معرفی سریال ترکی امانت (Emanet) ؛ داستان، بیوگرافی بازیگران و بررسی سریال

معرفی سریال ترکی امانت (Emanet) ؛ داستان، بیوگرافی بازیگران و بررسی سریال


منبع: پلازا

68

1401/9/11

11:26


معرفی سریال ترکی امانت (Emanet) ؛ داستان، بیوگرافی بازیگران و بررسی سریال

سریال ترکی امانت (Emanet) یکی از سریال‌های در حال پخش ترکیه در ژانر درام و عاشقانه است که توجه مخاطبان را به خود جلب کرد. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی و بررسی سریال ترکی میراث بپردازیم.

نخستین بار تریلر سریال ترکی امانت در سال 2020 پخش شد. امانت یا میراث به کارگردانی تانر تونچ (Taner Tunç)،  سرکان موت (Serkan Mut) و آیهان اوزن (Ayhan Özen) ساخته شده و فیلمنامه آن را باشاک یازی اوداسی (Başak Yazı Odası) نوشته است. این سریال هم‌ اکنون از شبکه Kanal 7 ترکیه پخش و یکی از سریال‌های طولانی محسوب می‌شود. در ادامه این مقاله پلازا به معرفی کامل سریال ترکی میراث خواهیم پرداخت.

فهرست مطالب

زمان پخش سریال ترکی امانت

این سریال هر روز از شبکه کانال 7 ترکیه در ساعت 21:45 پخش می‌شود. اگر سوال شما این باشد که سریال ترکی امانت چند قسمت است؟ باید بگوییم که تاکنون 3 فصل و 469 قسمت از این سریال پخش شده است. در پایین جدول پخش امانت را برای شما قرار می‌دهیم.

فصلتاریخ شروعتاریخ پایانتعداد قسمت
اول17 شهریور 139928 خرداد 1400205
دوم22 شهریور 140013 تیر 1401211
سوم28 شهریور 1401در حال پخش53 (تاکنون)

داستان سریال ترکی میراث

داستان سریال ترکی میراث / خلاصه ی سریال ترکی امانت

ژانر سریال ترکی میراث درام، رمانتیک و اکشن است. این سریال داستان دختری به نام سحر را روایت می‌کند که خواهرش کوثر، برخلاف میل خانواده‌اش، با مردی ثروتمند ازدواج می‌‌کند. کوثر از خانه طرد می‌شود و خیلی زود همسرش را از دست می‌دهد. او با پسر پنج ساله‌اش یوسف تنها می‌ماند تا اینکه طی حادثه‌ای، کوثر نیز از دنیا می‌رود اما قبل از مرگ تنها پسرش را به خواهرش سحر می‌سپارد. مانع جدیدی بر سر راه سحر حاضر می‌شود و آن یامان کیریملی یعنی عموی یوسف است.

یامان به دلیل گذشته تلخ خود، از زن‌ها بیزار است و میلی برای ارتباط با آنها ندارد. سحر نیز طی قولی که به خواهرش داده اصلا قصد پا پس کشیدن ندارد و تمام تلاشش را برای بزرگ کردن و گرفتن سرپرستی یوسف می‌کند و قصه تازه از این نقطه شروع می‌شود. این خلاصه ی سریال ترکی امانت بود که برای شما بیان کردیم‌.

بازیگران سریال ترکی امانت

این سریال تا فصل دوم با دو شخصیت اصلی خود یعنی خلیل ابراهیم جیهان (Halil Ibrahim Ceyhan) در نقش یامان و سیلا تورک اوغلو (Sıla Türkoğlu) سحر پیش می‌رفت. در فصل دوم اما با خارج شدن سیلا تورک اوغلو از پروژه بازیگر اصلی زن نیز عوض شد و جای آن را نانا استامبولیشویلی (Nana Stambolishvili) گرفت. در ادامه به معرفی بازیگران سریال ترکی میراث می‌پردازیم.

خلیل ابراهیم جیهان در نقش یامان کیریملی

بازیگران سریال ترکی میراث / خلیل ابراهیم جیهان

خلیل ابراهیم جیهان خواننده، آهنگساز، مدل و بازیگر اهل ترکیه است که در ‌13 دسامبر 1982 (22 آذر 1361) به دنیا آمد. او در سال 2019 اولین آهنگ خود را منتشر کرد که یک میلیون بازدید دریافت کرد. پس از این جیهان با فیلم زود برمی‌گردیم (Hemen Döneriz) وارد دنیای بازیگری شد. اما این نقش یامان سریال امانت بود که از سال 2020 تا کنون این بازیگر را به مخاطبان معرفی و نزد آنها محبوب کرد.

سیلا تورک اوغلو در نقش سحر کریم اوغلو

ژانر سریال ترکی میراث / سیلا تورک اوغلو

سیلا تورک اوغلو بازیگر اهل ترکیه در 18 آوریل 1999 (29 فروردین 1378) به دنیا آمد. او بازیگری را از سال 2018 و با فیلم گریه نکن مادر (Crying Anne) شروع کرد. سپس در سریال سوگند (Yemin) ایفاگر نقش سونا بود. اما بازهم این سریال میراث بود که سیلا تورک اوغلو را نزد مخاطبان محبوب کرد. این بازیگر پس از 416 قسمت، تصمیم گرفت تا از پروژه این سریال کنار برود و پس از آن در سریال شربت زغال اخته (Kızılcık Şerbeti) که از شبکه Show TV در حال پخش است، بازی کند.

نانا استامبولیشویلی در نقش نانا مریم

تریلر سریال ترکی امانت / نانا استامبولیشویلی

نانا نانوکا استامبولیشویلی (Nana Nanuka Stambolishvili) مدل، طراح، رقصنده و بازیگر گرجی تبار است که یک برند لباس نیز دارد. او اهل بندر باتوم گرجستان است و در آنجا زندگی می‌کند. استامبولیشویلی بازیگری را از یک موزیک ویدیویی شروع کرد و در سریال ترکی امانت ایفاگر نقش نانا است. این بازیگر از قسمت 417 و شروع فصل سوم به عنوان شخصیت اصلی وارد سریال شد.

سایر بازیگران سریال ترکی امانت عبارتند از:

  • برات روزگار اوزکان (Oğuz Yağcı) در نقش یوسف کیریملی
  • اوغوز یاغجی (Oğuz Yağcı) در نقش ندیم
  • عمر گجو (Ömer Gecü) در نقش جنگر
  • بیناز ارکاند (Binnaz Ekren) در نقش عدالت
  • زینب ناز بیچر (Zeynep Naz Biçer) در نقش نسلیهان
  • عدنان مهمت علی اسلان (Adnan Mehmet Ali Aslan) در نقش ابراهیم
  • و…

بررسی سریال ترکی امانت

بررسی سریال ترکی امانت / نقد سریال ترکی امانت

در این بخش قصد داریم تا به نقد سریال ترکی امانت بپردازیم و این سریال را از لحاظ کیفیت بررسی کنیم. امانت سه فصل دارد و از سال 2020 تاکنون پخش می‌شود. فاصله فصول سریال کم و تعداد قسمت‌‌ها زیاد هستند. این اثر عملکرد متوسطی داشته است که در ادامه ضعف‌ها و نقاط قوت آن را بیان می‌کنیم.

امتیازات دریافتی

ابتدا نگاهی به نمرات سریال ترکی امانت می‌اندازیم تا ببینیم نظر کاربران درباره آن چیست. امانت در سایت آی‌ام‌دی‌بی نمره 6.1 از 10 را دریافت کرد که این نمره متوسط رو به بالایی است. 91% کاربران گوگل نیز میراث را پسندیده‌اند. این نمرات نشانگر درصد مخاطبان سریال هستند.

طولانی بودن سریال

وقتی نظرات در مورد سریال ترکی امانت را بررسی کنیم. یک دیدگاه مشترک در اکثر آنها می‌بینیم و آن هم شاکی بودن مخاطبان از مدت زمان سریال است. بیش از 400 قسمت از سریال گذشته و مدت زمان هر قسمت چیزی حدود یک ساعت است. این اتفاق باعث می‌شود که سریال ترکی میراث در بخش‌های زیادی بیش از حد کشدار شود و مخاطب را خسته کند.

بازیگران سریال

یکی از نکات قابل توجه امانت عملکرد بازیگران آن است. البته قطعا نباید انتظار داشته باشیم که بازیگران در حد هنرپیشه‌های یک سریال درجه عملکرد داشته باشند. اما این وجود نیز در فصول اول و دوم بازیگران نقش اصلی کاملا زوج جذاب و دوست داشتنی‌ای را به مخاطب نشان می‌دادند. از آن گذشته باتوجه به کارنامه کاری نقش‌های اول و طولانی بودن سریال، باید اعلام کنیم که آنها کار بزرگی انجام داده‌اند.

کلیشه های زیاد

سریال ترکی میراث نیز مانند اکثر آثار این کشور اسیر کلیشه می‌شود. خط داستانی در ابتدا بسیار جذاب و متفاوت نوشته شده است، اما با جلو رفتن داستان و آمدن رقبای عشقی این روند کاملا از بین می‌رود.

سخن پایانی

به پایان این مقاله پلازا درباره معرفی سریال ترکی میراث رسیدیم و سعی کردیم تا نگاهی به سه فصل آن داشته باشیم. اگرچه امانت نقاط ضعف دارد و عوض شدن نقش اصلی زن آن مورد انتقاد مخاطبان قرار گرفته است اما با این حال مخاطبان خاص خود را دارد. شما نیز می‌توانید با دانلود سریال ترکی امانت و تماشای آن نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. از همراهی شما متشکریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو