طرز تهیه ترشی لوبیا سبز و هویج

طرز تهیه ترشی لوبیا سبز و هویج


منبع: مدیسه

37

1401/9/11

11:39


طرز تهیه ترشی لوبیا سبز و هویج برای بسیاری از دوستداران ترشی ناشناخته است‌. بخش اصلی این ترشی لوبیا سبز

طرز تهیه ترشی لوبیا سبز و هویج

طرز تهیه ترشی لوبیا سبز و هویج برای بسیاری از دوستداران ترشی ناشناخته است‌. بخش اصلی این ترشی لوبیا سبز آن به شمار می‌آید که برای بهتر شدن طعم این ترشی به آن اضافه می‌کنند. در ادامه قدم به قدم شما را با شیوه درست کردن آن آشنا می‌کنیم.

طرز تهیه ترشی لوبیا سبز به شیوه اول

در شیوه اول طرز تهیه ترشی لوبیا سبز و هویج شما با مواد زیر نیاز دارید :

  • مواد لازم لوبیا سبز ۵۰۰ گرم
  • نمک ۴ قاشق غذاخوری
  • سیر ۳ حبه
  • فلفل سیاه گرانوله ۲ قاشق چایخوری
  • فلفل قرمز خرد شده یک چهارم قاشق چایخوری
  • شوید خرد شده ۱ پیمانه
  • سرکه ۱٫۵ پیمانه
  • آب ۱٫۵ پیمانه
  • شکر ۳ قاشق غذاخوری

مرحله اول

در مرحله اول طرز تهیه ترشی لوبیا سبز و هویج لوبیاها را می‌شویید و برش می‌زنید. البته اگر فقط سر و ته آن‌ها را بزنید و خردشان نکنید نیز مشکلی پیش نمی‌آید. این موضوع بستگی به سلیقه شما دارد.

یک قابلمه بردارید و آن را از سه لیتر آب پر کنید. سپس به آن‌ها ۱ قاشق غذاخوری نمک اضافه کنید و اجازه دهید روی شعله بجوشد. وقتی جوش آمد لوبیا سبزها را اضافه کنید که به مدت یک دقیقه بجوشد. در این یک دقیقه بافت آن کمی نرم شود.

لوبیا سبزها را خرد کنید.

مرحله دوم

در مرحله بعد طرز تهیه ترشی لوبیا سبز و هویج لوبیاها را آبکشی کنید و بعد آن‌ها را در ظرف آب یخ قرار دهید. دوباره آن‌ها را آبکشی کنید که آب آن‌ها خشک شود.

حال به یک ظرف شیشه‌‌ای نیاز دارید که استریل شده باشد. چند حبه سیر را بردارید و تکه تکه و چند فلفل قرمز و گرانولا را خرد کنید. آن‌ها را همراه با لوبیاها در آن بریزید‌.

حبه‌های سیر را تکه تکه کنید

حال نوبت شوید است که باید خرد شود. پس از خرد کردن آن‌ها را در یک پارچه بگذارید و پارچه را دور آن‌ها بپیچید. سپس آن را در یک قابلمه کوچک قرار دهید.

مشاهده تخفیف‌های استثنائی کالاهای سوپرمارکت

مرحله سوم

در مرحله بعد در یک قابلمه به اندازه ۱٫۵ پیمانه آب بریزید و به آن سرکه اضافه کنید. سپس شکر و ۳ قاشق غذاخوری نمک را با آن ترکیب کنید.

به جای آب در این مرحله می‌توانید از کرفس کوهی نیز استفاده کنید. در این شرایط یک قابلمه را تا آخر پر کنید و ۲ کیلو کرفس را در آن بریزید. بگذارید که ده دقیقه بجوشد. سپس آب را از صافی عبور دهید و بگذارید سرد شود.

وقتی آب داخل قابلمه به جوش آمد، پارچه‌ای که حاوی شوید بود را از آن جدا کنید، شعله گاز را خاموش نکنید تا سرکه و آب همچنان به جوشیدن ادامه دهند.

سرکه داغ را داخل ظرف شیشه‌ای بریزید که سطح لوبیاها پوشانده شود. در ظرف را ببندید و آن را در محیطی قرار دهید که دمای آن کاهش پیدا کند، پس از کاهش دما آن را در یخچال بگذارید.

بعد از ۷ روز می‌توانید از آن استفاده کنید. این ترشی تا یک ماه قابل استفاده است.

طرز تهیه ترشی لوبیا سبز و هویج به شیوه دوم

در این شیوه از طرز تهیه ترشی لوبیا سبز و هویج هویج و گل کلم استفاده می‌شود.

مرحله اول

لوبیا سبزها را پس از شستن به اندازه‌ای که دوست دارید خرد کنید. به میزان لازم آب درون قابلمه بریزید که بجوشد.

همانطور که در حال جوشیدن است به آن به اندازه یک قاشق سوپخوری نمک اضافه کنید. حال لوبیاها را اضافه کنید و ۵ دقیقه بگذارید که بجوشند. بعد از این مرحله آن‌ها را بردارید و آبکش کنید و در آب سرد قرار دهید. وقتی خنک شدند، آن‌ها را مجددا آبکش کنید و روی یک دستمال خشک قرار دهید که خشک شوند.

مرحله دوم

حال نوبت هویج و فلفل دلمه‌ای و گل کلم است که باید آن‌ها را بشویید. بعد از خرد کردن آن‌ها را روی یک دستمال تمیز بریزید تا آب آن‌ها کشیده شود. می‌توانید به این ترکیب خیار را نیز اضافه کنید.

مطالب کاربردی :  آشنایی با 10 دستور پخت غذا سریع و ساده

در مرحله بعد سبزی‌ها را پاک کنید و شست و شو دهید و در انتها خرد کنید. روی یک پارچه آن‌ها را پهن کنید که کاملا خشک شوند. خشک کردن سبزیجات سبب می‌شود که از کپک زدن ترشی جلوگیری به عمل بیاید.

بنا به سلیقه خودتان می‌توانید انواع سبزیجات و ادویه‌ها را به آن‌ها اضافه کنید. یکی از مهم‌ترین طعم‌دهنده‌ها سیر است که باید آن را به شکل رنده شده به ترکیبات اضافه کنید.

مواد را در ظرف شیشه‌ای قرار دهید

بخش دیگری که در طرز تهیه ترشی لوبیا سبز و هویج باید در نظر داشته باشید، قسمت مایع آن است. ابتدا یک ظرف شیشه‌ای را استریل کنید و پس از اینکه خشک شد سبزیجات، سیر رنده شده، نمک، ادویه ترشی و سرکه را درون بریزید و با هم مخلوط کنید. سرکه را به اندازه‌ای بریزید که مواد در آن غوطه‌ور شوند.

توصیه ما به شما این است که در مواد ترشی زیره نیز قرار دهید که تا حدی خاصیت نفاخ بودن لوبیا را بگیرد.

حال نوبت فلفل‌های تند است که با لوبیا سبز، هویج و گل کلم در شیشه ترکیب شوند و در نهایت ترکیب سرکه را به آن‌ها اضافه کنید. در ظرف را ببندید و آن را در محیطی خنک قرار دهید تا دمای آن کاهش پیدا کند. بعد از ۱۵ روز این ترشی را مصرف کنید.

چه نکاتی را در تهیه این ترشی باید در نظر داشته باشیم؟

میزان نمکی که به این ترشی اضافه می‌کنید نباید از بیش از حد باشد، چون طعم ترشی آن را خواهد گرفت.

اگر می‌خواهید ترشی این ترشی را بگیرید، از ترکیب آب جوشیده سرد و سرکه استفاده کنید.

 

منبع : bowlofdelicious

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو