پاکسازی بدن با آب پنیر و فواید باور نکردی مصرف آن

پاکسازی بدن با آب پنیر و فواید باور نکردی مصرف آن


منبع: آرگا

13

1401/9/11

09:11


خاصیت اصلی آب پنیر به پاکسازی و سم زدایی کل بدن مربوط است. آب پنیر در حقیقت بخش آبکی شیر است که از چربی شیر جدا می شود. این مطلب با پاکسازی بدن با آب پنیر می پردازد.

در گذشته از خواص آب پنیر بی خبر بودند و آن را معمولا دور می ریختند. در حالی که خاصیت اصلی آب پنیر به نوعی سم زدایی و پاکسازی بدن می باشد. در این مطلب پیرامون پاکسازی بدن با آب پنیر به صحبت می پردازیم.

سم زدایی و پاکسازی بدن با آب پنیر

قابل ذکر است که خواص آب پنیر در همه جهات به اثبات رسیده و برای درمان بیماری های متعددی مانند سوزش ادرار و کلیه مناسب می باشد. خاصیت اصلی این ماده سم زدایی کل بدن است و به علت نفوذ سریع در همه عروق انتهایی و ریز بدن، تمام بدن را از اخلاط غلیظ و گرفتگی عروق ریز بدن پاکسازی می نماید.

از این رو از آب پنیر در درمان انواع لک پوستی، سده و سوء مزاج ها و انواع اختلالات خلقی استفاده می شود. همانطور که می دانید شیر از دو نوع پروتئین ایجاد شده است. پروتئین کازئین که ۸۰ درصد و آب پنیر که ۲۰ درصد آن را تشکیل می دهند. آب پنیر پروتئین کاملی بوده و شامل ۹ اسید آمینه ضروری می باشد.

در واقع آب پنیر قسمت آبکی شیر بوده که از چربی شیر جدا می شود. هنگام درست کردن پنیر، چربی های شیر لخته شده و پنیر درست می شود و پروتئین آب پنیر از آن گرفته می شود. در گذشته از خواص آب پنیر اطلاع زیادی نداشتند و معمولا آب پنیر دور ریخته می شد.

امروزه فواید زیادی برای آب پنیر گزارش شده است. از این رو پروتئین آب پنیر را به شکل یک مکمل پروتئینی هم به بازار عرضه می کنند. پودر آب پنیر راه مناسبی جهت اضافه کردن پروتئین به برنامه غذایی محسوب می شود. ورزشکاران و بدنسازان پس از ورزش از آب پنیر استفاده کرده زیرا موجب عضله سازی، کاهش وزن و کاهش اشتها می شود. در ادامه به پاکسازی بدن با آب پنیر پرداخته می شود.

سم زدایی بدن با آب پنیر

اهمیت آب پنیر در پاکسازی بدن به اندازه ای است که دو ضرب المثل ایتالیایی درباره آن گفته شده است. اگر دوست داری سالم و فعال بمانی، آب پنیر مصرف کن. و اگر هر روز آب پنیر بخوری، دکترا بیکار می شوند. همچنین از فواید بی شمار آب پنیر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش سرعت هضم غذا
  • بهترین رفع کننده یبوست
  • بهترین کاهنده وزن
  • بهترین دافع سلولیت
  • بهترین کاهنده چربی خون
  • بهترین تنظیم کننده قند خون
  • تنظیم کننده فشار خون
  • بهترین مکمل غذایی برای ورزشکارها
  • بهترین مکمل غذایی برای افراد سالمند
  • تاثیر آنتی اکسیدانی فوق العاده
  • سودمند در تقویت و رشد استخوان ها
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • کمک به دفع سنگ کلیه و کیسه صفرا
  • بهبود تورم مفاصل دست و پا
  • سودمند برای افرادی که منع مصرف محصولات پروتئینی دارند.

به این ترتیب می توان گفت آب پنیر یک منبع پروتئینی سودمند برای انسان می باشد. از مهمترین نکات تغذیه ای این ماده، دریافت پروتئین کافی طی روز می باشد. پروتئین، اشتها را کاهش داده و به افزایش حجم عضلات نیز کمک می کند. ضمنا پروتئین آب پنیر زود هضم بوده و برای افراد سالمند مناسب می باشد.

لازم به ذکر است پروتئین آب پنیر به کاهش علائم هپاتیت کمک کرده و برای سلول های قلب سودمند است. همچنین این ماده برای افرادی که کم خونی دارند، توصیه می شود زیرا سبب افزایش تعداد گلبول های قرمز خون می شود. آمینو اسید درون آب پنیر نیز سبب کاهش علائم استرس و افسردگی می شود. به این ترتیب با مصرف آب پنیر بدن در برابر انواع امراض پاکسازی شده و به نوعی سم زدایی صورت می گیرد.

همانطور که پیشتر ذکر شد خاصیت اصلی آب پنیر پاکسازی و سم زدایی کل بدن است. به علت نفوذ سریع این ماده به همه عروق انتهایی و ریز بدن، تمام بدن از اخلاط غلیظ و گرفتگی عروق ریز پاکسازی می گردد. از این رو در درمان انواع لک پوستی و سوء مزاج مفید است.

این پروتئین از مواد مغذی و آمینو اسید سرشار بوده و سبب قدرت، اندازه و توده عضلانی بدن می گردد. اگر آب پنیر با افتیمون مصرف شود، مسهل سودا است و تلخی صفرا را برطرف می کند. به دلیل رقت و لطافت، نیروی آن بسیار بوده و اخلاط شدید را تسکین می بخشد.

امروزه به علت ازدیاد آلودگی هوا و مصرف انواع غذاهای کارخانه ای، میزان سموم خون و کبد در حال افزایش است. از این رو پیشنهاد می شود افرادی که سالم هستند به نوشیدن آب پنیر مداومت نمایند. مصرف این محصول در تمام سن ها ممنوعیتی ندارد. پروتئین های آب پنیر بعد از ورود به محیط اسیدی معده، سریع از آن عبور و به روده کوچک می رسند.

این پروتئین ها در روده کوچک هیدرولیز شده و از کازئین شیر بهتر جذب می شوند. آب پنیر حاوی مقدار زیادی مواد معدنی به خصوص کلسیم بوده و ویتامین های محلول در آب آن مانند ویتامین های ب۲ و ب ۶ هم بیشتر می باشند. از این رو به افرادی که باید چربی و پروتئین کمتری مصرف کرده و در مقابل مواد معدنی و ویتامین زیادی مصرف نمایند، توصیه می شود.

طرز تهیه آب پنیر

برای تهیه آب پنیر و استفاده از خواص آن در جهت پاکسازی بدن یک کیلو شیر را بجوشانید. و سریعا بعد از جوش آمدن شیر، شعله را خاموش نموده و دو سوم استکان سکنجبین ترش یا سرکه خانگی را به آن اضافه کنید. بعد از چند دقیقه شیر حالت بریده بریده پیدا می کند. اگر این حالت ایجاد نشد چند قاشق غذاخوری دیگر سرکه خانگی به آن اضافه نموده تا بریده شود.

بعد این شیر بریده شده را درون کیسه پارچه ای بریزید و اجازه دهید آب آن به تدریج خارج شود. به آب حاصل از این پروسه، آب پنیر اطلاق می شود. بعد از فشردن کیسه پارچه ای شاهد آب پنیر هستید که کف سفیدی روی آن دیده می شود. این کف را نیز از روی آب پنیر بردارید.

میزان مصرف آب پنیر یک لیوان بزرگ حدود ۲۵۰ سی سی است که روزانه هنگام ناشتا میل گردد. اگر مشکل معده دارید؛ باید اول معده اصلاح شود بعد مصرف آب پنیر را شروع کنید. یا همزمان با اصلاح معده آب پنیر را هم مصرف کنید. در صورت مشاهده استفراغ یا روان شدن معده قابل ذکر است که طبیعی بوده و یک نوع سم زدایی بدن محسوب می شود.

آیا آب پنیر عوارض و مضراتی به دنبال دارد؟

پیشتر اشاره شد که آب پنیر نوعی پروتئین است که طی فرایندهایی از شیر به دست می آید. این ماده حاوی لاکتوز است که در مقایسه با لاکتوز شیر اندک است. با این وجود این میزان کم در افراد حساس به لاکتوز سبب بروز عوارض می شود. از جمله این عوارض می توان به معده درد، حالت تهوع؛ کاهش اشتها، سرگیجه، سردرد، گرفتگی عضلات و خستگی اشاره نمود.

همچنین مصرف بیش از حد پودر آب پنیر در برخی افراد ممکن است سبب بروز جوش و آکنه گردد. از این رو آب پنیر باید به قاعده مصرف شده تا عوارض جدی به دنبال نداشته باشد. درباره مصرف همزمان این ماده با آنتی بیوتیک ها و داروهای بیماری پارکینسون و پوکی استخوان هشدار مصرف وجود دارد. به این ترتیب قبل از مصرف با پزشک خود مشورت نمایید.

در ضمن هر چند مصرف آب پنیر برای بدن لازم است ولی باید به ازای هر دو هفته مصرف آن، یک هفته مصرف آب پنیر را قطع تا تنبلی روده ایجاد نشود. در منابع اشاره شده که آب پنیر را باید صبح ناشتا و با شکم خالی مصرف کرد. و بهتر است یک جا مصرف شود ولی می توان در دو وعده نیز آن را استفاده کرد.

درمان با آب پنیر ۴۰ روز گزارش شده که برای هر روز باید یک کیلو شیر تازه جوشانده شده و به روش اشاره شده آب پنیر تازه تهیه شود. البته می توان در یک روز برای سه الی یک هفته آب پنیر تهیه کرد. دقت کنید آب پنیر باید ولرم مصرف گردد. مدت مصرف نیز بین ۲-۶ ماه ادامه دارد و میزان آن نیز قابل تغییر است. برای کاهش وزن نیز پیش از هر وعده غذایی، توصیه شده یک لیوان آب پنیر مصرف کنید.

همچنین در صورت تمایل برای آشنایی با روش های دیگر برای سم زدایی بدن و ازجمله سم زدایی روده روی لینک ها کلیک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو