فیلم لو رفته از جلف بازی امین حیایی در ماشین فوق لاکچری اش | ماشین میلیادی امین حیایی که فقط یکی ازش تو ایرانه لو رفت

فیلم لو رفته از جلف بازی امین حیایی در ماشین فوق لاکچری اش | ماشین میلیادی امین حیایی که فقط یکی ازش تو ایرانه لو رفت


148

1401/9/9

20:37


فیلم لو رفته از جلف بازی امین حیایی در ماشین فوق لاکچری اش | ماشین میلیادی امین حیایی که فقط یکی ازش تو ایرانه لو رفت

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

امین حیایی از بازیگران مطرح و محبوب کشور است. امین حیایی از بازیگرانی است که کارنامه ی درخشانی را به خود اختصاص داده است. امین حیایی در طول زندگی اش دو بار اقدام به ازدواج کرده است که از همسر سابق خود دارای یک فرزند است. امین حیایی امروزه در کنار بازیگری، به داوری در مسابقه ی «عصر جدید» نیز مشغول است. امین حیایی در سریال های طنز بسیاری نقش های مختلف ایفا کرده است.

بیوگرافی امین حیایی

امین حیایی (زادهٔ ۱۹ خرداد ۱۳۴۹) بازیگر اهل ایران است. حیایی فعالیت خود را در سال ۱۳۷۰ با حضور در فیلم دو همسفر آغاز و تاکنون در آثار گوناگون، فیلم، سریال و تئاتر حضور داشته‌است. او برای دو فیلم شب (۱۳۸۶) و برف آخر (۱۴۰۰) سیمرغ بلورین بهترین بازیگر از جشنواره فیلم فجر را کسب کرده‌است. حیایی همچنین در سال ۱۳۹۶ برای بازی در فیلم شعله‌ور نامزد دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر شد و در نهایت دیپلم افتخار نقش اول مرد را کسب کرد.

او از سال ۱۳۹۷ تاکنون به‌عنوان یکی از داوران مسابقهٔ تلویزیونی عصر جدید به کارگردانی احسان علیخانی فعالیت می‌کند. 

امین حیایی بعد از انصراف از دانشگاه به خدمت سربازی رفت و کارهای هنری خود را در مرکز هنرهای نمایشی عقیدی سیاسی نیروی هوایی ارتش آغاز کرد. 

او در سال 1370 زمانی که بازیگر تئاتر کودکان بود، مورد توجه ثریا قاسمی قرار گرفت و با معرفی ایشان اولین تجربه خود را با بازی در فیلم دو همسفر کسب نمود اما فیلم به علت موضوع سیاسی به موقع اکران نشد و او چند ماه بعد در فیلم دو روی سکه مقابل دوربین رفت.

امین حیایی

امین حیایی در یک خانواده 5 نفره متولد شد. پدر او دارای شغل آزاد و مادرش معلم است. امین حیایی یک خواهر و برادر به نام امید دارد. او در 21 سالگی تنها خواهر خود را بر اثر ابتلا به سرطان از دست داد.

تحصیلات امین حیایی

امین حیایی دانشجوی انصرافی رشته کامپیوتر می باشد و مدرک تحصیلی او دیپلم ریاضی فیزیک است.

ازدواج امین حیایی

امین حیایی زمانی که 22 ساله بود در سال 1371 با مونا بانکی پور ازدواج کرد. ثمره این ازدواج پسری به نام دارا حیایی می باشد. زندگی مشترک امین حیایی و مونا بانکی دوام چندانی نداشت و پس از به دنیا فرزندشان به جدایی و طلاق منتهی شد.

امین حیایی در 30 سالگی برای دومین بار ازدواج کرد و او و همسرش نیلوفر خوش خلق در سال 1379 با یکدیگر آشنا و این آشنایی منجر به ازدواج شد. نیلوفر خوش خلق متول 1351 و بازیگر است.

این زوج در فیلمهایی همچون قلاده طلا ، دایره زنگی ، مانی و ندا و سریال خوب بد زشت با یکدیگر همبازی بودند.

امین حیایی

پسر امین حیایی

دارا حیایی پسر امین حیایی و مونا بانکی پور متولد 11 شهریورماه سال 1376 است. مادر دارا حیایی در سریال خواب و بیدار و فیلم سینمایی خانه ای در شن بازی کرد اما بعد از آن از دنیای بازیگری فاصله گرفت، مادر بزرگ دارا حیایی، فرزانه داوری نیز از بازیگران قدیمی سینما و پیش از انقلاب بود.

دارا در دوران کودکی در سریال «مسافر پردردسر» و «امین و مینا» ایفای نقش کرد اما فعالیت خود را به صورت حرفه ای در کنار پدرش در فیلم شعله‌ور آغاز نمود.

امین حیایی

امین حیایی اولین تجربه بازی در تلویزیون را در سال 1372 با بازی در سریال آپارتمان به کارگردانی اصغر هاشمی به دست‌آورد و در سال 75 با ایفای نقش در سریال دو پنجره درمیان مردم شناخته شد. او در سال 77 با بازی در سریال روزگار جوانی 1 و 2 و سپس در سال 91 با نقش آفرینی در سریال کلاه پهلوی، شهرت فراوانی کسب نمود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو