این دسر انار رو حتما برای شب یلدا درست کن تا خانواده از طعمش لذت ببرن + طرز تهیه

این دسر انار رو حتما برای شب یلدا درست کن تا خانواده از طعمش لذت ببرن + طرز تهیه


9

1401/9/11

14:24


انواع دسرها را می توان با استفاده از ژله ها و انواع میوه ها به راحتی در منزل تهیه کرد و در تزیینات شب چله آن ها را مورد استفاده قرار داد. از این رو در این مطلب، می توانید با روش تهیه ۳ مدل دسر برای شب یلدا آشنا شوید.

این دسر انار رو حتما برای شب یلدا درست کن تا خانواده از طعمش لذت ببرن + طرز تهیه3

طرز تهیه دسر شب یلدا با سه روش متفاوت

در این بخش دستور تهیه دسر پاناکوتا انار و دسر شکلاتی انار و چیز کیک هندوانه ای را برای علاقمندان به تهیه انواع دسر با استفاده از میوه انار و ژله های خوشمزه را ارائه می نمایم.

دسر پاناکوتا انار

مواد لازم برای تهیه دسر پاناکوتا انار عبارت است از:

  • شیر/ ۱ لیوان
  • پودر ژلاتین/ ۲ قاشق غذاخوری
  • ژله انار/ ۲ بسته
  • خامه صبحانه/ ۴۰۰گرم
  • دانه های انار/ ۱ لیوان
  • عسل/ ۱ قاشق غذاخوری
  • آب جوش/ ۲ لیوان
  • چوب دارچین/ یک تکه کوچک

دستور تهیه پاناکوتا انار:

ابتدا درون ظرفی شیر و پودر ژلاتین را کاملا مخلوط نمایید.

حال داخل یک ظرف دیگر عسل و خامه بریزید و آن را با روش بن ماری(بخار آب) داغ نمایید، تا خامه و عسل با هم مخلوط شوند، البته چوب دارچین را نیز باید به آن بیافزاید. بعد از داغ شدن قبل از این که به جوش آید، ترکیب پودر ژلاتین و شیر را به آن اضافه نمایید و به سرعت مواد را هم بزنید و آن را از روی بخار آب بردارید و چوب دارچین را از داخل مواد جدا نمایید.

در ادامه طرز تهیه باید، مواد آماده شده(پاناکوتا) را داخل لیوان های مخصوص دسر بریزید و در داخل یخچال قرار دهید، البته می توانید آن را به صورت کج در درون یخچال بگذارید تا پاناکوتا سفت گردد(در اصطلاح بسته شود).

در مرحله بعدی، باید داخل دو لیوان آب جوش، پودر ژله(به میزان ۲ بسته) را حل نمایید و بعد از مخلوط شدن کامل آن ها، دو لیوان آب سرد را نیز به مواد بیافزاید.

حال پاناکوتا سفت شده را از یخچال بیرون بیاورید و به آهستگی محلول ژله انار را به آن اضافه کنید، برای زیبای کار چند عدد دانه انار را داخل آن بریزید و دوباره لیوان را در داخل یخچال بگذارید، تا به طور کامل خنک و بسته شود.

این دسر انار رو حتما برای شب یلدا درست کن تا خانواده از طعمش لذت ببرن + طرز تهیه15

دسر شکلاتی انار

مواد مورد نیاز برای دسر شکلاتی انار عبارت است از:

  • انار دون شده/ ۲ عدد
  • شکلات تخته ای/ به مقدار لازم
  • کاغذ شیرینی شکل دار/ به مقدار کافی

دستور تهیه دسر شکلاتی انار:

در ابتدا شکلات تخته ای را داخل ظرف مناسبی بریزید و آن را با بخار آب(روش بن ماری) آب نمایید. البته برای باز شدن شکلات می توانید، آن را در داخل مایکروویو نیز قرار دهید.

در مرحله بعدی قلم مو را به مقداری روغن آغشته کنید و با استفاده از آن داخل کاغذهای شکلات را مقدار کمی چرب نمایید، همچنین می توانید از قالب های دیگر شیرینی پزی نیز استفاده کنید و بعد آن ها را چرب کنید و داخل سینی بچینید.

سپس داخل هر کاغذ، مقداری انار دون شده بریزید و سطح آن ها را با شکلات تخته ای آب شده، بپوشانید. بهتر است، این کار را به آرامی و با دقت انجام دهید.

این دسر انار رو حتما برای شب یلدا درست کن تا خانواده از طعمش لذت ببرن + طرز تهیه14

بعد سینی را به مدت ۳ تا ۴ ساعت داخل یخچال قرار دهید، تا دسر شکلاتی انار کاملا بسته شود و در آخر، کاغذ شیرینی را از شکلات های انار جدا کنید و با تزیینی زیبا آن بر سر سفره شب یلدا قرار دهید.

این دسر انار رو حتما برای شب یلدا درست کن تا خانواده از طعمش لذت ببرن + طرز تهیه18

دستور تهیه دسر چیز کیک هندوانه ای

در بالا با دو روش از تهیه دسرهای شب یلدا آشنا شدید، انواع دسرهای متنوع برای شب یلدا وجود دارد، چیز کیک هندوانه ای یکی از دسرهای خوشمزه و پرطرفدار است که در اینجا با روش تهیه آن آشنا می شوید.

مواد لازم

  • پودر ژله قرمز (توت فرنگی یا آلبالو)/ ۲ بسته
  • پودر ژله لیمو/ یک بسته
  • پودر ژله آلوئه ورا/ یک بسته
  • شیر/ یک لیوان دسته دار
  • چیپس شکلاتی اشکی/ به مقدار لازم
  • رنگ سبز خوراکی (اختیاری)/ به مقدار لازم

این دسر انار رو حتما برای شب یلدا درست کن تا خانواده از طعمش لذت ببرن + طرز تهیه14

روش تهیه چیز کیک هندوانه ای

در ابتدا دو بسته ژله توت فرنگی را داخل ظرفی پیرکس بریزید، سپس حدود دو و نیم لیوان دسته دار آب داغ به آن بیفزایید، برای حل شدن ژله ها با آب می توانید از روش بن ماری و با استفاده از بخار آب استفاده کنید یا اینکه یک تا دو دقیقه داخل مایکروویو قرار دهید.

سپس ژله را چند دقیقه ای در دمای محیط بگذارید تا خنک شود و بعد چند قاشق شیر جوشیده که به دمای محیط رسیده را به ژله خنک شده اضافه کنید و به خوبی هم بزنید، اکنون رنگ ژله کمی مات می شود، در صورتی که شفاف بودن ژله را می پسندید، می توانید شیر را حذف کنید.

در مرحله بعدی، قالب مناسب را آماده کرده و داخل آن را چرب کنید، سپس ژله را داخل قالب بریزید و در یخچال بگذارید، در این صورت تا آماده شدن ژله دوم، این ژله می تواند کمی خودش را بگیرد و نیم بند شود.

حال برای تهیه قسمت سفید ژله یا همان پاناکوتا، لازم است که یک بسته پودر ژله آلوئه ورا را با نصف لیوان آب داغ حل کنید، آن را حدود یک دقیقه در مایکروویو قرار دهید تا به خوبی در هم حل شوند.

اکنون ژله را چند دقیقه ای را کنار بگذارید تا خنک شود و بعد یک لیوان شیر که به دمای محیط رسیده را به ژله بیفزایید و هم بزنید، بعد از اینکه ژله قرمز کمی خودش را گرفت، پاناکوتا را به آرامی بر روی ژله داخل قالب بریزید و دوباره در یخچال قرار دهید.

به منظور تهیه لایه سبز ژله نیز، باید ژله لیمو را به همراه یک و یک چهارم لیوان آب مخلوط کرده و به روش های گفته شده همچون مراحل قبلی با هم حل کنید، تا وقتی که ژله داغ است، می توان با افزودن چند قطره رنگ سبز خوراکی به آن، رنگ ژله را پر رنگ تر کرد.

بعد از اینکه شیر خنک شد نیز می توانید حدود ۴ قاشق از آن را به ژله اضافه کنید و بعد از آماده شدن ژله یعنی حدوداً ۵ ساعت آن را در داخل ظرف مناسب برگردانید و بعد از تزیین با چیپس های شکلاتی چیز کیک هندوانه ای شما آماده خواهد شد.

این دسر انار رو حتما برای شب یلدا درست کن تا خانواده از طعمش لذت ببرن + طرز تهیه16

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو