تاسیسات آبی منصورآباد در شیراز در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید

منبع: همگردی

17

1401/9/10

23:02


ایرنا/ براساس گزارش های منتشر گشته، تاسیسات آبی منصورآباد در شیراز در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

سید مجتبی علوی اردکانی، مدیر کل امور زائرین و گردشگری استانداری فارس افزود: این مصوبه در نامه ای از سوی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به استاندار فارس ابلاغ شد.

وی ادامه داد: در این ابلاغیه آمد که ثبت ملی تأسیسات آبی منصورآباد شیراز در اجرای بند (ج) ماده واحده قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی کشور و بند ششم ماده سوم قانون اساسنامه سازمان میراث فرهنگی کشور مبنی بر ثبت آثار ارزشمند منقول و غیرمنقول فرهنگی تاریخی کشور در فهرست آثار ملی و فهرست های ذیربط صورت گرفته است.

مدیرکل امور زائرین و گردشگری استانداری فارس گفت: اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری فارس از این اثر حفاظت خواهد کرد و هرگونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت آن شود، خلاف قانون و جرم محسوب شده و مرتکب مشمول مجازات قانونی خواهد شد.

علوی ضمن دعوت از شهروندان شیراز بویژه ساکنان اطراف این اثر برای کمک به حفظ و نگهداری آن گفت: این آثار به نوعی نمادهای تاریخی شهر شیراز بشمار می روند و باید همه در حفاظت از آنها مشارکت داشته باشیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد که هر گونه مرمت، بازسازی و تعمیر اماکن ثبتی تاریخی باید صرفا با نظارت و تایید کارشناسان و متخصصان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری انجام شود.

تاسیسات آبی منصورآباد در شیراز در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو