گوشی گلکسی M54؛ تراشه Exynos 1380 برای میان رده جدید سامسونگ

منبع: پلازا

10

1401/9/11

10:55


گوشی گلکسی M54؛ تراشه Exynos 1380 برای میان رده جدید سامسونگ

گوشی گلکسی M54 قرار است طی چند ماه آینده به‌عنوان جدیدترین مدل از میان‌رده‌های سری ام سامسونگ وارد بازار شود. در ادامه با آخرین اخبار و شایعات پیرامون موبایل گلکسی ام 54، همراه پلازا باشید.

با نزدیک شدن به ماه‌های پایانی سال 2022، کم کم باید منتظر اخبار و شایعات در مورد نسل جدید گوشی‌های سامسونگ باشیم. کره‌ای‌ها هر سال اکثر گوشی‌های خود را با مشخصات جدیدتر و برخی اوقات بهتر، به‌روزرسانی می‌کنند و سری گلکسی M نیز از این قاعده مستثنی نیست. یکی از گوشی‌های این سری که کاربران زیادی را چشم انتظار نگه داشته، گلکسی M54 است. براساس شایعات، این احتمال وجود دارد که سامسونگ از یک پردازنده پرچمدار قدیمی در این گوشی استفاده کند. با معرفی ویژگی های گلکسی M54 همراه ما باشید.

فهرست مطالب

معرفی گوشی گلکسی M54

با توجه به این که سامسونگ امسال، نسخه جدیدی از گلکسی M62 را روانه بازار نکرد، گلکسی M53 به نوعی پرچمدار سری M این کمپانی در سال 2022 بود. حالا نوبت به مدل جدیدتر از این گوشی یعنی موبایل سامسونگ ام 54 رسیده است. در ادامه نگاهی داریم به آخرین اخبار و شایعات منتشر شده از این گوشی. در خصوص معرفی m54 سامسونگ بدنیست بدانید که بالاخره سامسونگ این محصول را با شماره مدل SM-M546B درگیک بنج عرضه نمود. پس از افشای اطلاعات و مشخصات درج شده در خصوص رندرهای گوشی بدنیست بدانید که که افشا کننده بطور کامل مشخصات اصلی این محصول را فاش نمود تا ضربه دیگری به شرکت سامسونگ قبل از معرفی و رونمایی محصول وارد کند. گوشی گلکسی ام 54 فایو جی به نوعی جایگزین کلکسی ام 53 خواهد بود.

پردازنده موبایل سامسونگ ام 54

یکی از مهمترین اخباری که در ارتباط با مشخصات گوشی گلکسی مدل M54، طی چند روز گذشته منتشر و توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرد، درباره پردازنده احتمالی این گوشی بود. براساس شایعات، این احتمال وجود دارد که سامسونگ از یک پردازنده پرچمدار قدیمی در این گوشی استفاده کند.

موبایل سامسونگ ام 54

در این صورت این اولین باری نخواهد بود که سامسونگ یک گوشی میان‌رده را با پردازنده پرچمدار عرضه می‌کند. آن‌ها پیشتر گلکسی F62 را نیز با پردازنده پرچمدار اگزینوس 9825 که در سری گلکسی S10 مورد استفاده قرار گرفته بود، عرضه کردند. این بار اما ظاهرا قرار است از یک پردازنده پرچمدار کوالکام استفاده شود.

به گفته کانال یوتیوب The Pixel، گوشی گلکسی مدل M54، با پردازنده اسنپدراگون 888 عرضه خواهد شد تا بتواند با گوشی‌های میان‌رده‌ دیگر کمپانی‌ها رقابت نزدیک‌تری داشته باشد.

اطلاعات جدید افشا شده در 11 آذر مربوط به تراشه :

طبق اطلاعات جدیدی که در خصوص پردازنده این محصول بدست آمده بدنیست بدانید که افشا کننده اطلاعات به یک تراشه جدید که بطور کامل با اسنپدراگون 888 متصاد بوده اشاره داشته است. طبق اطلاعات گذشته مبنی بر تراش اسنپدراگون 888 حال اطلاعات جدیدی در خصوص آخرین فهرست عرضه شده از Geekbench بدست آمده که این مورد نشان میدهد قرار است در این محصول جدید سامسونگ از تراشه اگزینوس استفاده شودذ که این مورد نیز یک احتمال بوده زیرا اطلاعات فاش شده از ابتدا تا کنون شامل ضد و نقیض هایی بوده که نمیتوان بطور کامل آنها را تضمینی دانست. به همین دلیل پیش بینی میشود از تراشه جدید Exynos 1380 در قلب این گوشی استفاده شود.

همچنین بدنیست بدانید که گوشی گلکسی ام 54 فایو جی شامل 4 هسته با سرعت حدودی 2.4 گیگاهرتز و 4 هسته کمکی با سرعت 2 گیگاهرتز خواهد بود. در خصوص جی پی یو یا همان پردازنده گرافیکی باید بدانید که در کیگ بنچ به Mali-G68 اشاره شده است که در میان گوشی های میان رده گزینه خوبی برای نصب و راه اندازی اپ و بازی های گرافیکی بوده است. این مورد سبب خواهد شد تا قیمت گوشی m54 نسبت به آن چیزی که فکرش را میکردیم کمی بالاتر به نظر بیاید که در این خصوص اطلاعات بیشتری را در ادامه قرار خواهیم داد.

دوربین گوشی گلکسی M54

به گفته این کانال یوتیوب، گلکسی M54 برخلاف مدل قبلی خود، با دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی عرضه نمی‌شود. این دوربین احتمالا جای خود را به یک لنز 64 مگاپیکسلی کوچک‌تر می‌دهد تا قیمت گوشی در حد معقولی باقی بماند. در کنار این لنز انتظار داریم سامسونگ یک لنز 12 مگاپیکسلی فوق‌عریض و 5 مگاپیکسلی ماکرو را نیز برای این گوشی درنظر بگیرد. همچنین به احتمال زیاد، دوربین سلفی تغییری نمی‌کند و همچنان همان دوربین 32 مگاپیکسلی خواهد بود.

دوربین 3 گانه نسبت به سخت افزار و تراشه ای که قرار است در گوشی پیاده سازی شود در سطح خوبی قرار داشته که بدنیست بدانید وجود ویژگی های نرم افزاری مناسب میتواند به شما در زمینه ثبت تصاویر هنری کمک نماید با این اوصاف مشخص نیست که دوربین اصلی از لرزش‌گیر اپتیکال پشتیبانی می‌کند یا خیر ولی انتظار داریم هم دوربین سلفی و هم دوربین اصلی، قادر به ضبط ویدیو با کیفیت 4K باشند که این مورد در اطلاعات افشا شده جدید مجدد وجود داشته است.

دیگر مشخصات موبایل سامسونگ ام 54

از دیگر مشخصات سخت افزار گوشی گلکسی M54 که در گزارش The Pixel به آن اشاره شده می‌توان به رم، نمایشگر و باتری اشاره داشت.

براساس این گزارش، گلکسی M54 با رم 8 گیگابایت عرضه می‌شود و حافظه داخلی آن نیز 128 و 256 گیگابایت خواهد بود. سامسونگ یک نمایشگر 6.67 اینچی سوپر امولد با رزولوشن 1080p را برای این مدل درنظر گرفته و آن را با رفرش‌ریت 90 هرتز همراه کرده است. با این وجود بدنیست بدانید که محصول جدید سامسونگ از رابط کاربری OneUI 5.0 و سیستم عامل اندروید 13 بر خوردار خواهد بود که در زمان رونمایی شاهد کانفینگ های بیشتر و بهتری خواهیم بود. بدنیست بدانید که این گوشی در تست های گیج بنچ که مربوط به گوشی های هوشمند تک هسته ای بوده توانسته امتیاز 750 را کسب کند و در میان تست های چند هسته ای به امتیاز 2686 دست پیدا کند که با این اوصاف میتوان انتظار یک گوشی نسبتا قدرتمند را داشت.

 

گوشی گلکسی مدل M54 / بررسی گوشی گلکسی مدل M54

در قسمت باتری، موبایل سامسونگ ام 54 براساس گمانه‌زنی‌ها با یک باتری 6000 میلی‌آمپری با پشتیبانی از شارژ 25 وات وارد بازار خواهد شد. این ویژگی گزینه مناسبی برای اشخاصی خواهد بود که تصمیم دارند در طول شبانه روز مدت زیادی را باگوشی خود سروکار داشته باشند. گیمرها از اصلی ترین اشخاصی بوده اند که به سراغ این محصول خواهند رفت که در مورد اندروید 13 آن نیز ویژگی های خوبی برای کاربران درنظر گرفته شده که در روز رونمایی بیشتر مورد بحث قرار خواهد گرفت.

از دیگر مشخصات سامسونگ ام ۵۴ میتوان به پشتیبانی از بلوتوث 5.0، وای‌فای 6E و حسگراثر انگشت زیر نمایشگر اشاره داشت که این موارد از دیگر مشخصات احتمالی این گوشی میان‌رده سامسونگ هستند. همچنین انتظار می‌رود سامسونگ این مدل را با اندروید 13 روانه بازار کند. اما در مورد طراحی موبایل سامسونگ ام 54، هنوز هیچ اطلاعاتی در دسترس نیست.

قیمت و تاریخ عرضه موبایل سامسونگ ام 54

سامسونگ به‌جز امسال، همیشه مدل‌های جدیدتر سری گلکسی M5 خود را در اواخر سال معرفی می‌کرد؛ برخلاف سال گذشته که این کار را در اوایل سال انجام داد. فعلا خبر دقیقی درارتباط با تاریخ عرضه این گوشی منتشر نشده و مشخص نیست برای بررسی گوشی گلکسی مدل M54 باید تا چه زمانی منتظر بمانیم.

احتمال دارد این گوشی پیش از عرضه سری گلکسی S23 معرفی شود. به گفته کانال The Pixel، سامسونگ این گوشی را در اوایل سال 2023 یا تا پایان سال 2022 وارد بازارهای هدف خود خواهد کرد. در مورد قیمت موبایل سامسونگ ام 54 نیز هنوز اطلاعاتی در دسترس نیست اما بسیار بعید است این گوشی اختلاف قیمتی قابل توجهی با گلکسی M53 داشته باشد.

طبق اطلاعات فوق باید بدانید که طبق اطلاعات افشا شده جدید بازهم نمیتوان قیمت گوشی سامسونگ m54 را بطور دقیق حدس زد زیرا این مورد در پایان مراحل ساخت گوشی تصمیم گیری میشود و به نسبت مزایای و ویژگی هایی که در گوشی بکارگیری شده ممکن است کم و زیاد شود. اما طبق تاریخچه ای که از سامسونگ دیده ایم این شرکت همیشه بدنبال ارائه ویژگی های بسیار در مقابل هزینه اندک بوده است که با این وجود انتظار قیمت فضایی را نخواهیم داشت.

سخن پایانی

گوشی گلکسی M54 با توجه به این مشخصات، می‌تواند یکی از بهترین میان‌رده‌های سامسونگ طی چندین سال اخیر باشد. حتی اگر این گوشی با پردازنده پرچمدار قدیمی عرضه شود، باز هم ارزش خرید بالایی برای اکثر کاربران خواهد داشت. نظر شما در مورد این گوشی چیست؟ آیا این گوشی می‌تواند رقیب جدی برای میان‌رده‌های شیائومی باشد؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران به‌اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو