مناسب‌ترین کابینت برای آشپزخانه شما

مناسب‌ترین کابینت برای آشپزخانه شما


منبع: دلتا پیام

14

1401/9/10

15:04


امروزه کابینت‌ها بخش اساسی ساختار یک آشپزخانه را تشکیل می‌دهند.کابینت‌ها در جنس‌ها، سبک‌ها و رنگ‌های مختلفی وجود دارند.

مناسب‌ترین کابینت برای آشپزخانه شما

کابینت‌ها بخش اساسی دکوراسیون یک آشپزخانه را تشکیل می‌دهند.کابینت‌ها در جنس‌ها، سبک‌ها و رنگ‌های مختلفی وجود دارند. به همین دلیل انتخاب کابینت مناسب با فضای آشپزخانه هر خانه آسان نیست. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی انواع کابینت در دکور آشپزخانه می‌پردازیم.

کابینت تمام فلزی

یکی از انواع کابینت در دکور آشپزخانه کابینت‌های تمام فلزی بوده که امروزه کمتر استفاده می‌شوند. با این وجود هنوز هم بدنه بسیاری از کابینت‌های مورد استفاده در آشپزخانه خانه‌ها ممکن است فلزی باشد. دلیل این کار صرفه‌جویی در هزینه‌های خرید کابینت است. شاید تنها مزیت کابینت های فلزی ارزان بودن آن‌ها باشد. از مهم‌ترین معایب آن‌ها می‌توان به زنگ زدن در برابر رطوبت و پوسته پوسته شدن، ایجاد سر و صدا به هنگام باز و بسته شدن در آن‌ها اشاره کرد. همچنین این کابینت‌ها به مرور دچار رنگ پریدگی شده و نیاز به رنگ‌آمیزی مجدد دارند.

انواع کابینت در دکور آشپزخانه

کابینت تمام چوب

کابینت‌های تمام چوب معمولا دارای سبک کلاسیک هستند و جزو لوکس‌ترین و گران‌ترین کابینت‌ها محسوب می‌شوند. حسی که چوب طبیعی به فضای خانه القا می‌کند از مهم‌ترین دلایل محبوبیت این‌ کابینت‌ها است. چوب‌های طبیعی به دلیل داشتن نقوش زیبا و رنگ‌های متنوع می‌توانند تنوع زیادی را در کابینت‌های تمام چوب ایجاد کنند. اگر شما طالب وجود این حس طبیعی چوب در فضای خانه هستید یکی از انواع کابینت در دکور آشپزخانه شما نوع تمام چوب است.

انواع کابینت در دکور آشپزخانه

کابینت ام‌دی‌اف

ام‌دی‌اف به‌عنوان متداول‌ترین متریال برای ساخت کابینت، یکی از انواع صفحات فشرده چوبی است که از الیاف چوب، چسب و سایر مواد افزودنی ساخته می‌شود. بدلیل استفاده از روکش های متنوع، کابینت‌های ام‌دی‌اف از تنوع بالایی در رنگ و طرح برخوردار هستند. انتخاب کابینت ام‌دی‌اف از نظر قیمت انتخاب خوبی است. ام‌دی‌اف در برابر رطوبت و عوامل جوی مثل گرما، مقاومت به نسبت خوبی دارد. مطالب بیشتر در مورد چیدمان آشپزخانه را در مطلب ۸ ترفند جذاب برای زیبایی دکوراسیون آشپزخانه بخوانید.

کابینت ام‌دی‌اف

کابینت هایگلاس

کابینت هایگلاس از زیر مجموعه‌های کابینت ام‌دی‌اف محسوب می‌شود و تفاوت آن در نوع روکش آن است. هایگلاس از روکشی براق و درخشنده از لایه پلکسی گلاس پوشیده شده که پلگسی گلاس از جنس پلی کربنات شفاف است که باعث ایجاد یک فضای مدرن در آشپزخانه می‌شود و به همین دلیل از محبوبیت زیادی در بین کابینت‌های ام‌دی‌اف برخوردار است. کابینت هایگلاس بدلیل براق بودن بسیار مناسب برای آشپزخانه های دارای نور کم است. همچنین مناسبترین کابینت برای آشپزخانه های کوچک محسوب می‌شوند.

کابینت هایگلاس

کابینت پی‌وی‌سی

کابینت‌های تمام پی‌وی‌سی معمولا از متریال پلی وینیل کلراید فشرده ساخته می‌شوند. کابینت‌های پی‌وی‌سی کاملا ضد آب بوده و برای کابینت سینک ظرفشویی آشپزخانه که رطوبت بالایی دارند، استفاده می‌شوند. قیمت کابینت تمام پی‌وی‌سی از کابینت ام‌دی‌اف گران‌تر است و بنابراین استفاده از کابینت تمام پی‌وی‌سی در کل فضای آشپزخانه مقرون‌به‌صرفه نبوده و ضرورتی هم ندارد. کابینت پی‌وی‌سی از نظر وزنی از انواع دیگر کابینت سبک‌تر است.

کابینت پی‌وی‌سی

پیشنهاد مطالعه: مطلب بهترین روش چیدمان مبل در خانه کوچک را بخوانید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو