طرز تهیه کیک تخته ای سه رنگ

طرز تهیه کیک تخته ای سه رنگ , دستور پخت کیک تخته ای سه رنگ

کیک تخته ای سه رنگ یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که ظاهر شیک و لاکچری دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک تخته ای سه رنگ در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک تخته ای سه رنگ
تخم مرغ۴ عدد
آرد۲ پیمانه
شکر۱ و ¼ پیمانه
روغن مایع¾ پیمانه
شیر۱ لیوان
وانیل½ قاشق چایخوری
بیکینگ پودر۱٫۵ قاشق چایخوری
پودر نسکافه۱ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک تخته ای سه رنگ

مرحله اول

برای تهیه کیک تخته ای سه رنگ خوشمزه در ابتدای کار تمام مواد یخچالی را از ۳۰ دقیقه قبل از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم مواد هم دمای محیط شوند. فر را با حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود.

مرحله دوم

حالا تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب ریخته و با دور تند همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ حجیم و کش دار شود. در ادامه شیر و روغن مایع را به ترتیب به کاسه می افزاییم.

مرحله سوم

حالا مخلوط تخم مرغ را با دور کند در حد مخلوط شدن هم می زنیم، سپس آرد و بیکینگ پودر را سه مرتبه الک کرده و کم کم به کاسه می افزاییم. در ادامه مایه کیک را به صورت دورانی به یک سمت با لیسک هم می زنیم.

مرحله چهارم

زمانی که بافت مایه کیک یکدست و یکنواخت شد، هم زدن را متوقف کرده، سپس مایه کیک را به سه قسمت مساوی تقسیم می کنیم. حالا پودر نسکافه را به همراه پودر کاکائو به صورت جداگانه با آب جوش مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

حالا به یکی از قسمت های مایه کیک پودر کاکائو و قسمت دیگر نسکافه اضافه کرده و مخلوط می کنیم، سپس اجازه می دهیم یکی از قسمت های مایه کیک به صورت ساده باقی بماند. در ادامه یک قالب مستطیل شکل انتخاب می کنیم.

مرحله ششم

در ادامه درون قالب را با کاغذ روغنی پوشانده، سپس مایه شکلاتی را درون آن می ریزیم و روی آنرا با کمک لیسک کاملا صاف می کنیم. حالا مقداری پودر کاکائو روی مایه کیک الک کرده و مایه نسکافه ای را می ریزیم.

مرحله هفتم

پس از صاف کردن مایه کیک نسکافه ای، روی آن مقداری پودر کاکائو الک کرده و مایه کیک ساده را اضافه می کنیم. در ادامه روی مایه ساده را با لیسک صاف کرده، سپس قالب را طبقه میانی فر قرار می دهیم.

مرحله هشتم

در این مرحله اجازه می دهیم کیک به مدت ۳۰ تا ۳۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. پس از گذشت این زمان برای اطمینان از پخت کیک یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم.

مرحله نهم

زمانی که مایه کیک به خلال دندان یا سیخ چوبی نچسبیده بود کیک کاملا پخته است، سپس قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کیک خنک شود. در نهایت کیک را به اندازه های دلخواه برش زده و سرو می کنیم. نوش جان.