تفاوت قهوه گلد و اسپرسو چیست؟

تفاوت قهوه گلد و اسپرسو چیست؟


منبع: نم نمک

634

1401/9/9

22:18


تفاوت قهوه گلد و اسپرسو و تفاوت قهوه ترک و اسپرسو و تفاوت قهوه کلاسیک و اسپرسو و تفاوت قهوه و اسپرسو و تفاوت قهوه دمی و اسپرسو و میزان کافئین قهوه گلد و قهوه گلد چیست و فرق قهوه فوری با نسکافه و تفاوت انواع قهوه فوری در نم نمک.

تفاوت قهوه گلد و اسپرسو چیست؟

تفاوت قهوه گلد و اسپرسو چیست؟

افرادی که اهل نوشیدن قهوه هستند؛ حتما درباره نام قهوه فوری و اسپرسو شنیده اند و می دانند که هر دو آین ها از محبوبترین نوشیدنی از قهوه هستند. در این مطلب می خواهیم خیلی تخصصی تر درباره هر کدام از این نوع قهوه نوشیدنی و در واقع تفاوت قهوه فوری و اسپرسو و کاربرد آنها بدانیم. اگر علاقه مند هستید ، حتما ما را همراهی بفرمایید.

تفاوت قهوه گلد و اسپرسو چیست؟

تفاوت قهوه گلد و اسپرسو چیست؟

وقتی زمان شما کم است و برای رفع خستگی نوشیدنی می خواهید ، بهترین انتخاب می تواند قهوه فوری باشد که برای اهالی طرفدار قهوه بسیار خوشایند است.

اسپرسو قهوه ای غلیظ است که عطری فوق العاده و قوی دارد. حجم ان کم است از طریق عصاره گیری تهیه می شود. این نوع قهوه باید با دستگاه اسپرسو تهیه شود. نسبت به قهوه فوری زمانبر تر است و می تواند از مهم ترین تفاوت قهوه فوری و اسپرسو و کاربرد آنها باشد.

کاربرد قهوه فوری

همان طور که از اسم این نوع قهوه مشخص است برای زمان هایی که وقت محدود است ، بهترین انتخاب نوشیدنی برای رفع خستگی ، قهوه فوری است. قیمت این نوع قهوه ارزان تر است و ان هم به دلیل ان است که کیفیت دانه های قهوه در ان مانند اسپرسو زیاد نیست و معمولی است. در فرایند خشک کدرن قهوه محلول ، مقداری از طعم خود را از دست می دهد و به همین علت طعم اصیل قهوه را ندارد.

قهوه فوری کافئین کمی دارد و برای افرادی که ترجیح می دهند ، قهوه ای با کافئین کم استفاده کنند مناسب است. برای کسانی که دوست دارند قهوه بنوشند اما دم کردن قهوه را نمی دانند بهتر است از قهوه فوری استفاده کنند.

تفاوت قهوه گلد و اسپرسو

ویژگی های قهوه فوری

برای اینکه از تفاوت قهوه فوری و اسپرسو و کاربرد آنها بیشتر بدانیم بهتر است ویژگی های هر کدام را بررسی نماییم.

قهوه فوری یا همان نسکافه ، به سرعت آماده می شود و نیازی به دم کشیدن هم ندارد. خیلی سریع در اب حل شده و ماندگاری خوبی هم دارد.

قهوه فوری در دسته نوشیدنی های کم کالری به حساب می آید البته اگر با پودر شیر مصرف نشود. این قهوه باید در بسته های وکیوم نگهداری شود تا عطر و طعم آن حفظ شود.

قهوه فوری با روش های خشک کردن با اسپری و خشک کردن انجمادی درست می شود. قهوه ای که با روش خشک کردن با اسپری تهیه می شود دارای رنگ روشن تری است. متداول ترین روش هم همین روش است کهدر تولید قهوه های برند نستله که در ایران به فروش می رسد ، از آن استفاده شده است.

خشک کردن قهوه با اسپری

گفته شد که از انواع روش های تولید قهوه فوری خشک کردن با اسپری است که از متداول ترین ان ها است. در این روش ، دانه قهوه با کیفیت کم تر و پائین تری ، ساخته می شود. این روش ارزان تر و اقتصادی تر است و قیمت قهوه فوری هم ارزان تر خواهد بود. دانههای قهوه در این روش ، گردتر و متخلخل تر و شکننده تر هستند و از نوع یخ زده رنگی تیره تر دارد.

تفاوت قهوه گلد و اسپرسو

اسپرسو

اشاره شد که برای درک تفاوت قهوه فوری و اسپرسو باید ویژگی های هر کدام و کاربرد قهوه اسپرسو و کاربرد قهوه فوری را بدانیم. از این رو به ویژگی های قهوه اسپرسو و موارد مهم در ارتباط با تهیه آن می پردازیم.

اسپرسو از انواع مایع سیاه رنگ و غلیظی است که روی ان با خامه ای به رنگ نارنجی پوشیده می شود. از مهم ترین مشخصه در قهوه اسپرسو ، وجود همین خامه نارنجی رنگ است. قهوه اسپرسو غلیظ است و مقدار کافئین بالایی هم نسبت به دیگر انواع قهوه دارا است. پس از اینجا می توان برداشت کرد که از مهم ترین تفاوت قهوه فوری و اسپرسو مقدار کافئین در ان است.

اسپرسو می تواند در کنار طعم تلخی که دارد ، انواعطعم ها را در خود داشته باشد و امروزه خیلی استفاده میشوند.

بهترین دانه قهوه برای تهیه اسپرسو چیست؟

می توان با انواعدانه قهوه ، از عربیکا و ربوستا ، می توان اسپرسو تهیه نمود. از ترکیب هر دو هم می توان اسپرسو ساخت. اما مهم ترین مورددر تهیه قهوه اسپرسو ، مقدار اسیاب دانه قهوه است که باید در نظر گرفته شود. دانه قهوه در اسپرسو باید از قهوه فرانسه ریزتر و از قهوه ترک هم درشت تر باشد. کی توان با اسیاب های دستی و برقی کار اسیاب دانه های قهوه را انجام داد.

موارد مهم در ایجاد کیفیت خوب قهوه اسپرسو

اسپرسویی باکیفیت و خوب است که دارای دانه هایی با اصالت از قهوه باشد. میزان و کیفیت رست آن و زمانی که از روست دانه ها گذشته و زمان گذشته از اسیاب دانه ها همه در کیفیت اسپرسو موثر است.

اسپرسو خوب و باکیفیت باید غلیظ باشد. بابد روی ان را خامه ای خالص به رنگ نارنجی با طلایی پوشانده باشد و هیچ نقطه سیاهی وجود نداشته باشد. طعم شوری ندارد و رقیق نباید باشد.

تفاوت قهوه گلد و اسپرسو

دابل اسپرسو چیست؟

همان اسپرسو است اما برلی تهیه آن به جای یک شات اسپرسو از دو شات اسپرسو استفاده می شود. یعنی برای یک فنجان قهوه دابل اسپرسو از دو شات قهوه باید استفاده شود. طعم تلخ تر و خاص تر هم خواهد داشت.

سوالات متداول تفاوت قهوه فوری و اسپرسو و کاربرد آنها

کافه لاته چیست؟

از ترکیب شیر و یک شات قهوه است که از محبوب ترین انواع قهوه در دنیا است.

کافه امریکانو چیست؟

این نوع قهوه با اضافه کردن اب داغ به قهوه اسپرسو درست میشود. این نوع قهوه را سربازان امریکایی در جنگ جهانی دوم اختراع کردند.

کاپوچینو چگونه تهیه می شود؟

این نوع قهوه که خیلی هم پرطرفدار و محبوب است از سه لایه تشکیل شده است. دارای یک شات اسپرسو و یک لایه شیر و در اخر هم یک لایه شیر کف دار و پف دار به قهوه اضافه می شود تا کاپوچینو واقعی درست شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو