مجازات بوسیدن زن شوهردار چیست؟

منبع: دلتا پیام

51

1401/9/10

10:02


مجازات بوسیدن زن شوهردار یکی از جرایم منافی عفت است. متاسفانه برقراری رابطه نامشروع زنان متاهل امروزه بسیار زیاد شده است و پرونده‌های بسیاری را در دادگاه به خود اختصاص داده است.

مجازات بوسیدن زن شوهردار چیست؟

مجازات بوسیدن زن شوهردار یکی از جرایم منافی عفت است. متاسفانه برقراری رابطه نامشروع زنان متاهل امروزه بسیار زیاد شده است و پرونده‌های بسیاری را در دادگاه به خود اختصاص داده است. همراه مجله اینترنتی دلتا باشید.

رابطه نامشروع با زن شوهردار چه مجازاتی دارد؟

جرم برقراری رابطه نامشروع با زن شوهردار برخلاف اخلاق حسنه و نظم عمومی است و با گذشت شاکی مجازات آن از بین نرفته و فقط شاید منجر به تخفیف این مجازات شود.

لازم به ذکر است که برای اثبات جرم رابطه نامشروع باید دلایل و مدارک بسیار قوی و محکمی را به دادگاه ارائه کنیم تا بتوانیم این جرم را به زن نسبت دهیم.

 بوسیدن زن شوهردار

مجازات بوسیدن زن شوهردار چیست؟

باید بدانید که میزان مجازات رابطه نامشروع یا مجازات بوسیدن زن شوهردار بستگی به حکم قاضی دارد. قاضی می‌تواند برای این جرم مجازات ۱ تا ۹۹ ضربه شلاق حکم کند یا مجازات این جرم را به جریمه نقدی تبدیل کند.

از موارد بسیار مهمی که افراد دچار اشتباه می‌شوند آن است که رابطه نامشروع با زنا متفاوت است و رابطه نامشروع شامل بوسیدن، ارتباط کلامی عاشقانه است.

یک نکته دیگر که باید در مورد آن بدانید آن است که برقراری رابطه نامشروع چه از جانب مرد متاهل چه از جانب زن متاهل باشد برای آن مجازات در نظر گرفته شده است و شلاق یا جزای نقدی مجازات آن است.

اگر مرد به همسر خود قبل از ازدواج حق طلاق داده باشد و اکنون زن متهم به برقراری رابطه نامشروع باشد، مرد می‌تواند حق طلاق را باطل کرده و اقدامات مربوط به طلاق از طرف خودش را انجام دهد.

البته اثبات جرم رابطه نامشروع ممانعتی برای اخذ حقوق مالی از سوی زن ایجاد نمی‌کند. بنابراین مرد موظف به پرداخت نفقه و مهریه زن است مگر اینکه زن از تمکین کردن خودداری کند که دراین‌صورت مرد می‌تواند نفقه را پرداخت نکند. مواردی را که مرد می‌تواند نفقه به زن پرداخت نکند را در مطلب در این شرایط هرگز به زن نفقه تعلق نمی‌گیرد مطالعه کنید.

لازم به ذکر است که اگر مرد از اتهام زدن رابطه نامشروع به زن خود به عنوان یک ابزار برای آسان‌تر شدن مراحل طلاق استفاده کند، این عمل او جرم بوده و مجازات دارد.

رابطه نامشروع

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات حقوقی بیشتر مطلب وظایف حقوقی زنان بعد از مرگ همسر خود را مطالعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو