فیلم پرستار خوب: داستان یک قاتل سریالی در بیمارستان!

منبع: گفتنی

33

1401/9/9

20:04


فیلم پرستار خوب با بازی عالی جسیکا چستین، هرچقدر از درام کم‌مایه‌ی دقایق نخست‌اش فاصله می‌گیرد، و ماهیت‌اش به‌عنوان تریلری از گونه‌ی جرایم واقعی را بیشتر می‌پذیرد، تماشایی‌تر می‌شود. اگر طرفدار فیلم های جنایی و دلهره آور هستید، پیشنهاد می کنیم که به خواندن این مطلب ادامه دهید و درباره فیلم پرستار خوب بیش تر بخوانید.   مجله …

فیلم پرستار خوب: داستان یک قاتل سریالی در بیمارستان!

فیلم پرستار خوب با بازی عالی جسیکا چستین، هرچقدر از درام کم‌مایه‌ی دقایق نخست‌اش فاصله می‌گیرد، و ماهیت‌اش به‌عنوان تریلری از گونه‌ی جرایم واقعی را بیشتر می‌پذیرد، تماشایی‌تر می‌شود.

اگر طرفدار فیلم های جنایی و دلهره آور هستید، پیشنهاد می کنیم که به خواندن این مطلب ادامه دهید و درباره فیلم پرستار خوب بیش تر بخوانید.

 

مجله گفتنی در بخش فرهنگ و هنر مطالب جذابی در حوزه سینما و موسیقی و اخبار روز هنرمندان منتشر می کند:

 

داستان فیلم پرستار خوب درباره چیست؟

خلاصه فیلم پرستار خوب- ادی ردمین

فیلم پرستار خوب روی زندگی چارلز کالن، پرستاری که به عنوان یکی از پرکارترین قاتلان سریالی و با عنوان فرشته مرگ شناخته شده، متمرکز است. او معتقد بود که برای مرگ بیش از ۳۰۰ بیمار بالای ۱۶ سال مسئولیت دارد.

درباره کارگردان فیلم پرستار خوب :

توبیاس لیندهولم را به همکاری‌هایش با توماس وینتربرگ می‌شناسیم. حضور او به‌عنوان فیلمنامه‌نویس در اکثر آثاری که فیلمساز برجسته‌ی دانمارکی طی دهه‌ی دوم قرن بیست‌و‌یک ساخته، باعث می‌شود بیشتر به‌عنوان نویسنده به خاطر بیاوریم‌اش.

جهان‌بینی لیندهولم در ساخته‌های مستقل‌اش به شکل محسوسی متمایز است از زبان مشترکی که در پروسه‌ی خلق آثار تحسین‌شده‌ای چون شکار (The Hunt) و یک دور دیگر (Another Round)، یا فیلم کمتر شناخته‌شده‌ای چون سابمارینو (Submarino) به همراه وینتربرگ به آن رسیده بود.

داستان فیلم پرستار خوب این گونه است که چارلز کالن، یکی از عجیب‌ترین قاتلان سریالی تاریخ معاصر آمریکا. پرستار بیماری که حدفاصل سال‌های ۱۹۸۸ تا ۲۰۰۳ میلادی، در حاشیه‌ی امنیت سودجویی و منفعت‌طلبی صاحبان بیمارستان‌ها، جان حدود ۴۰۰ انسان را گرفته و تنها به ۴۰ موردشان اعتراف کرده.

لیندهولم برای رساندن پرستار خوب به کیفیت آشنای یک تریلر جنایی مبتنی بر جرایم واقعی، کمی بیش از حد وقت می‌کشد؛ و خیلی شانس می‌آورد که بازیگری مثل جسیکا چستین را برای بردوش‌کشیدن دقایق نه‌چندان‌درگیرکننده‌ی ابتدایی‌ فیلم همراه خود دارد.

نقدهای فیلم پرستار خوب:

فیلم پرستار خوب- ادی ردمین و جیسکا چستین

پاول بایرنز

فیلم پرستار خوب درباره ناتوانی سیستماتیک بیمارستان‌های امریکایی برای تحقیق و اجرا است. به همین دلیل چارلز کولن توانسته بود قتل‌های خود را در بیمارستان‌های بسیاری انجام دهد. بیمارستان‌ها به دلیل ترس از شکایت قضایی، وضعیت خود را از یکدیگر پنهان می‌کردند. توبیاس لیندهولم، کارگردان فیلم نیز برای درک استعاره‌ای این مشکل، روایت داستان خود را با پنهان‌کاری پیش می‌برد.

مارک فینی

فیلم پرستار خوب همانند چارلز کولن واقعی که هیچ‌وقت توضیحی برای اقداماتش نداشت، توضیح خاصی به مخاطب ارائه نمی‌دهد. این یک داستان پزشکی – جنایی است. جسیکا چستین همانند همیشه خوش می‌درخشد. فیلم «پرستار خوب» شیوه خونسردانه و رئال کارگردان دانمارکی، توبیاس لیندهولم را در اتاق‌های بیمارستان به‌خوبی به تصویر می‌کشد.

 

 

از این مطالب هم دیدن کنید!

نقد فیلم اتفاق (Happening): زنی که با مردسالاری می جنگد!

همه چیز درباره سریال 1899: فیلم جذاب تر از Dark که باید دید!

3 بهترین سریال های جذابی که باید آخر هفته ببینید!

 

 

 

 

 

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو