قهوه گلد برای چی خوبه؟

قهوه گلد برای چی خوبه؟


منبع: نم نمک

625

1401/9/9

17:50


قهوه گلد و قهوه گلد برای چی خوبه و خواص قهوه گلد برای لاغری و عوارض قهوه گلد چیست و طرز تهیه قهوه گلد و خواص قهوه گلد فله و طبع قهوه گلد چیست و قهوه گلد اکوادور چیست و فواید و مضرات قهوه گلد و تفاوت قهوه گلد و اسپرسو در نم نمک.

قهوه گلد برای چی خوبه؟

قهوه گلد برای چی خوبه؟

ترکیبات افزایش دهنده کلسترول را مسدود می کند و قهوه حاوی مقادیر قابل توجهی کافستول و کاهوول است که دی ترپن هایی هستند که سطح کلسترول خون را بالا می برند.

قهوه گلد برای چی خوبه؟

قهوه گلد برای چی خوبه؟

به جریان آزاد آنتی اکسیدان ها اجازه می دهد ، بر خلاف فیلترهای کاغذی ، فیلترهای قهوه طلایی از نظر شیمیایی خنثی هستند ، این ویژگی برای علاقه مندان به قهوه که نمی خواهند هیچ چیزی در خلوص فنجان جاوای آنها تداخل نداشته باشد ، بسیار ارزشمند است.

از آنجایی که فیلترهای طلایی خنثی هستند ، نه تنها اجازه می دهند تا طعم کامل قهوه از بین برود ، بلکه باعث کاهش یا تغییر خاصیت آنتی اکسیدانی طبیعی قهوه نیز نمی شود که فواید سلامتی قابل توجهی دارد.

قهوه گلد برای چی خوبه

خواص قهوه فوری گلد چیست؟

درختان قهوه همیشه برگ هایی سبز و زیبا دارند ، قهوه گلد یکی از پر انرژی و خاصترین قهوه ای است که بیشتر از یک سوم مردم جهان هر روز آن را به عنوان یک نوشیدنی محبوب می نوشند.

کلمه قهوه از زبان عربی برگرفته شده است و معنی اصیل آن تحریک کننده و زائل کننده اشتهاست.

بی شک در مورد خاصیت بی نظیر نوشیدنی قهوه گلد را در میان عموم شنیده اید ، تا به حال خواصی نظیر بهبود خستگی و افسردگی ، افزایش متابولیسم بدن ، سوخت وساز چربی های دور شکم ، افزایش انرژی و آدرنالین در بدن و کاهش حملات آسم در مورد قهوه به اثبات رسیده است

در قهوه گلد کافئین موجود در به میزان 15 درصد سرعت پردازش اطلاعات موجود را در مغز انسان افزایش می دهد و افرادی که نیاز به هوشیاری کاملا در حال کار کردن دارند با مصرف یک فنجان قهوه بعد از صبحانه و نهار مانع از بی حالی و کسلی در زمان فعالیت می شود و این امر باعث می شود که شما با انرژی بیشتری به فعالیت خود ادامه دهید.

قهوه گلد و سایر قهوه ها در گزینه اول موجب افزایش سرعت متابولیسم بدن و از هم گسستگی چربی های بدن شده و به میزان قابل ملاحظه ای سوخت و ساز را در سلول ها بالا می برد.

خواص قهوه گلد اکوادور

خواص و فواید قهوه گلد و قهوه گلد اکوادور عملکرد مغز را تقویت می کند و مقدار کافئین موجود در این نوع قهوه سبب تقویت و بهبود در عملکرد مغز انسان می شود و همچنین از دیگر فواید قهوه گلد اکوادور تقویت سوخت و ساز بدن را تنظیم می کند و کافئین موجود در قهوه ، سوخت و ساز بدن را به اندازه قابل توجهی افزایش داده و به بدن در سوزاندن چربی بیشتر کمک می کند.

برای انسان قهوه بسیار کاربردی و حیاتی می باشد چرا که خطر ابتلا به آلزایمر و پارکینسون را که هر انسانی دچارش می شود ، کاهش می دهد و ممکن است خطر ابتلا به بیماری های عصبی مانند خوشنت ، فشارخون عصبی و بیماری های فراموشی را کاهش دهد.

افرادی که می خواهند دچار بیماری دیابت نوع 2 نشوند و یا دچار دیابت هستند و می خواهند کنترل شود بهتر است از قهوه های گلد و سایر قهوه ها استفاده کنند.

برای جلوگیری از آسیب رسیدن به کبد حتما قهوه را میل کنید. مقادیر قابل توجه کافئین موجود در قهوه فوری ممکن است خطر ابتلا به بیماری های کبدی مانند سیروز و سرطان کبد را کاهش دهد.

برای کسانی که دچار افسردگی هستند و یا می خواهند از این بیماری در امان باشند هر روز صبح یک فنجان نوشیدنی گرم از جمله قهوه طلا را صرف کنند.

نوشیدن قهوه اکوادور ممکن است حتی باعث افزایش طول عمر شود.

قهوه گلد برای چی خوبه

قهوه گلد چیست؟

قهوه گلد قهوه طلایی ، آیا مایع رنگ طلایی است؟ آیا از طلای مایع ساخته شده است؟ آیا در ترکیب واقعی قهوه گلد ، طلا وجود دارد؟ وقتی نام قهوه گلد یا قهوه طلایی را می شنویم ، سوالات زیادی در سرمان می چرخد این طبیعی است و در حقیقت ، قهوه طلا ربطی به فلز گرانبها طلا ندارد.

قهوه طلایی ساخته شده توسط Golden Ratio یک قهوه فوق العاده سبک است که در زمان دم کردن دقیقا شبیه چای به نظر می رسد بسته ای که قهوه گلد داخل آن می آید نیز مانند چای است ، در کیسه های قهوه موجود است که می توانید به راحتی آن را در یک فنجان آب داغ بریزید.

قهوه طلایی Golden Ratio از دانه های مخصوص برزیل ، اتیوپی و نیکاراگوئه تهیه می شود قهوه شناخته شده است که کمترین طعم اسیدی را در بین تمام رست های قهوه موجود در بازار دارد.

معمولا هر چه رست سبک تر باشد طعم قهوه اسیدی تر می شود و این به دلیل برشته شدن دانه های قهوه برای مدت زمان کوتاه تری است. با این حال ، از آنجایی که برشته طلا برای مدت زمان بسیار طولانی روی حرارت کم بو داده می شود ، دانه های قهوه به دست آمده نسبت به قهوه معمولی اسیدیته کمتری دارند.

قهوه طلایی نسبت طلایی پنج برابر کمتر از اکثر قهوه های موجود در بازار اسیدی است.

حرکت به سمت محتوای کافئین این روست قهوه مرموز جدید قهوه طلا نه تنها نسبت به قهوه معمولی اسیدی کمتری دارد ، بلکه حاوی غلظت بالاتری از کافئین نیز هست.

مردم معمولا رنگ قهوه را با محتوای کافئین مرتبط می دانند ، هر چه رنگ آن تیره تر باشد ، محتوای آن بیشتر است اما اینجاست که مردم شگفتی خوشایندی را دریافت می کنند ، قهوه طلایی که رنگ آن به رنگ چای روشن است ، در واقع محتوای کافئین بیشتری نسبت به قهوه تیره دارد.

عوارض قهوه گلد چیست؟

کافئین قهوه ، که بخشی از آن توسط بدن شما تجزیه می شود و به ماده شیمیایی به نام پاراکسانتین تبدیل می شود ، گیرنده های عصبی را در بدن و مغز شما مسدود می کند به طور معمول ، یک ماده شیمیایی نام آدنوزین که در طول روز تولید می شود ، به این گیرنده ها متصل می شود هنگامی که مقدار مشخصی آدنوزین به گیرنده ها متصل می شود ، احساس خواب آلودگی می کنید.

وقتی گیرنده ها مسدود می شوند ، آدنوزین نمی تواند روی آن بچسبد و شما احساس خستگی نخواهید کرد بدن شما در پاسخ اپی نفرین بیشتری تولید می کند که نام دیگری برای آدرنالین است. مسدود کردن گیرنده های آدنوزین به شما انرژی زیادی می دهد

  • افزایش ضربان قلب
  • گشاد شدن مردمک چشم
  • افزایش فشار خون
  • سفت شدن عضلات
  • آزاد شدن قند از کبد به جریان خون

طبع قهوه گلد چیست؟

قهوه گلد برای چی خوبه

در مورد طبع قهوه جالب است بدانید پوست قهوه دارای طبعی گرم و خشک می باشد ، در حالی که مغز آن مزاجی سرد و خشک دارد ، اما این مورد برای قهوه های تازه هستند ، نه قهوه آماده ای که ما مصرف می کنیم ، زیرا زمانی که قهوه را برشته می کنیم طبع کلی آن نیز کمی تغییر می کند.

اسیدکلروژنیک ماده ای می باشد که در پوست قهوه وجود دارد و باعث می شود که پوست دارای طبعی گرم و خشک باشد ، اما زمان رست این اسید به شدت کاهش پیدا می کند و کل قهوه طبعی سرد و خشک پیدا می کند ولی با این حال برای تمام افردی که مزاج گرم دارند بسیار عالی هستند و اما تکلیف افرادی که سرد مزاج هستند چه می شود؟ این افراد می توانند به نوشیدنی قهوه خود افزودنی هایی از جمله زعفران ، آویشن ، زنجبیل و انواع گیاهان گرم را اضافه نمایند.

قهوه گلد ساخت کدام کشور است؟

قهوه یک محصولی است که در سال 1860 معرفی شد ، زمانی که مزارع اولیه در نزدیکی استان ساحلی مانابی در منطقه جیپیجاپا ایجاد شد در آن زمان قهوه یکی از محصولات پرطرفدار و مورد استقابل عموم واقع شد که در اکوادور در حال کشت بود و در بسیاری از خانه ها نیز این گیاه پرورش داده می شد.

با اینکه مزارع بزرگ قهوه هنوز هم وجود دارند ، اما جالب است بدانید که بسیاری از محصولات قهوه در حال حاضر در مزارع کوچکتر و یا مزارعی که توسط خانواده ها اداره می شود ، تولید می شوند.

روش تهیه ی قهوه گلد چیست؟

  • قهوه فوری معمولی
  • قهوه فوری سرد (آیس)
  • درست کردن کافه لاته با قهوه فوری (بسیار جالب)

قهوه گلد برای چی خوبه

توجه داشته باشید که درجه حرارت آب داغ گفته شده در تمامی روش ها ، باید بین 90 تا 95 درجه سانتی گراد باشد ، اگر از آب با دمای بالاتر یا آب جوش استفاده کنید ، قهوه مقداری تلخ تر می شود .

اضافه کردن شکر : یک قاشق چایخوری شکر برای هر فنجان قهوه کافی میباشد در صورتیکه قهوه شیرین دوست دارید می توانید مقدار شکر را بیشتر نموده ولی توصیه می کنم از شکر به دور باشید.

در صورت تمایل مقدار کمی پودر کاکائو یا چند قطره عصاره وانیل را هم به آن اضافه نمایید تا طعم بهتری به خود بگیرد.

اضافه کردن آب داغ : قبل از به جوش آمدن آب آن را بردارید و داخل لیوان بریزد.

اضافه کردن کافی میت یا شیر : دو قاشق چایخوری کافی میت داخل قهوه ریخته و هم بزنید و حتی میتوانید به جای کافی میت مقداری شیر داخل قهوه ریخته و میل نمایید. در صورتیکه می خواهید شیر بیشتری داخل قهوه بریزید آب جوش را در مرحله قبل کم بریزید.

قهوه شما آماده سرو است .

طرز تهیه قهوه گلد اکوادور

و بالاخره لحظه بزرگ فرا رسید وقت آن است که قهوه خود را درست کنید ، چیزهای زیادی وجود دارد که طعم قهوه شما را متفاوت می کند ، آسیاب (ریز یا درشت) ، میزان آب و قهوه مصرفی و انتخاب قهوه ساز این می تواند یک موکا ، یک Chemex ، یک فرنچ پرس ، یک قهوه ساز فیلتر ، یک قطره یا یک دستگاه قهوه ساز باشد.

دمای آب باید 94 درجه سانتی گراد باشد تا قهوه شما نسوزد و بتوانید خوش طعم ترین فنجان قهوه را داشته باشید.

پیشنهاد می شود قبل از ریختن آب یک دقیقه صبر کنید تا کمی خنک شود. یا کتری را قبل از شروع به حباب زدن خاموش کنید تا به دمای حدود 94 درجه سانتی گراد برسید و توصیه می شود که از آب تصویه شده استفاده کنید.

به اندازه یک قاشق چای خوری قهوه برای یک فنجان ، کافی است.

فنجان قهوه به هر شکل و اندازه ای می تواند باشد. بدیهی است که هر فنجان می تواند مقادیر مختلف آب را در خود نگه دارد. همان طور که در مورد قاشق چا ی خوری برای اندازه گیری قهوه باید دقت کنید. در حالت ایده آل می توانید فنجان های مختلفی را هم برای قهوه امتحان کنید تا بالاخره فنجان دلخواهتان را پیدا کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو