معنی اسم تیا از اسامی زیبای لری دخترانه

منبع: آرگا

651

1401/9/11

00:12


اسم تیا یکی از اسامی دخترانه زیبا و خاص است که می توانید برای فرزند دختر خود انتخاب نمایید. برای آشنایی با معنی اسم تیا پیشنهاد می شود با این مطلب همراه آرگا باشید.

اسم تیا یکی از اسامی دخترانه لری مورد تایید ثبت احوال کشور می باشد که فراوانی کمی دارد. در ادامه مطلب با معنی اسم تیا آشنا می شوید.

آشنایی با معنی اسم تیا

یکی از زیباترین و سخت ترین وظایف والدین انتخاب اسم مناسب برای فرزند دلبندشان است. سعی کنید در انتخاب اسم فرزند تا جایی که می توانید با حوصله عمل کنید. انتخاب اسم دختر مسئولیت بزرگی است که در کنار حس خوبش ممکن است این نگرانی را ایجاد کند که خاص و زیبا به نظر نرسد. به این ترتیب با کمی تحقیق و یافتن معنی اسم های انتخابی خود می توانید تصمیم گیری راحت تری داشته باشید.

یکی از اسامی دخترانه که مورد انتخاب برخی از والدین می باشد، اسم تیا است. این اسم زیبا و خاص بوده و برای آن معانی مختلفی ارائه شده است که در ادامه به آن پرداخته می شود.

معانی اسم تیا

اسم تیا اسمی دخترانه لری است که به معنی چشم، چشمان، دو چشم می باشد. این اسم برای نامگذاری مورد تایید ثبت احوال کشور است. تیا مجازا به معنای مانند چشمانم برای من عزیز است. یعنی خیلی دوست داشتنی و عزیز هم ذکر شده است.

این اسم در فرهنگ دهخدا با ع ا مصغر تا. اسم اشاره. یعنی این زن. ناظم الاطباء نیز معنا شده است. همچنین برخی منابع اشاره کرده اند که اسم تیا اسم در نواحی از استان چهار محال بختیاری و توابع ازنا الگیودرز و بخش های لر نشین سربند استفاده می شود. که در این جا نیز چشم معنا شده است.

قابل ذکر است تیا اسم یک سیاره فرضی در منظومه شمسی اولیه نیز گزارش شده است. که حدود ۴.۵ میلیارد سال قبل به زمین برخورد کرده است. طبق این نظریه تیا به اندازه مریخ است. بیان شده خرده های سیاره تیا به یکدیگر پیوسته و ماه اولیه را به وجود آورده اند.

همچنین اشاره شده اسم تیا برگرفته از تایتانیس تیا مادر اسطوره یونان باستان به اسم سلن می باشد. ضمنا علاوه بر تیا به آن اورفئوس نیز اطلاق می شده است. ناگفته نماند تیا شهری در شهرستان سیگله در استان بولکیمده در بورکینافاسوی غربی مرکزی بوده که جمعیت آن ۹۲۷ نفر است.

اسامی دخترانه و پسرانه هم آوا با اسم تیا

در این بخش با اسامی دخترانه و پسرانه هم آوا با اسم تیا آشنا می شوید.

  • از اسامی دخترانه هم آوا با اسم تیا می توان به اسم های لیا، تینا، تارا، تابا، تانیا، تامیلا،توتیا، تیارا و تیسا اشاره کرد.
  • از اسامی پسرانه هم آوا با اسم تیا می توان به اسم های تیام، تیامو، کیا، مارتیا،تایماز، تاراز، تیماس، تانریا اشاره نمود.

همچنین پیشنهاد می شود در صورت تمایل برای آشنایی با معانی سایر اسامی دخترانه ای که با حرف ت شروع می شود مانند اسم تیارا و اسم  تانیا روی لینک ها کلیک کنید.

نظرات


تصویری


ویدئو