کاشت مو به روش میکروگرافت چیست؟ [مزایا و معایب]

کاشت مو به روش میکروگرافت چیست؟ [مزایا و معایب]


منبع: نم نمک

53

1401/9/10

20:11


کاشت مو به روش میکروگرافت و نحوه کاشت مو به روش میکروگرافت و مزایای کاشت مو به روش میکروگرافت و معایب کاشت مو به روش میکروگرافت و قیمت کاشت مو به روش میکروگرافت و معایب کاشت مو به روش میکروگرافت و کاشت مو به روش fit و فیلم کاشت مو به روش میکروگرافت و کاشت مو به روش میکروگرافت هلیا و کاشت مو به روش sut و کاشت مو به روش میکروگرافت در تهران و جدیدترین روش کاشت مو در نم نمک.

کاشت مو به روش میکروگرافت چیست؟ [مزایا و معایب]

کاشت مو به روش میکروگرافت چیست؟

بدون شک زیبایی یکی از مهم ترین نیازهای هر شخصی در زندگی است. نقش مو نیز در زیبایی افراد انکارناپذیر است چرا که یکی از اجزایی است که در نزدیکی صورت قرار دارد و زیبایی صورت را تکمیل می کند. با این حال افراد زیادی هستند که با مشکلات فراوانی در زمینه مو مواجه هستند. این مشکلات باعث شده که این افراد از لحاظ روحی دچار احساساتی مانند کمبود اعتماد به نفس بشوند. کاشت مو یکی از روش هایی است که علم پزشکی برای این افراد ابداع کرده است. این روش ها امروزه توسط میلیون ها نفر در سراسر جهان انجام می شوند و همیشه نتایج مطلوبی به همراه دارد. یکی از این روش های درمانی ، کاشت مو به روش میکرو گرافت است که اجرای آن بسیار آسان و سریع است.

کاشت مو به روش میکروگرافت چیست؟ [مزایا و معایب]

کاشت مو به روش میکروگرافت چیست؟ [مزایا و معایب]

کاشت مو به روش میکروگرافت

جزئیات روش کاشت مو میکروگرافت

در یک جمله یعنی کاشت در سایز میکرو؛ اما به طور کلی تر میکروگرافت نوین ترین روش کاشت مو است که به دلیل شیوه متفاوت در برداشت فولیکول ها از بانک مو ، گزینه بسیار ایده آلی برای زیبا جویان است. در این روش که نوع پیشرفته تری از کاشت مو به روش SUT به شمار می رود ، برداشت فولیکول ها (گرافت ها) دیگر به وسیله پانچ های دستی انجام نمی شود و تمامی مراحل به وسیله هولدرهایی با ظرافت 4 میکرون صورت می گیرد.

تاریخچه کاشت مو به روش میکروگرافت

شاید اگر بگوییم تاریخچه کاشت مو از ژاپن که معمولا با فیلم هایی با بازیگران طاس آنها را به یاد داریم نشات می گیرد ، کمی عجیب باشد؛ اما واقعیت همین است! در حدود 100 سال قبل ژاپنی ها اولین افراد یا بهتر است بگوییم زیباجویانی بودند که برای رفع طاسی و کم مویی البته در نواحی مانند ابرو اقدام به کاشت مو کردند که با شکست های پی در پی همراه بود؛ این شکست ها به دلیل شروع جنگ جهانی دوم هیچ وقت به پیروزی ختم نشد تا زمانی که غربی ها تصمیم به انجام تحقیق و آزمایش روی این موضوع گرفتند.

بیست سال بعد فردی در نیمه قرن بیستم دکتر نرمان ارنتریش اولین فردی بود که پایه گذار شکل اولیه کاشت مو بود و با برش پوست سر و انتقال مو از قسمت های پرپشت (بانک مو) به قسمت های مبتلا به طاسی ، کاشت مو به معنای واقعی را معرفی نمود. مسیر پرپیچ و خم کاشت مو در این 4 دهه تغییرات و پیشرفت های زیادی را به خود دید تا جایی که به جایگاه امروزی یعنی روش میکروگرافتی رسید.

مراحل کاشت مو روش میکروگرافت

  • برداشت مو از قسمت بانک مو (پشت سر و یا در آقایان می تواند ریش و سیبیل هم باشد)
  • جداسازی و آماده کردن بانک مو از قسمت های برداشته شده
  • کاشت و پیوند مو در نواحی مبتلا به طاسی

کاشت مو به روش میکروگرافت

  • در این متد برداشت گرافت مو با توجه به نیاز شما با دو تکنیک هولدرای اتوماتیک در سایز میکرون در صورت میزان طاسی بالا به روش تریکوفیتیک اسکارلت انجام خواهد شد؛
  • قبل از کاشت برای بهبود فرایند بهتر است تا گرافت ها در دستگاه میکرو ایمپلنتر قرار بگیرند؛
  • در مرحله آخر گرافت های کاشته شده به کمک دستگاه پانچ ایمپلنتر در ناحیه ای که دچار طاسی است ، کاشته می شود.

توضیح مراحل کاشت مو به روش Micro Graft

شاید در ابتدا تصور کنید که اسامی این روش ها صرفا بخشی از بازاریابی باشد؛ البته که بسیاری از اسامی من درآوردی مانند FUT Plus ، VIO ، Golden Metod استفاده می کنند که هیچ یک تایید شده نیست؛ این درحالی است که روش میکروگرافت به عنوان یک روش تایید شده از جانب FDA در کشورهای زیادی مورد استفاده قرار می گیرد؛ اما به طور کامل تر اگر بخواهیم در خصوص مراحل کاشت مو میکروگرافت صحبت کنیم ، به سه بخش زیر اکتفا می کنیم.

کاشت مو به روش میکروگرافت

مرحله برداشت در روش میکروگرافت

اگر به یاد داشته باشید گفتیم که روش میکرو گرافت به نسبت سایر روش ها ظرافت بیشتری دارد؛ این فرایند صرفا به وسیله میکروموتورهای اتوماتیک انجام می شود که دقت بالاتری در فرایند برداشت دارند؛ البته که نباید از این موضوع غافل شد که به برداشت گرافت های بهتر و سالم تر منتهی می شود.

مرحله آماده سازی گرافت های برداشته شده

در این مرحله گرافت های استخراج شده درون سلول های بنیادی قرار می گیرند و پس از آن بعد از قرار گرفتن در حالت رشد به کمک دستگاه کاشت مو ، کاشته می شوند.

کاشت مو به روش میکروگرافت

مرحله آخر ، تزریق داروی بی حسی

در این مرحله با توجه به اندک درد احتمالی لازم است که حتما داروی بی حسی تزریق شود تا در طول فرایند کاشت به کمک دستگاه میکروگرافت هیچ دردی احساس نکنید.

کاشت مو به روش میکروگرافت

مهم ترین عامل موفقیت در روش میکروگرافت

میکروگرافت هر چقدر خوب ، هر چقدر نوین ، هر چقدر بی نقص ، اثربخش ، بدون درد و … صرفا یک روش است که برای رسیدن به نتیجه ایده آل به عوامل مختلفی وابسته است؛ مهم ترین عامل در رسیدن به نتیجه ایده آل در اعتبار کلینیک و تخصص پزشک خلاصه می شود؛ البته که مراقبت های شما بعد از کاشت مو به روش میکروگرافت هم بسیار مهم است.

تخصص پزشک و اعتبار کلینیک دو عامل مهم برای رسیدن به ایده آل ترین نتیجه در کاشت مو به روش میکروگرافت هستند. علت این تاکید و ادعا در ظرافت موجود در این متد خلاصه می شود؛ هر چند که روش برداشت و کاشت گرافت به وسیله دستگاه های تماما اتوماتیک صورت می گیرد؛ اما باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشید که به دلیل نقش کلیدی ظرافت در کار با دستگاه و حساسیت های موضوع اعتماد به پزشک باتجربه در کنار کلینیک معتبر با دستگاه های به روز از مهم ترین عوامل در رسیدن به نتیجه ایده آل خواهد بود.

بهترین کاندیدهای کاشت مو به روش میکروگرافت

روش میکروگرافت به دلیل ظرافتی که در کاشت دارد یک روش عمومی نه صرفا برای مو بلکه برای ابرو هم به شمار می رود؛ اما به طور کلی بهترین کاندیدهای کاشت مو به روش میکروگرافت ، زیباجویانی هستند که ظرافت و نتیجه نهایی برای آن ها اهمیت ویژه دارد. یکی از مواردی که باعث عدم اعتماد به کاشت مو می شود ، بدون شک خط مصنوعی کاشت است که از حالت طبیعی به دور است؛ این موضوع به دلیل تکنولوژی و فرایند خاص به هیچ وجه در این روش کاشت دیده نمی شود؛ پس بهترین کاندیدها زیباجویانی هستند که به دنبال نتیجه واقع بینانه و طبیعی هستند.

تفاوت کاشت مو میکروگرافت با سایر روش ها

کاشت مو به روش میکروگرافت می تواند به نوعی شکل پیشرفته تری از روش SUT باشد؛ به همین دلیل تفاوت میکروگرافت و SUT صرفا در ظرافت نتیجه حاصله خلاصه می شود.

این موضوع در خصوص روش میکروگرافت و سایر روش ها بسیار متفاوت است؛ به همین دلیل برای بیان تفاوت سایر متد ها با روش میکروگرافت جدول زیر را برای شما در نظر گرفتیم؛ البته که با توجه به پیشرفته تر بودن روش میکروگرافت به نسبت روش SUT ، صرفا به تفاوت روش میکروگرافت با سایر روش ها اشاره شده است. کاشت مو با تراکم بالا خواسته همه متقاضیان کاشت مو است.

کاشت مو به روش میکروگرافت
  • نیاز به یک جلسه دارد
  • دوران نقاهت ندارد
  • کاملا بدون درد و خونریزی
  • خط اسکار مو برجا نمی گذارد
سایر روش های کاشت مو
  • نیاز به دو تا سه جلسه دارد
  • دوران نقاهت دارد
  • همراه با درد و خونریزی
  • خط اسکار مو برجای می گذارد.

مزایا کاشت مو به روش میکروگرافت

  • عدم نمایش خط اسکار که نوید از جلوه طبیعی موها پس از کاشت می دهد؛
  • افزایش تراکم کاشت مو به دلیل کاشت در ابعاد میکرو که در بی نقص بودن این متد تاثیر دارد؛
  • بدون هرگونه درد و خونریزی که معمولا در کمتر روش کاشت مویی دیده می شود؛
  • دوران نقاهت بسیار کوتاه که می تواند پاسخ مناسبی به مشکل مرخصی کارمندان باشد.

آیا کاشت مو به روش میکروگرافت معایبی دارد؟

در حالت کلی معایب و عوارض کاشت مو در خارش ها و گزگزهای جزئی خلاصه می شود که برای رهایی از آن ها کافیست تا به توصیه های پزشک توجه ویژه داشته باشید؛ اما نکته ای که لازم است تا حتما به آن توجه کنید مربوط به نگرانی های بعد از کاشت است که می تواند در فرایند بهبود شما تاثیر منفی داشته باشد؛ پس اگر به یک کلینیک معتبر و پزشک حاذق اعتماد کردید ، نباید نگرانی خاصی داشته باشید ، البته به شرط رعایت تمامی نکات و توصیه های پزشک.

آیا کاشت مو به روش میکروگرافت درد دارد؟

درد در زمان کاشت مو ، یکی از دلایل کلیدی افراد برای عدم انجام کاشت مو است؛ اما اگر به نظر زیباجویانی که این متد را تجربه کردند ، نگاهی کوتاه داشته باشید ، کاملا واضح و مبراست که این روش در زمان انجام به دلیل استفاده از ماده بی حسی در کنار دستگاه های پیشرفته کاملا بدون درد است.

مراقبت های قبل و بعد از میکروگرافت

مراقبت های قبل و بعد از کاشت مو هر یک به نحوی در رسیدن به نتیجه ایده آل تاثیرگذار هستند. در خصوص مراقبت های قبل از کاشت مو می توان به عدم مصرف دخانیات ، مواد مخدر و قرص های ضد انعقاد خون اشاره کرد؛ اما مراقبت های بعد از کاشت مو به عنوان مهم ترین بخشی که برعهده شماست ، شامل شستشو مناسب با شامپو کاشت مو نیز می شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو