بهترین روش کاشت مو با تراکم بالا

بهترین روش کاشت مو با تراکم بالا


منبع: نم نمک

14

1401/9/10

17:02


بهترین روش کاشت مو با تراکم بالا و نظرات کسانی که کاشت مو انجام داده اند و بهترین روش کاشت مو در شیراز و بهترین روش کاشت مو sut و کاشت مو به روش fit و جدیدترین روش کاشت مو در امریکا و عوارض کاشت مو در نم نمک.

بهترین روش کاشت مو با تراکم بالا

بهترین روش های کاشت مو با تراکم بالا

کاشت مو با تکنیک های بسیار متفاوتی انجام می شود. تمام روش های کاشت مو در نهایت فولیکول های جدید را از بانک مو به منطقه طاسی انتقال می دهند و تنها تفاوت این روش ها با هم در نوع برداشت و کاشت گرافت هاست.

بهترین روش کاشت مو با تراکم بالا

بهترین روش کاشت مو با تراکم بالا

هنگام تصمیم گیری برای انجام کاشت مو ، احتمالا به این سوال رسیده باشید که آیا انجام این روش مرا به تراکم دلخواهم می رساند یا نه؟ قطعا هر شخصی میل به کاشت مو با تراکمی بالا یا نسبتا مناسب دارد ، اما نمی داند که در چه روش هایی امکان دستیابی به تراکم های بالا وجود دارد یا چه عواملی می توانند روی این موضوع تاثیر بگذارند.

در این مطلب از نم نمک قصد داریم علاوه بر بررسی عوامل تاثیرگذار در تراکم مو ، روش هایی را که تراکم بالای مو را فراهم می کنند ، بررسی کنیم. پس اگر مایل هستید که کاشت موی حرفه ای با تراکم بالا انجام دهید ، در ادامه این مطلب از نم نمک همراه ما باشید.

بهترین روش های کاشت مو با تراکم بالا

عوامل موثر بر تراکم کاشت مو

نتیجه کاشت مو زمانی لذت بخش است که فرد به تراکم بالایی دست پیدا کند و مناطقی که دچار طاسی شده به خوبی پوشش داده شود. به همین دلیل است که معمولا افراد برای انجام کاشت مو فقط به دنبال کاشت نیستند و میل دارند که در کنار کاشت به نتیجه ای طبیعی و پرتراکم دست پیدا کنند.

یکی از مهم ترین عواملی که در میزان تراکم کاشت مو تاثیر می گذارد ، کیفیت بانک موی فرد متقاضی است. به همین دلیل پزشکان تمام تلاش خود را می کنند که بالاترین تعداد گرافت های ممکن را از ناحیه بانک مو استخراج کنند و آن ها را بکارند. اما در برخی افراد متاسفانه بانک مو ظرفیت مناسبی ندارد و این قابلیت را ندارد که تامین کننده خوبی برای جبران موهای ریخته شده باشد.

از دیگر عوامل تاثیرگذار بر تراکم موها می توانیم به تیم پزشکی اشاره کنیم. تجربه ، مهارت و تخصص تیم پزشکی برای جدا کردن فولیکول ها به شیوه ای کاملا استاندارد و نگهداری آن ها و در نهایت کاشت فولیکول ها بسیار مهم است. هرچقدر تیم پزشکی در رابطه با این مراحل حرفه ای تر عمل کند ، گرافت هایی که برداشت می شوند از کیفیت بالاتری برخوردار هستند و در نهایت فولیکول های بیشتری شانس کاشته شدن و رشد کردن را خواهند داشت.

کاشت مو یکی از عمل های زیبایی بسیار حساس است که باید با دقت بسیار بالایی انجام شود. لذا اگر تیم پزشکی در هر یک از مراحل کوتاهی یا سهل انگاری کنند ، ممکن است فرد به نتیجه دلخواه خود در رابطه با تراکم موها دست پیدا نکند.

هر یک از روش های کاشت مو برای شرایط خاصی مناسب است ، اگر شما می خواهید کاشت مو را با بالاترین تراکم ممکن انجام دهید ، بهتر است برای انتخاب روش کاشت موی خود با پزشک به خوبی مشورت کنید.

برخی از روش ها قابلیت کاشت با تراکم بالا را ندارند و حتما باید روش هایی انجام شود که این قابلیت را دارد. در ادامه بیشتر در مورد این تکنیک های کاشت مو صحبت می کنیم.

بهترین روش های کاشت مو با تراکم بالا

روش های کاشت مو با تراکم بالا

به طور کلی روش های کاشت مو به دو دسته تقسیم بندی می شوند. روش هایی که با استفاده از جراحی انجام می شوند و با درد و خونریزی همراه هستند و روش هایی که بدون جراحی انجام می شوند و معمولا دوران نقاهت بسیار کوتاه تری دارند. روش های جراحی و غیرجراحی هر کدام دارای زیرمجموعه ای از تکنیک ها هستند که در ادامه با آن ها آشنا می شویم.

روش های کاشت مو (با جراحی)

روش های کاشت مو که در آن ها جراحی صورت می گیرد ، ولی بالاترین تراکم کاشت مو را به شما هدیه می دهند ، شامل موارد زیر هستند :

کاشت مو با روش FUT

در این روش کاشت مو در ناحیه بانک مو یک نوار از پوست سر جدا می شود که بعد از برداشت بخیه زده می شود. در کاشت مو به روش FUT معمولا یک جای زخم و اسکار در پشت سر باقی می ماند. نواری که جدا می شود حاوی گرافت هایی است که دارای دو تا پنج فولیکول مو هستند.

این گرافت ها با بالاترین دقت ممکن توسط پزشک در محل هایی که از قبل آماده شده است ، کاشته می شوند. یکی از مقرون به صرفه ترین روش های کاشت مو ، روش FUT است؛ چون در یک روز با قیمتی مناسب ، بیشترین میزان کاشت گرافت را به همراه دارد.

در این روش گرافت هایی که از برش نواری بانک مو جدا می شوند ، تعداد بسیار زیادی دارند. به همین دلیل در این روش ، کاشت مو با تراکم بالا براحتی امکان پذیر است.

بهترین روش های کاشت مو با تراکم بالا

کاشت مو با روش سوپر ترکیبی

در این تکنیک کاشت مو ، گرافت های مورد نیاز با استفاده از روش FUT برداشته می شوند و در ادامه با استفاده از روش های غیرجراحی به حداکثر تراکم می رسیم. این تکنیک مخصوص کسانی است که طاسی شدیدی در نواحی سر آ ن ها اتفاق افتاده است.

کاشت مو به روش سوپر ترکیبی این قابلیت را دارد که در یک جلسه ، چیزی نزدیک به 5000 گرافت استخراج و کاشت شود. این رقم برای کاشت مو بی نظیر است و می تواند تراکم بسیار مناسبی را برای افراد دارای طاسی شدید ایجاد کند.

همچنین در روش سوپر ترکیبی ، این امکان وجود دارد که با استفاده از روش BHT از دیگر نواحی بدن مثل موهای زیر ریش به عنوان بانک مو استفاده کرد. به همین دلیل افرادی که دارای بانک موی ضعیفی هستند ، به راحتی با استفاده از این روش می توانند به تراکم مناسب دست پیدا کنند.

بهترین روش های کاشت مو با تراکم بالا

روش های کاشت مو با تراکم بالا (بدون جراحی)

در این قسمت با روش های غیرجراحی که از تهاجم کمتری برخوردارند ولی تراکم مناسبی را ایجاد می کنند آشنا می شویم. در نظر داشته باشید که در روش های غیرجراحی چون بیشتر مراحل با استفاده از ابزارها انجام می شوند احتمال بروز عوارض به شدت کاهش پیدا می کند و فرد می تواند با حاشیه امن بالاتری این جراحی حساس را انجام دهد.

کاشت مو به روش میکروگرافت

در کاشت مو به روش میکروگرافت معمولا گرافت ها بر اساس دو روش متفاوت برداشت می شوند. در روش اول از ابزارهای اتوماتیک که در سایز میکرون هستند استفاده می شود و در روش دوم اگر طاسی فرد زیاد باشد ، با استفاده از روش تریکوفیتیک اسکارلت گرافت ها برداشت می شوند.

گرافت ها بعد از اینکه استخراج شدند ، در نواحی مورد نظر کاشته می شوند. در این روش علاوه بر اینکه مراحل با کمترین آسیب ممکن طی می شود ، پزشک می تواند با استفاده از ابزارهای مخصوص تراکم قابل توجهی را ایجاد کند.

بهترین روش های کاشت مو با تراکم بالا

کاشت مو به روش SUT

از مهم ترین ویژگی های کاشت مو به روش SUT می توانیم به حرفه ای بودن ابزارهای مورد استفاده اشاره کنیم. پزشکان با استفاده از این روش و ابزارهای نوین آن اقدام به کاشت مو با کیفیت بسیار بالایی می کنند. مراحل کاشت مو در روش SUT با سرعت بسیار بالایی طی می شود؛ چون پزشکان با استفاده از میکروموتورهای اتوماتیک می توانند طاسی سر را با سرعت بیشتری بپوشانند.

همانطور که اشاره کردیم ابزارهایی که در این روش مورد استفاده قرار می گیرند باعث می شوند که فولیکول های مو با کمترین آسیب ممکن خارج شوند؛ به همین دلیل امکان این که فولیکول های بیشتری سالم مانده و کاشت شوند ، بیشتر است.

در برخی افراد که بانک موی فوق العاده خوبی دارند ، این امکان برای پزشک جراح وجود دارد که تا 4000 هزار گرافت مو را برای فرد زیباجو پیوند بزند. نتیجه ای که این روش به همراه دارد بسیار طبیعی است.

بهترین روش های کاشت مو با تراکم بالا

کاشت مو به روش FUE

در کاشت مو به روش FUE هم این ابزارها هستند که حرف اول را می زنند. پزشکان با استفاده از ابزارهای حرفه ای و دستی کاشت مویی باکیفیت را انجام می دهند. فولیکول ها در هنگام کاشت و برداشت کمتر دچار آسیب می شوند.

انعطاف پذیر بودن پوست سر یکی از عوامل تعیین کننده نتیجه عمل است ، اما این روش می تواند برای افرادی که دارای پوست سر سفتی هستند هم مناسب باشد. در کاشت مو به روش FUE چون تکنیک نگهداری فولیکول ها در خارج از بدن بهتر است این امکان برای پزشک فراهم شده که گرافت های بیشتری را خارج کند و به راحتی به تراکم مورد نیاز دست پیدا کند.

بهترین روش های کاشت مو با تراکم بالا

مهم ترین نکات مراقبتی قبل و بعد از عمل کاشت مو

کاشت موی طبیعی به یکسری مراقبت های برای قبل و بعد از عمل نیاز دارد. رعایت نکات مراقبتی کمک می کند که عوارض کمتری بروز کنند و اگر ظاهر می شوند از شدت بسیار کمی برخوردار باشند و به زودی بهبود پیدا کنند. در ادامه با مهم ترین نکات مراقبتی قبل و بعد از عمل آشنا می شویم.

نکات مراقبتی قبل از عمل کاشت مو

  • معمولا پزشکان دو هفته قبل از عمل مصرف برخی داروهایی که باعث رقیق شدن خون می شوند را قطع می کنند؛ چون ممکن است این داروها در حین عمل فرد را دچار خونریزی شدید کنند.
  • اگر به داروی خاصی حساسیت دارید یا پزشک استفاده از یک داروی خاص را برای شما ضروری می داند ، بهتر است جراح کاشت موی خود را در جریان بگذارید تا شرایط در آینده قابل پیش بینی باشد.
  • مصرف نیکوتین باعث تنگ شدن عروق خونی می شود و این اتفاق روی خون رسانی به سایر نقاط بدن تاثیر می گذارد و اکسیژن رسانی در سراسر بدن با مشکل مواجه می شود. از طرفی هم فولیکول های مو برای سازگار شدن با محیط جدید ، نیاز شدید به اکسژن رسانی و مواد مغذی دارند. سیگار کشیدن یا مصرف هرگونه مواد نیکوتین دار باعث می شود که این روند با چالش همراه شود و نتیجه منفی را به همراه داشته باشد.
  • از مصرف مشروبات الکلی خودداری کنید ، چون مشروبات الکلی باعث رقیق شدن خون می شوند و ممکن است در حین عمل جراحی خون ریزی اتفاق بیفتد.
  • روزی که می خواهید به کلینیک بروید ، مو و پوست سر خود را به خوبی بشویید و با موهایی تمیز به کلینیک برای انجام عمل مراجعه کنید.
  • لباس هایی راحت و گشاد بپوشید ، ترجیحا لباس ها دکمه دار باشند تا در هنگام تعویض لباس هیچ اصطکاکی را با سر و قسمت های کاشته شده ایجاد نکند.
  • برای انجام این عمل نیازی به ناشتا بودن ندارید ، پس بهتر است در روز عمل به خوبی صبحانه بخورید.

بهترین روش های کاشت مو با تراکم بالا

نکات مراقبتی بعد از عمل کاشت مو

  • برای جلوگیری از ورم هایی که ممکن است ایجاد شود ، می توانید از کمپرس سرد استفاده کنید ، البته باید دقت کنید که کمپرس یخ را روی پیشانی خود قرار دهید نه روی نواحی که فولیکول ها استخراج یا کاشته شده اند. اگر دچار سینوزیت هستید ، بهتر است این کار را انجام ندهید. کمپرس را می توانید هر نیم ساعت به مدت 5 دقیقه روی پیشانی خود قرار دهید.
  • بعد از کاشت مو بهتر است بالشت را به صورتی زیر سر خود قرار دهید که سر در حالت زاویه 30 درجه قرار بگیرد.
  • برای باز کردن پانسمان بهتر است که به پزشک خود مراجعه کنید ، اما اگر امکان مراجعه به پزشک را ندارید ، بهتر است که طبق دستورالعمل پزشک پانسمان خود را باز کنید. در قدم اول کلاهی که به شکل توری روی سر قرار دارد (که اصطلاحا به آن سرجی فیکس می گویند) را بردارید. سپس پانسمانی که از ناحیه برداشت موها تا کاشت موها کشیده شده است را از کنار گوش ها قیچی و جدا کنید. توصیه می کنیم که این کار را به آرامی انجام دهید. پانسمان های باقی مانده را خیس کنید تا به راحتی از پوست سر جدا شوند.
  • بعد از عمل مواد خوراکی حاوی ویتامین مصرف کنید. موادی که دارای ویتامین C هستند می توانند بسیار مفید باشند ، همچنین مصرف آناناس و پرتقال هم می تواند به کاهش التهاب کمک کند.
  • برای شستشوی موهای خود بهتر است تا 48 ساعت صبر کنید و سپس به حمام بروید. از قرار گرفتن در محیط هایی مثل سونا و جکوزی خودداری کنید.
  • بعد از عمل به خوبی استراحت کنید و از انجام ورزش های سنگین که باعث تعریق زیاد می شود ، خودداری کنید.
  • در هنگام بیرون رفتن از منزل مراقب باشید که نور مستقیم خورشید روی موهای شما قرار نگیرد ، حتما از کلاه های گشاد یا کلاه هایی که پزشک تجویز کرده است استفاده کنید.

بهترین روش های کاشت مو با تراکم بالا

عوامل موثر در تعیین هزینه کاشت مو

هزینه کاشت مو معمولا یکی از بزرگترین دغدغه های افرادی است که می خواهند از این روش درمانی استفاده کنند؛ چون معمولا هزینه عمل زیبایی پایین نیست. برای تعیین هزینه کاشت مو معمولا پارامترهای متعددی در نظر گرفته می شود.

از مهم ترین عوامل تاثیرگذار می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم :

مهارت و تخصص جراح

همانطور که گفته شد برخی از روش های کاشت مو با استفاده از ابزارهای خاصی انجام می شوند ، به همین دلیل پزشکان برای استفاده از این ابزارهای حرفه ای نیاز به تخصص و مهارت دارند. پزشکانی که تجربه دارند و با مهارت بسیار بالایی این ابزارها را به کار می گیرند ، معمولا دستمزد بالاتری را برای انجام عمل دریافت می کنند.

  • تجهیزات و امکانات کلینیک : هرچقدر کلینیکی که در آن کاشت مو انجام می دهید از امکانات و تجهیزات بالایی برخوردار باشد ، متعاقبا هزینه بیشتری را برای ارائه خدمات خود دریافت می کند. کاشت مو در کلینیک خانه سفید تهران می تواند این اطمینان خاطر را برای شما ایجاد کند که ابزارها بسیار حرفه ای هستند و عمل باکیفیت می شود.
  • نوع انتخابی روش کاشت مو : همانطور که پیش تر هم اشاره کردیم ، روش های بسیار متنوعی برای کاشت مو ابداع شده است که هر کدام از آن ها دارای ویژگی خاصی هستند. معمولا روش هایی که از ابزارهای بسیار حرفه ای استفاده می کنند ، هزینه های بیشتری را به نسبت روش های معمولی تر شامل می شوند. هرچقدر تکنیک انتخابی شما جدیدتر و به روزتر باشد ، هزینه عمل بالاتر می رود.
  • تعداد گرافت های مورد نیاز برای برداشت : معمولا افرادی که دچار طاسی شدید هستند ، گرافت های زیادی را برای کاشت نیاز دارند. هرچقدر نیاز به برداشت تعداد بالایی از گرافت ها باشد ، مدت زمان عمل بیشتر طول می کشد و پزشک متخصص باید انرژی بیشتری را برای عمل صرف کند. پس هرچقدر وسعت طاسی بیشتر باشد و تعداد برداشت گرافت ها بالا باشد ، هزینه عمل نیز بیشتر می شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو