طرز تهیه کاپ کیک اسفناج

طرز تهیه کاپ کیک اسفناج , دستور پخت کاپ کیک اسفناج

کاپ کیک اسفناج یکی از انواع مینی کیک های خوشمزه و مجلسی است که برای پذیرایی بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کاپ کیک اسفناج در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کاپ کیک اسفناج
تخم مرغ۳ عدد
شکر۱ لیوان سرخالی
وانیل½ قاشق چایخوری
آرد۱٫۵ لیوان
اسفناج۵ برگ بدون ساقه
شیر¾ لیوان
روغن مایع¾ لیوان
مواد لازم برای فیلینگ نارگیلی
سفیده تخم مرغ۲ عدد
شکر½ لیوان
پودر نارگیل½ لیوان

طرز تهیه کاپ کیک اسفناج

مرحله اول

برای تهیه کاپ کیک اسفناج خوشمزه در ابتدای کار پودر نارگیل را به همراه سفیده تخم مرغ و شکر درون یک کاسه مناسب ریخته و با چنگال به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد یکدست و بافت سفیده تخم مرغ از لختگی خارج شود.

مرحله دوم

حالا کاسه روی حرارت بخار کتری گذاشته و بنماری می کنیم تا ذرات شکر کاملا حل شوند. در ادامه فر را با حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس به سراغ درست کردن کیک می رویم.

مرحله سوم

برای این منظور اسفناج را به همراه یک چهارم مقدار شیر درون غذاساز یا مخلوط کن ریخته و به خوبی میکس می کنیم تا یکدست شوند. در ادامه تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله چهارم

در ادامه با همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا بافت مخلوط تخم مرغ کرم رنگ و کش دار شود. حالا روغن مایع و شیر را به ترتیب اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم، سپس مخلوط اسفناج و شیر را اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه مجددا هم می زنیم تا مخلوط مایه اولیه کیک یکدست شود. حالا آرد و بیکینگ پودر را سه مرتبه الک کرده، سپس کم کم به کاسه اضافه می کنیم و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت مخلوط می کنیم تا بافت مایه کیک یکنواخت شود.

مرحله ششم

در ادامه درون قالب مافین را با کاغذهای کپسولی پوشانده، سپس دو سوم حجم آنها را با مایه کیک پر می کنیم. حالا مخلوط پودر نارگیل را درون قیف یکبار مصرف ریخته و نوک آن را به صورت نازک برش می زنیم.

مرحله هفتم

در ادامه مواد میانی را قسمت وسط کیک‌ ها پایپ کرده و سینی را درون فر می گذاریم تا کاپ کیک ها به مدت ۲۰ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته و روی آنها طلایی شود. در نهایت به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.