را بازگو می‌کند و قسمت چهارم نیز حوادث قبل از قسمت اول را تعریف می‌کند.

داستان این اثر از فیلم های سینمایی وحشتناک، درباره زنی به نام الیز است که یک روشن بین و مدیوم محسوب می‌شود. الیز به پرونده قدیمی و ترسناک جاش لمبرت پس از سال‌ها دوباره برمی‌خورد و این  برای او خطرناک و نه‌چندان خوشایند است. اخیرا شایعه هایی از  آمدن قسمت پنجم این ترسناک ترین فیلمهای تاریخ سینما نیز پخش شده که به‌نظر صحت دارند.

فرستاده (Apostle)

بهترین فیلم های ترسناک جهان

  • سال ساخت: 2018
  • کارگردان: گرث ایوانز (Gareth Evans)
  • بازیگران: دن استیونز، لوسی بویتون و مایکل شین

اگر بخواهیم به بهترین فیلم های ترسناک جهان نام ببریم باید به فیلم فرستاده اشاره کنیم. این فیلم درباره مردی به نام توماس در قرن 20 لندن است. خواهر توماس به وسیله فرقه ای گرفتار شده و حالا این توماس است که باید او را به هر قیمتی که هست نجات دهد. فیلم فرستاده از ترسناک ترین فیلم های تاریخ است که به تازگی پخش شده است.

آن (It)

بهترین فیلم های ترسناک جهان

بهترین فیلم های ترسناک جهان
  • سال ساخت: 2017
  • کارگردان: اندی موسکیتی
  • بازیگران: جیدن لیبرهر، فین ولفهارد، بیل اسکاشگورد، سوفیا لیلیس، کرک اسودو

فیلم ترسناک آن در دو سری ساخته شده است و قسمت اول این فیلم در سال 2017 و قسمت دوم در سال 2019 منتشر شد. در قسمت اول یک گروه از بچه‌های قلدر زمانی که یک دلقک قصد شکار کودکان را دارد، متحد می‌شوند تا با شرایط جدیدشان مقابله کنند اما اتفاقات عجیبی رخ می‌دهد.

قسمت دوم این فیلم برمی‌گردد به 27 سال قبل از اتفاقات ترسناک تابستان سال 1989 که اعضای باشگاه بازندگان حالا هرکدام بزرگ شده‌اند و زندگی شخصی و مشکلات خود را دارند. همه چیز به‌ظاهر خوب پیش می‌رود، تا اینکه یک تماس تلفنیِ مرموز دوباره آن‌ها را به زادگاه و محل زندگی سابقشان، یعنی شهر دِری بازمی‌گرداند؛ جایی که باشگاه بازندگان دوباره با ترس‌های قدیمیِ خود مواجه می‌شوند و تصمیم می‌گیرند برای نبرد نهایی با دشمن دیرینهٔ خود، یعنی پنی وایز، آماده شوند.

در تاریکی (Lights Out)

بهترین فیلم های ترسناک جهان

  • سال اکران: 2016
  • کارگردان: دیوید اف سندبرگ
  • بازیگران: ترزا پالمر، ماریا بلو و بیلی برک

اگر بخواهیم یکی دیگر از بهترین فیلم های ترسناک جهان را نام ببریم می‌توانیم به فیلم در تاریکی (Lights Out) اشاره کنیم. این مجموعه دیدنی به کارگردانی دیوید اف سندبرگ ساخته شده است.

فیلم Lights Out داستان زنی به نام ربکا را روایت می‌کند که در بچگی ترس از تاریکی داشته است. ربکا بعدها متوجه می‌شود که برادر کوچکترش نیز گرفتار ترسی مشابه با کودکی او شده و برخی نیروهای خارجی و ناشناخته در حال آزار و اذیت برادرش هستند.

ربکا تصمیم می‌گیرد پرده از این راز بردارد و در طول این مسیر اتفاقات وحشتناکی برای این خواهر و برادر رخ می‌دهد. اگر به دنبال وحشتناک ترین فیلم های دنیا هستید این فیلم دیدنی را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم و سریال های IMDb در سال 2021

خام (Raw)

بهترین فیلم های ترسناک جهان

  • سال اکران: 2016
  • کارگردان: ژولیا دوکورنو
  • بازیگران: گرانس ماریلیر، الا رامپف، لوران لوکا

اگر بخواهیم یکی از وحشتناک ترین فیلم های دنیا را نام ببریم می‌توانیم به فیلم دیدنی خام (Raw) اشاره کنیم. این مجموعه جذاب به کارگردانی ژولیا دوکورنو ساخته شده است.

داستان زندگی دختری جوان و گیاه‌خوار را روایت می‌کند که در اولین سال تحصیلش در رشته دامپزشکی برای اولین بار گوشت می‌خورد و بعد از آن میل شدیدی به آن پیدا می‌کند. این فیلم برای اولین بار در جشنواره فیلم کن 2016 به نمایش درآمد و سپس در سال 2017 به اکران عمومی رسید.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم و سریال های تینیجری

زیر سایه (Under the Shadow)

بهترین فیلم های ترسناک جهان

  • سال اکران: 2016
  • کارگردان: بابک انوری
  • بازیگران: نرگس رشیدی، آوین منشادی، بابی نادری

یکی دیگر از برترین فیلم های ترسناک تاریخ فیلم زیر سایه (Under the Shadow) بوده که توسط یک کارگردان ایرانی و به زبان فارسی ساخته شده است که می‌تواند عنوان وحشتناک ترین فیلم سینما به زبان فارسی را بگیرد.

داستان این اثر درباره مادر و دختری است که در تهران دهه 80 میلادی توسط نیرویی شیطانی و مرموز تسخیر می‌شوند. فیلم Under the Shadow به مضامین مهم و عمیقی می‌پردازد. اگر به دنبال وحشتناک ترین فیلم های دنیا هستید فیلم زیر سایه را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های 2021

جادوگر (The Witch)

بهترین فیلم های ترسناک جهان

بهترین فیلم های ترسناک جهان
  • سال اکران: 2015
  • کارگردان: رابرت اگرز
  • بازیگران: آنیا تیلور-جوی، رالف اینسون، کیت دیکی، جولیان ریچینگز

جادوگر فیلمی در ژانر فراطبیعی ترسناک به نویسندگی و کارگردانی رابرت اگرز است که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد. از بازیگران آن می‌توان به آنیا تیلور-جوی، رالف اینسون، کیت دیکی و جولیان ریچینگز اشاره کرد.

فیلم ترسناک «جادوگر» از این می‌گوید که چه می‌شود خانواده‌ای که این‌قدر به خدا و پیغمبر ایمان دارد، زیر فشارها و اتفاقات دردآورِ غیرقابل‌توضیح زندگی می‌شکند و کاملا از این‌رو به آن‌رو می‌شود.

او تعقیب می کند (It Follows)

بهترین فیلم های ترسناک جهان

  • سال اکران: 2014
  • کارگردان: دیوید رابرت میچل
  • بازیگران: مایکا مونرو، کیر گیلکریست، دنیل زوواتو

او تعقیب می کند (It Follows) یکی دیگر از ترسناک ترین فیلم های جهان بوده که دیوید رابرت میچل در سال 2014 ساخته شده است. این فیلم داستان دختری به نام جی را روایت می‌کند.

جی متوجه می‌شود نفرینی شوم در میان مردم شیوع پیدا کرده و از یک قربانی به قربانی دیگری منتقل می‌شود. فیلم او تعقیب می کند هوشمندانه، اصیل و فراتر از دیگر آثار ترسناک است.

این فیلم در یک ژانر ترسناک مدرن غیرمعمول ساخته شده که معنا و مفهوم آن در چند سطح مختلف کار می‌کند. از این رو می‌توان این فیلم جذاب را در زمره بهترین فیلم های ترسناک جهان قرار داد.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های نتفلیکس در سال 2021

بابادوک (The Babadook)

بهترین فیلم های ترسناک جهان

  • سال اکران: 2014
  • کارگردان: جنیفر کنت
  • بازیگران: اسی دیویس، نوحا ویسمن و دنیل هنشال

فیلم بابادوک یکی دیگر از وحشتناک ترین فیلم های دنیا بوده که به کارگردانی جنیفر کنت در سال 2014 ساخته شده است. فیلم The Babadook روایتگر زندگی زنی به نام آملیا است که سال‌ها پیش همسر خود را در اثر سانحه تصادف از دست داده است و به همراه پسر خود ساموئل زندگی می‌کند.

ساموئل در ذهن خود با هیولاها و موجودات خیالی می‌جنگد و رفتارهای غیرطبیعی از خود نشان می‌دهد. آملیا یک شب کتابی به نام بابادو را برای ساموئل می‌خواند که درباره هیولایی انسان‌نما و ترسناک است. زندگی این مادر و پسر پس از خواندن این کتاب دچار چالش‌ها و اتفاقات ترسناک و مشکوکی می‌شود.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های HBO در سال 2021

احضار (The Conjuring)

بهترین فیلم های ترسناک جهان

  • سال اکران: 2013
  • کارگردان: جیمز وان
  • بازیگران: پاتریک ویلسون، ویرا فارمیگا و ران لیوینگستون

فیلم احضار یکی از بهترین فیلم های ترسناک جهان بوده که به کارگردانی جیمز وان ساخته شده است. در این مجموعه بازیگران محبوبی همچون اتریک ویلسون، ویرا فارمیگا و ران لیوینگستون به ایفای نقش پرداخته‌اند.

داستان فیلم The Conjuring درباره خانواده پرون است که به تازگی به خانه‌ای بزرگ و قدیمی اسباب‌کشی کرده‌اند. این خانواده پس از مدتی متوجه بروز اتفاقات عجیب و غریبی در این خانه می‌شوند. آن‌ها برای کشف راز این خانه مخوف از دو متخصص کمک می‌گیرند که در کشف رازهای این خانه به آن‌ها کمک کنند.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های عاشقانه 2021

شوم (Sinister)

بهترین فیلم های ترسناک جهان

  • سال اکران: 2012
  • کارگردان: اسکات دریکسون
  • بازیگران: ایتن هاک، ژولیت ریلنس و جیمز رانسون

فیلم سینمایی شوم نمونه‌ای دیگر از بهترین فیلم های ترسناک جهان بوده که به کارگردانی اسکات دریکسون ساخته شده است. داستان فیلم Sinister درباره نویسنده‌ای به نام اسوالد آلیسون است که درباره جرم و جنایت مطالب واقعی می‌نویسد.

اسوالد روزی برای نوشتن یک داستان جرم و جنایت واقعی دیگر به همراه خانواده‌اش به خانه‌ای که در آن جنایت اتفاق افتاده است، نقل مکان می‌کند. در این خانه رازآلود، اتفاقات جالب و ترسناکی برای این خانواده رخ می‌دهد. اگر به دنبال برترین فیلم های ترسناک تاریخ هستید این مجموعه مهیج را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های مارول 2021

کلبه ای در جنگل (The Cabin In The Woods)

بهترین فیلم های ترسناک جهان

  • سال اکران: 2011
  • کارگردان: درو گادرد
  • بازیگران: کریستن کانلی، کریس همسورث و جسی ویلیامز

فیلم The Cabin In The Woods نیز فیلم ترسناک و دلهره‌آور دیگری است که در زمان اکران توانست نظر مخاطبان را به خود جلب کند و عنوان وحشتناک ترین فیلم سینما را گرفت.

این فیلم در سراسر دنیا 66 میلیون فروش داشت و نقدهای مثبتی نیز از سوی منتقدان دریافت کرد. داستان فیلم The Cabin In The Woods درباره چندین نفر است که در کلبه‌ای در یک جنگل ساکن می‌شوند. آن‌ها کمی بعد متوجه وقوع اتفاقات غیرطبیعی و عجیبی در آنجا می‌شوند و تصمیم می‌گیرند به کمک یکدیگر، رازهای پنهان این کلبه را کشف کنند.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های تاریخی ترکیه 

مرا به دوزخ بکشان (Drag Me to Hell)

بهترین فیلم های ترسناک جهان

  • سال اکران: 2009
  • کارگردان: سم ریمی
  • بازیگران: الیسون لومن، جاستین لانگ، لرنا ریور

اگر بخواهیم یکی از بهترین فیلم های ترسناک جهان را نام ببریم می‌توانیم به مرا به دوزخ بکشان (Drag Me to Hell) اشاره کنیم. این مجموعه به کارگردانی سم ریمی ساخته شده است.

داستان فیلم Drag Me to Hell درباره یک کارمند بانک به نام کریستین است که برای اینکه به رئیسش ثابت کند می‌تواند تصمیماتی سخت بگیرد، با درخواست لغو مصادره خانه یک زن موافقت نمی‌کند.

این زن کریستین را نفرین می‌کند که بعد از 3 روز شکنجه و عذاب سخت، به اعماق جهنم سقوط کند. این فیلم اولین بار در جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد و در اکران عمومی هم فروش خوبی داشت.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های تاریخی

فعالیت فراطبیعی (Paranormal Activity)

بهترین فیلم های ترسناک جهان

  • سال اکران: 2007
  • کارگردان: اورن پلی
  • بازیگران: کیتی فدرستن، میکا اسلوات، مارک فردریش

فیلم فعالیت فراطبیعی به عنوان برترین فیلم های ترسناک تاریخ شناخته می‌شود. در این مجموعه جذاب بازیگران محبوبی همچون کیتی فدرستن، میکا اسلوات، مارک فردریش به ایفای نقش پرداخته‌اند.

داستان فیلم درباره زوجی جوان است که نیرویی شیطانی در خانه آن‌ها وجود دارد. آن‌ها در کل خانه دوربین‌هایی را کار می‌گذارند تا بفهمند چه چیزی خانه آن‌ها را تسخیر کرده است. این فیلم اولین قسمت در مجموعه فیلم‌های Paranormal Activity است و بعد از آن 6 فیلم دیگر نیز ساخته شد.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های سیتکام

مه (The Mist)

بهترین فیلم های ترسناک جهان

بهترین فیلم های ترسناک جهان
  • سال ساخت: 2007
  • کارگردان: فرانک دارابونت (Frank Darabont)
  • بازیگران: توماس جین، مارسیا گی هاردن، لوری هولدن

فیلم مه بر اساس رمانی به همین نام نوشته استیون کینگ ساخته شده و ترکیبی از ژانرهای ترسناک و علمی تخیلی است. این اثر از فیلم‌های ترسناک برتر نسبت به رمانش پایان تلخ‌تر و سیاه‌تری دارد و کینگ نیز این پایان را قبول کرده است. با اینکه فیلم مه را می‌توانیم یک فیلم هیولایی بدانیم، اما این عنوان از برترین فیلم‌های ژانر وحشت به این موضوع می‌پردازد که افراد عادی در شرایط دشوار چگونه عکس‌العمل نشان می‌دهند.

داستان از این قرار است که اهالی یک شهر کوچک بعد از یک طوفان سخت به سوپرمارکت شهرشان می‌روند تا اقلام مورد احتیاجشان را خریداری کنند. اما مهی شدید می‌آید و آن‌ها مجبور می‌شوند در سوپرمارکت بمانند؛ مهی که موجودات سهمگین و وحشتناکی را با خودش آورده است.

نزول (The Descent)

بهترین فیلم های ترسناک جهان

  • سال اکران: 2005
  • کارگردان: نیل مارشال
  • بازیگران: شانا مک دونالد، ناتالی مندوزا، الکس رید

فیلم نزول یکی از وحشتناک ترین فیلم های دنیا بوده که به کارگردانی نیل مارشال در سال 2005 ساخته شده است. داستان این فیلم درباره زنی است که در یک غار بزرگ زندگی می‌کند.

او بعد از رویارویی با موجوداتی انسان-نما و شیطانی سعی در نجات جان خود دارد. فیلم نزول برای اولین بار در جشنواره فیلم ساندنس به نمایش درآمد و بعد به اکران عمومی رسید. اگر به دنبال برترین فیلم های ترسناک تاریخ هستید فیلم نزول (The Descent) را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های خارجی

جن گیری امیلی رز (The Exorcism of Emily Rose)

بهترین فیلم های ترسناک جهان

بهترین فیلم های ترسناک جهان
  • سال ساخت: 2005
  • کارگردان: اسکات دریکسون (Scott Derrickson)
  • بازیگران: جنیفر کارپنتر، لارا لینی و تام ویکینسون

از فیلم‌های ترسناک برتر دیگر باید به جن‌گیری امیلی رز اشاره کنیم. جن‌گیری امیلی رز درباره کشیش مور است که جن‌گیری دختری به نام امیلی رز را انجام می‌دهد. در دادگاه کشیش را متهم می‌کنند و دختر را مبتلا به شیزوفرنی می‌دانند. اما وکیل مور دلایل محکمه پسندی برای رد این ادعا می‌آورد.

حلقه (The Ring)

بهترین فیلم های ترسناک جهان

  • سال اکران: 2002
  • کارگردان: گور وربینسکی
  • بازیگران: نائومی واتس، مارتین هندرسون و برایان کاکس

فیلم حلقه نمونه‌ای دیگر از بهترین فیلم های ترسناک جهان بوده که به کارگردانی گور وربینسکی ساخته شده است. این فیلم توانست 249 میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشته باشد و جزء یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های بازسازی شده و بهترین فیلم های ترسناک دنیا محسوب می‌شود. در سال 2005 قسمت دوم این فیلم با نام The Ring Two و به دنبال آن نیز در سال 2017  قسمت سوم آن با نام Rings ساخته شد.

داستان فیلم The Ring درباره مرگ دختری به نام کیتی است که هفت روز بعد از تماشای یک فیلم مرده است. مادر کیتی نیز با کمک یک روزنامه‌نگار تلاش می‌کند تا راز این فیلم ترسناک و نفرین شده را کشف کند.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های کمدی خارجی

خون آشام (Vampyr)

بهترین فیلم های ترسناک جهان

  • سال ساخت: 1932
  • کارگردان: کارل تئودور درایر
  • بازیگران: جولیان وست، ماریس شاتز، رنا مندل

اگر بخواهیم یکی از بهترین فیلم های ترسناک جهان را نام ببریم می‌توان به خون آشام (Vampyr) اشاره کرد. این مجموعه به کارگردانی کارل تئودور درایر در سال 1932 ساخته شده است.

داستان این فیلم درباره شخصی است که به مسائل فراواقعی علاقه دارد و بعد از بازدید از یک مسافرخانه، نشانه‌هایی از وجود خون‌آشام‌ها پیدا می‌کند. خون آشام اولین فیلم صدادار کارل تئودور درایر است.

البته این فیلم دیالوگ‌های کمی دارد و بخشی از داستان فیلم همانند فیلم‌های صامت از طریق نوشته‌های میان‌نویس در فیلم روایت می‌شود. اگر طرفدار برترین فیلم های ترسناک تاریخ هستید این مجموعه دیدنی را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های جنایی تاریخ سینما

مطب دکتر گالیکاری (The Cabinet of Dr. Caligari)

ترسناک ترین فیلم های جهان

  • سال ساخت: 1920
  • کارگردان: رابرت وینه
  • بازیگران: ورنر کراوس، کنراد وایت، فردریش فهر

داستان فیلم درباره فرانسیس و دوستش آلن بوده که با دکتر کالیگاری دیوانه روبرو می‌شوند. دکتر داستان ادعا می‌کند که می‌تواند با هیپنوتیزم آینده را پیش بینی کند. از این رو این دو دوست از دکتر می‌خواهند که آیندشان را پیش بینی کند.

به شکل تکان دهنده‌ای، سزار مرگ آلن را پیش‌بینی می‌کند و تا صبح پیشگویی هولناک او به حقیقت می‌پیوندد که باعث می‌شود سزار مظنون اصلی شود. با این حال، آیا سزار مقصر است یا دکتری که او را کنترل می‌کند؟

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های آخرالزمانی تاریخ سینما

شبح اپرا (The Phantom of the Opera)

ترسناک ترین فیلم های جهان

  • سال ساخت: 1925
  • کارگردان: روپرت جولیان
  • بازیگران: لان چینی، ماری فیلبین، نورمن کری

یکی دیگر از بهترین فیلم های ترسناک جهان شبح اپرا بوده که به کارگردانی روپرت جولیان در سال 1925 ساخته شده است. در اپرای پاریس، یک شبح مرموز، خواننده مشهور کارلوتا را تهدید می‌کند و او را مجبور می‌کند تا نقش خود را به خاطر کریستین دای رها کند.

کریستین با این شبح که در دخمه‌ زندگی می‌کند ملاقات می‌کند. این فیلم دیدنی پستی و بلندی‌های بسیاری دارد و ترس و وحشت بسیاری را در دل شما ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های ابرقهرمانی تاریخ سینما

مومیایی (The Mummy)

ترسناک ترین فیلم های جهان

  • سال ساخت: 1932
  • کارگردان: کارل فروند
  • بازیگران: بوریس کارلوف، دیوید منرس، ادوارد وان اسلون

تیمی از باستان‌شناسان بریتانیایی به رهبری سر جوزف ویمپل بقایای مومیایی شده شاهزاده مصر باستان ایمهوتپ را به همراه طومار افسانه‌ای توث کشف می‌کنند. وقتی یکی از باستان‌شناسان طومار را با صدای بلند می‌خواند، ایمهوتپ به زندگی بازمی‌گردد، اما فرار می‌کند.

چندین سال بعد، در حالی که ایمهوتپ ظاهر یک مرد ثروتمند را به خود گرفته است، و مصر را برای عشق گمشده خود جستجو می‌کند، معتقد است که معشوقه‌اش در قالب هلن گروسونور دوست داشتنی تناسخ یافته است.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های آمریکایی درام و عاشقانه

وصیت‌نامه‌ی دکتر مابوزه (The Testament of Dr. Mabuse)

ترسناک ترین فیلم های جهان

  • سال ساخت: 1933
  • کارگردان: فریتس لانگ
  • بازیگران: رادولف کلین روژ، اتو ورنیک، گوستاو دیزل

یکی دیگر از ترسناک ترین فیلم های جهان وصیت‌نامه‌ی دکتر مابوزه بوده که به کارگردانی فریتس لانگ در سال 1933 ساخته شده است. در این فیلم هیجان انگیز بازیگران محبوبی همچون رادولف کلین روژ، اتو ورنیک، گوستاو دیزل به ایفای نقش پرداخته‌اند.

هنگامی که یک سری رویدادهای جنایی شهر را از وحشت پر می‌کند، پلیس به دخالت دکتر مابوزه، یک جنایتکار بدنام مشکوک می‌شود. آن‌ها شگفت‌زده شده‌اند زیرا او از یک دهه قبل در یک پناهگاه اسیر بوده است. به نظر شما این رویداد‌های جنایی زیر سر کیست؟

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های عاشقانه تاریخ

دراکولا (Dracula)

ترسناک ترین فیلم های جهان

  • سال ساخت: 1931
  • کارگردان: تاد براونینگ
  • بازیگران: بلا لاگوسی، هلن چندلر

یکی دیگر از ترسناک ترین فیلم های جهان دراکولا بوده که به کارگردانی تاد براونینگ در سال 1931 ساخته شده است. در این فیلم مهیج بازیگران محبوبی همچون بلا لاگوسی، هلن چندلر به ایفای نقش پرداخته‌اند.

مردم محلی ترانسیلوانیا به وکیل رنفیلد هشدار می‌دهند که به قلعه کنت دراکولا نرود. آن‌ها از فکر اینکه یک خون‌آشام آنجا زندگی می‌کند وحشت دارند. اما دراکولا در لباس راننده کنت را به آنجا می‌برد.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های عاشقانه هندی‌

بهترین فیلم های ترسناک جهان در یک نگاه:

  • Dark Harvest
  • موربیوس (Morbius)
  • جیغ (Scream)
  •  انتلرز (Antlers)
  •  آخرین شب در سوهو (Last Night in Soho)
  • نفس نکش 2 (Don’t Breathe 2)
  • کندی من (candyman)
  • مرد نامرئی (The Invisible Man)
  • خانه او (His House)
  • ما (Us)
  • میدسامر (Midsommar)
  • موروثی (Hereditary)
  • در تاریکی (Lights Out)
  • خام (Raw)
  • زیر سایه (Under the Shadow)
  • جادوگر (The Witch)
  • آن (It)
  • او تعقیب می کند (It Follows)
  • بابادوک (The Babadook)
  • احضار (The Conjuring)
  • شوم (Sinister)
  • کلبه ای در جنگل (The Cabin In The Woods)
  • مرا به دوزخ بکشان (Drag Me to Hell)
  • فعالیت فراطبیعی (Paranormal Activity)
  • نزول (The Descent)
  • حلقه (The Ring)
  • خون آشام (Vampyr)
  • مطب دکتر گالیکاری (The Cabinet of Dr. Caligari)
  • شبح اپرا (The Phantom of the Opera)
  • مومیایی (The Mummy)
  • وصیت‌نامه‌ی دکتر مابوزه (The Testament of Dr. Mabuse)
  • دراکولا (Dracula)
  • جن گیری امیلی رز (The Exorcism of Emily Rose)
  • مه (The Mist)
  • فرستاده (Apostle)
  • توطئه آمیز (Insidious)
  • هشتگ زنده (#Alive)

سوالات متداول

 ترسناک ترین فیلم ژانر وحشت سینمای دنیا کدام است؟

در این نوشتار سعی کردیم لیستی از بهترین فیلم های ترسناک جهان را در اختیار شما قرار دهیم، اما اگر بخواهیم چند مورد از ترسناک ترین فیلم های جهان را نام ببریم می‌توانیم به جن گیری امیلی رز، احضار و  اشاره کنیم.

جدیدترین فیلم های ترسناک جهان کدام است؟

اگر بخواهیم چند مورد از جدیدترین فیلم های ترسناک جهان را نام ببریم باید به آخرین شب در سوهو، انتلرز، جیغ، موربیوس و Dark Harvest اشاره کنیم.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص بهترین فیلم های ترسناک جهان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

سینما بهترین فیلم های 2021 بهترین فیلم های مارول در سال 2021 بهترین فیلم های علمی تخیلی 2021 بهترین فیلم های دی سی 2021 بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2021 نقد فیلم انتلرز Antlers بهترین فیلم های اکشن 2021 نقد فیلم آخرین شب در سوهو Last Night in Soho ترسناک ترین فیلم های 2021 بهترین فیلم های عاشقانه 2021 نقد فیلم کندی من Candyman بهترین فیلم های کمدی 2021 بهترین فیلم های زامبی 2021 بهترین انیمه های 2021 بهترین انیمیشن های 2021 بهترین فیلم و سریال های دیزنی پلاس 2021 بهترین فیلم و سریال های جنایی 2021 بهترین فیلم و سریال های IMDb در سال 2021 بهترین فیلم و سریال های تینیجری بهترین سریال های 2021 بهترین سریال های نتفلیکس در سال 2021 بهترین سریال های HBO در سال 2021 بهترین سریال های عاشقانه 2021 بهترین سریال های مارول 2021 بهترین سریال های تاریخی ترکیه بهترین سریال های تاریخی بهترین سریال های سیتکام بهترین سریال‌های خارجی بهترین سریال های کمدی خارجی بهترین فیلم های جنایی تاریخ سینما بهترین فیلم های آخرالزمانی تاریخ سینما بهترین فیلم های ابرقهرمانی تاریخ سینما​​​​​​​ بهترین فیلم های آمریکایی درام و عاشقانه بهترین فیلم های عاشقانه تاریخ بهترین فیلم های عاشقانه هندی‌ بهترین فیلم های 2022 بهترین فیلم های عاشقانه 2022 بهترین سریال های 2022 بهترین سریال های ترکی 2022 بهترین سریال های ومپایری جهان بهترین سریال های پلیسی جنایی جهان بهترین سریال های ترکی 2021 تکراتو  بررسی فیلم بهترین فیلم سال فیلم های 2021 معرفی فیلم

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو