معرفی بهترین کمیک های ورتیگو که بسیار جذاب و عجیب هستند

معرفی بهترین کمیک های ورتیگو که بسیار جذاب و عجیب هستند


منبع: فیگار

13

1401/9/10

15:01


قرار است شما را با بهترین کمیک های ورتیگو آشنا کنیم که این کمیک‌ها شامل ژانر‌‌های علمی تخیلی، فانتزی و ترسناک هستند و مخاطبین را جذب خود خواهند کرد.

معرفی بهترین کمیک های ورتیگو که بسیار جذاب و عجیب هستند

قرار است شما را با بهترین کمیک های ورتیگو آشنا کنیم که این کمیک‌ها شامل ژانر‌‌های علمی تخیلی، فانتزی و ترسناک هستند و مخاطبین را جذب خود خواهند کرد.

در حالی که ابرقهرمانانی مانند سوپرمن و بتمن در فهرست اصلی دی سی قرار داشتند، ورتیگو در حال تولید کمیک‌های پیشرفته با استعداد علمی تخیلی، فانتزی و ترسناک بود که قرار است بهترین کمیک های ورتیگو به شما معرفی کنیم. کمیک های برتر دی سی ورتیگو اغلب با حضور برخی از بهترین نویسندگان و هنرمندان در این تجارت، محدودیت‌هایی را که در کمیک‌های رایج ممکن بود، کنار زد.

بهترین کمیک های ورتیگو

  • برترین کمیک های ورتیگو از نگاه فیگار

در ادامه قرار است بهترین کمیک های ورتیگو را به شما معرفی کنیم:

بهترین کمیک های ورتیگو

بهترین کمیک های ورتیگو

این کمیک ها شامل کلاسیک‌های کالتی مانند Fables و هیولاهای کلاسیک مانند Swamp Thing است. کمیک‌های برتر Vertigo تعداد بازدیدهای بیشتری نسبت به شکست‌ها در ترکیب خود داشته‌اند. با وجود اینکه کتاب‌های بسیار خوبی برای انتخاب وجود دارد، طرفداران سایت Ranker وارد وب شدند و به کمیک‌های Vertigo مورد علاقه خود رای دادند.

Scalped

بهترین کمیک های ورتیگو

بهترین کمیک های ورتیگو

Vertigo به نویسندگانش اجازه داد تا با موضوعات تیره‌تری نسبت به فهرست اصلی دی‌ سی بپردازند و این آزادی در سریال Scalped به کمال مورد استفاده قرار گرفت. داستان در روزگار مدرن در یک منطقه رزرو شده بومیان آمریکا در داکوتای جنوبی اتفاق می‌افتد، داستان مردم این منطقه رزرو شده را دنبال می‌کند که آن‌ها با جنایت، فقر و حفظ فرهنگ خود سروکار دارند.

این کتاب جزء کمیک های برتر  دی سی ورتیگو بوده و به این دلیل می‌درخشد که پیام سیاسی خود را با دوز سالم زیبایی شناسی نو غربی و تأثیرات نوآر ترکیب می‌کند. بدون توجه به فانتزی یا ابرقهرمانان، اسکالپد یک نگاه خام به مبارزات زندگی واقعی جوامع بومی آمریکای شمالی است و امکانات داستان‌هایی را که در مورد آن جوامع گفته می‌شود را گسترش داد.

DMZ

بهترین کمیک های ورتیگو

بهترین کمیک های ورتیگو

DMZ جزء برترین کمیک های ورتیگو می‌باشد که کاملاً زیباترین آینده را برای ایالات متحده تصور نمی‌کرد، این ایده را تجسم کرد که تاریخ اغلب خود را تکرار می‌کند. داستان در مدت کوتاهی در منهتن متمرکز است، جایی که یک جنگ داخلی جدید این جزیره عظیم را به یک منطقه غیرنظامی تبدیل کرده است.

یکی از دارک‌ترین ساخته‌های dmz ،Vertigo مملو از ناآرامی‌های سیاسی و ناراحتی عمومی در مورد دولت به طور کلی است. مانند کتاب‌هایی مانند  The Walking Dead ،DMZ دنیای خود را ایجاد می‌کند و داستان‌های منحصربه‌فردی را در آن تعریف می‌کند. با افزایش درگیری در طول جنگ، دعواهای کوچک زیر ذره بین قرار می‌گیرند و کتاب احساس کلی تنش دارد.

Death: The Time Of Your Life

بهترین کمیک های ورتیگو

بهترین کمیک های ورتیگو

نیل گیمن بخشی جدایی ناپذیر از سری کمیک های Vertigo است و ساخته او Sandman نیز در طول سال‌ها سهم قابل توجهی از اسپین آف های خود را داشت. Death: The Time of Your Life سریال کوتاهی بود که جزء کمیک های برتر ورتیگو dc در دنیای The Sandman اتفاق می‌افتاد. وقتی پسر یک خواننده و ترانه سرا به طور ناگهانی می‌میرد، او با مرگ پیمان می‌بندد تا کمی بیشتر با او بگذراند.

با توجه به اینکه Sandman یکی از بهترین پروژه‌های گیمن است، طبیعی بود که این شاخه‌ها برخی از خلاقیت‌های او را نیز به تصویر بکشند. با الهام از داستان‌های ترسناک کلاسیک،  The Time of Your Life نگاهی تلخ به پدر و مادر شدن و ترس طبیعی هر انسان از مرگ است.

Death: The High Cost Of Living

بهترین کمیک های ورتیگو

بهترین کمیک های ورتیگو

Death آغوش خود را از مرگ، هزینه بالای زندگی دراز می‌کند با موفقیت سری اصلی مرد شنی، انرژی خلاق نیل گیمن به سمت داستان های فرعی در همان جهان قرار گرفت. مرگ: هزینه بالای زندگی به دنبال مرگ است؛ زیرا یک روز خود را بر روی زمین به عنوان یک موجود فیزیکی می‌گذراند. دث که توسط یک دختر جوان گوت شناخته می‌شود، روز را با یک مرد خودکشی می گذراند و به او کمک می‌کند تا دلیلی برای زندگی پیدا کند.

ترسناک و در عین حال کمدی تاریک که جزء کمیک های ورتیگو برتر دی سی است، هزینه بالای زندگی یکی از عجیب‌ترین تفاسیر از افسانه های مرگ است. جهان گیمن که همیشه یکی از افرادی است که اسطورهشناسی خود را پایهگذاری می‌کند، توسط مجموعه‌های از قوانین منحصربه‌فرد دیکته می‌شود که یادگیری در مورد آن در طول کمیک جذاب است. اگرچه این یک داستان تاریک است، اما دارای یک خط تلخ طنزآمیز نیز هست.

Fables

بهترین کمیک های ورتیگو

بهترین کمیک های ورتیگو

با موفقیت سری اصلی مرد شنی، انرژی خلاق نیل گیمن به سمت داستان‌های فرعی در همان جهان قرار گرفت. مرگ هزینه بالای زندگی  به دنبال مرگ است؛ زیرا یک روز خود را بر روی زمین به‌عنوان یک موجود فیزیکی می‌گذراند. دث که توسط یک دختر جوان گوت شناخته می‌شود، روز را با یک مرد خودکشی می‌گذراند و به او کمک می‌کند تا دلیلی برای زندگی پیدا کند.

ترسناک و در عین حال کمدی تاریک، هزینه بالای زندگی یکی از عجیب ترین تفاسیر از افسانه‌های مرگ است. جهان گیمن که همیشه یکی از افرادی است که اسطوره‌شناسی خود را تثبیت می‌کند، توسط مجموعه‌ای از قوانین منحصر به فرد دیکته می‌شود که یادگیری در مورد آن در طول کمیک جذاب است. اگرچه این یک داستان تاریک است، اما دارای یک خط تلخ طنزآمیز نیز هست که این دلیل باعث می‌شود که جزء کمیک‌های برتر Vertigo قرار گیرد.

Y: The Last Man

بهترین کمیک های ورتیگو

بهترین کمیک های ورتیگو

Fables جزء کمیک های ورتیگو برتر دی سی است که با نشان دادن اینکه رسانه کمیک چقدر می‌تواند خلاقانه باشد، از شخصیت های کلاسیک افسانه ها استفاده کرد و آنها را به یک روایت متقاعد کننده تبدیل کرد. در دنیایی که شخصیت‌های افسانه‌ای و فولکلور واقعی هستند، این گروه به دور از انسان‌های معمولی از جامعه خود به عنوان «افسانه‌ها» شناخته می‌شوند.

با وجود اینکه «افسانه‌ها» به دور از جامعه مدرن زندگی می‌کنند، دیدن آن‌ها با مشکلات اجتماعی که گریبانگیر همه مردم می‌شود، جذاب است. کشمکش‌های سیاسی-اجتماعی به وجود می‌آیند، و با این واقعیت که شامل فولکلور می‌شوند، جالب‌تر می‌شوند. خالقان کتاب که تنها با ژرفای تخیل خود محدود شده اند، از امکانات افسانه ای که به داستان وارد کرده اند نهایت استفاده را برده اند.

Preacher

بهترین کمیک های ورتیگو

پریچر جزء بهترین دی سی کمیک های ورتیگو با تلفیقی از عناصر ترسناک، اکشن و فانتزی، با نگاه طنزآمیز خود به مذهب، هیچ ضربه ای را وارد نکرد. جسی کاستر یک واعظ در یک شهر کوچک تگزاس است که توسط موجودی تسخیر می‌شود که نتیجه جفت شدن غیرمجاز بین یک فرشته و یک شیطان است. هنگامی که خدا با انزجار از بهشت ​​خارج می‌شود، کاستر در کشور به دنبال خدایی روی لام می‌گردد.

کتاب با انبوهی از شخصیت‌های جالب، هیچ‌وقت از لحظات هیجان‌انگیز و بدیع کم نداشت. لحن منحصربه‌فردش را داشت که همیشه با طنز به سبک چوبه‌دار هم مرز بود. حتی در خارج از لحظات احمقانه، اکشن کافی است تا خوانندگان کمیک معمولی سرمایه گذاری کنند، زیرا سازندگان نکات طنزآمیز خود را در مورد دین و جامعه بیان می‌کنند.

Hellblazer

بهترین کمیک های ورتیگو

بهترین کمیک های ورتیگو

در حالی که بیشتر کمیک‌های سرگیجه مستقل بودند، شخصیت اصلی Hellblazer، جان کنستانتین، در دنیای دی‌سی ظاهر شده است. این کتاب در دنیایی وجود دارد که در آن نیروهای سحر و جادو در پشت صحنه زندگی عادی نبرد می کنند و کارآگاهی پنهانی به نام کنستانتین را دنبال می‌کند.

نقطه قوت کتاب شخصیت اصلی آن بود و نگاه بدبینانه او به جهان کل کتاب را رنگ آمیزی می‌کند. این کتاب توسط نویسنده آلن مور در دوران تصدی خود در Swamp Thing خلق شد، مدت زیادی طول نکشید که Hellblazer کتاب او را دریافت کرد. در طول دوره طولانی خود، Hellblazer نوشته‌هایی از برخی از بزرگترین نویسندگان مارول و دی سی را به نمایش گذاشت.

Saga Of The Swamp Thing

بهترین کمیک های ورتیگو

بهترین کمیک های ورتیگو

اگرچه این سریال قبل و بعد از تصدی او در کتاب پخش شد، اجرای آلن مور در Swamp Thing به طور کلی بهترین دوره برای این شخصیت در نظر گرفته می شود. The Saga of the Swamp Thing جزء کمیک های برتر ورتیگو dc است که هیولای باتلاق افسانه ای دی سی را دنبال می کند که او با پیامدهای کیهانی شکل جدید خود دست و پنجه نرم می کند و شروع به برقراری تماس با جهان به طور کلی می کند.

با تبدیل شخصیت از یک هیولای احمق به یک نیروی وجودی واقعی، نوشته منحصربه‌فرد مور شبیه چیزی بود که خوانندگان قبلاً در کمیک‌ها دیده بودند. مور با صحبت کردن از طریق این شخصیت، برخی از بهترین نقل قول های Swamp Thing را با قلم سنگین خود ارائه کرد و او دنیایی را که در آن وجود داشت گسترش داد تا بقیه اسطوره های DC را در بر بگیرد.

The Sandman

بهترین کمیک های ورتیگو

بهترین کمیک های ورتیگو

The Sandman جزء بهترین دی سی کمیک های ورتیگو است که عموماً به‌عنوان اثر بزرگ نیل گیمن در نظر گرفته می‌شود، یکی از اصلی‌ترین داستان‌هایی است که تاکنون به رسانه‌های کمیک متعهد شده است. این سریال رویا، شخصیت زنده رویاها را دنبال می‌کند، که در قلمروهای متعدد وجود دارد و در حالی که تلاش می‌کند تا گناهان گذشته خود را جبران کند، با موجودات اساطیری دیگر روبرو می‌شود.

با پیشرفت کتاب، شروع به معرفی عناصر خارق العاده دیگری کرد تا اینکه شروع به ترکیب عناصر ترسناک و فانتزی تاریک کرد. با اجتناب از فرمت معمول ابرقهرمانی، The Sandman از سختگیری‌های معمول فرم هنر کمیک بوک جدا شد. نتیجه یک داستان فانتزی منحصر به فرد بود که جهان خود را ایجاد کرد و در مجموعه‌های اضافی و تک‌تک مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین کمیک های ورتیگو سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو