۸ حقیقت شگفت انگیز درباره چیزهای کاملاً معمولی که حتماً نمی دانید

۸ حقیقت شگفت انگیز درباره چیزهای کاملاً معمولی که حتماً نمی دانید


منبع: روزیاتو

13

1401/9/11

13:08


۸ حقیقت شگفت انگیز درباره چیزهای کاملاً معمولی که حتماً نمی دانید

۸ حقیقت شگفت انگیز درباره چیزهای کاملاً معمولی که حتماً نمی دانید

ما در زندگی روزمره ی خود بسیاری از چیزهای اطراف مان را نادیده می گیریم. هر رور از کنار آن ها عبور می کنیم بی آنکه چندان درباره ی آن ها فکر کنیم. اما گاهی که در چیزی دقیق می شوید و از زاویه ای دیگر آن را می بینید، به نکات شگفت انگیزی پی می برید.

با چند حقیقت خواندنی درباره ی چیزهای کاملاً همراه باشید.

۱- سوراخ های روی بیسکوییت های شور بی دلیل نیست

درباره اش که فکر کنید، می بینید عجیب است که بیشتر بیسکوییت های شور روی خوی سوراخ دارند. جواب در دانشی نهفته است که در پس پخت این بیسکوییت ها وجود دارد. این سوراخ ها اجازه می دهند حین پخت بیسکوییت بخار از میان آن ها عبور کند، امری که مانع از تشکیل حباب روی بیسکوییت و خراب شدن آن می شود.

۲- خیار از خانواده ی «بری» است

خیار در واقع جزء میوه های خانواده ی «بری» است، چون از یک گل و یک تخم رشد می کند. برخلاف تصور رایج، میوه هایی همچون تمشک از خانواده ی «بری» نیستند، چون از چندین گل به وجود می آیند که هر کدام تخم خود را تولید می کنند.

۳- فیل تنها پستانداری است که قدرت پرش ندارد

فیل ها تنها پستاندارانی هستند که قدرت پرش ندارند. دلیل این است که پاهای آن ها با پاهای اغلب پستانداران متفاوت است. این حیوانات هیچ «فنری» در پاهای خود ندارند، به همین دلیل نمی توانند خود را از روی زمین بلند کنند.

۴- از روی رنگ نرمه گوش مرغ می توان رنگ تخمی که خواهد گذاشت را پیش بینی کرد

رنگ تخم یک مرغ را رنگ نرمه ی گوشش تعیین می کند. مرغ هایی که نرمه گوش سفید رنگی دارند تخم سفید می گذراند و آن هایی که نرمه گوش تیره دارند، تخم قهوه ای.

۵- پاک کن ها با واکنش شیمیایی عمل می کنند

مدادها به این دلیل روی کاغذ رد می اندازند که گرافیت درون آن ها به فیبر تشکیل دهنده ی کاغذ واکنش نشان می دهد. پاک کن به دلیل چسبنده بودن وقتی روی کاغذ کشیده می شود، گرافیت مداد را جمع می کند. بنابراین یک واکنش شیمیایی است.

۶- بو داشتن باران بی دلیل نیست

باران بوی شگفت انگیزی دارد. گرچه به سختی می شود اسمی بر روی این رایحه گذاشت اما وقتی بلند می شود ممکن نیست آن را با بوی دیگری اشتباه بگیریم.

باکتری ها، گیاهان و رعد و برق همگی می توانند در رایحه ی باطراوتی که به دنبال بارش باران احساس می شود، نقش داشته باشند.

۷- قرص های ضد بارداری انسان ها بر روی گوریل ها مؤثرند

قرص های ضد بارداری انسان ها بر روی گوریل ها مؤثرند و دانشمندان امیدوارند بتوانند از این امر در جهت کنترل جمعیت در حال رشد گوریل ها بهره بگیرند.

۸- موز پرتوزا است

گرچه پتاسیم ماده ای ضروری برای بدن انسان است، اما در اندازه ی زیاد می تواند مضر باشد. به علاوه پرتوزا نیز هست، به همین دلیل نیست که موز را یکی از منابع رادیواکتیو می دانند.

منبع: brightside
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

لغو پاسخ

ورود

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو