طرز تهیه شله ماش اصفهان

طرز تهیه شله ماش اصفهان


منبع: نم نمک

595

1401/9/10

07:32


در ادامه آموزش روش تهیه شله ماش اصفهان مجلسی و دستور تهیه شله ماش اصفهان و مواد لازم شله ماش اصفهانی و طرز تهیه شله ماش اصفهان با رسپی خانگی و فوت و فن شله ماش اصفهان خانگی و راز خوشمزگی شله ماش اصفهان و ترفندهای درست کردن شله ماش اصفهان و زمان تهیه شله ماش اصفهان و نکات مهم در تهیه شله ماش اصفهانی خانگی و تزیین شله ماش اصفهان را در نم نمک بخوانید.

طرز تهیه شله ماش اصفهان

مواد لازم شله ماش اصفهان

برنج 1٫5 پیمانه
ماش 1 پیمانه
پیاز 4 عدد درشت
سیر 4 حبه
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی

شله ماش اصفهان

طرز تهیه شله ماش اصفهان

طرز تهیه شله ماش اصفهان

طرز تهیه شله ماش اصفهان

برای تهیه شله ماش اصفهانی ابتدا برنج را به همراه 2 پیمانه آب و مقداری نمک داخل یک ظرف مناسب می ریزیم تا به خوبی خیس بخورد ، سپس ماش را به همراه 2 پیمانه آب داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم.

پس از اینکه آب به جوش امد حرارت را کم می کنیم و اجازه می دهیم مشا به مدت یک ساعت و 30 دقیقه بپزد. در ادامه برای تهیه سیر داغ سیرها را به صورت ورقه ای نازک خرد می کنیم و به همراه کمی روغن داخل یک تابه مناسب تفت می دهیم.

پس از اینکه سیرها طلایی شدند ، آنها را از تابه خارج می کنیم ، سپس کمی روغن اضافه می کنیم و پیازهایی که را به صورت خلالی درشت خرد کرده ایم را به تابه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا کاراملی شوند.

شله ماش اصفهان

در این مرحله برنج خیسانده شده را به همراه 4 پیمانه آب داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و اجازه می دهیم آب به نقطه جوش برسد ، سپس 1 قاشق چایخوری نمک را به همراه ماش پخته شده به قابلمه اضافه می کنیم.

حالا مقداری یک دوم قاشق چایخوری زردچوبه و یک چهارم قاشق چایخوری فلفل سیاه به قابلمه اضافه می کنیم و با دیگر مواد ترکیب می کنیم. در ادامه دو سوم از پیاز داغ را به قابلمه آش اضافه می کنیم و با دیگر مواد مخلوط می کنیم.

در این مرحله حرارت زیر قابلمه را کم می کنیم و اجازه می دهیم آش با حرارت ملایم جا بیفتد. پس از اینکه آش اماده شد آنرا درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم ، سپس با پیاز داغ و سیر داغ تزیین کرده و به صورت داغ سرو می کنیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو