پیش از شروع روزه داری متناوب، عوارض جانبی آن را بشناسید!

منبع: خبرنما

8

1401/9/11

14:54


محققان اخیرا دریافته اند که روزه داری متناوب با اختلال غذایی مرتبط است. روزه داری متناوب – رژیمی است که در آن فقط در یک بازه زمانی محدود، غذا می خورید و ساعات باقی مانده روز را روزه می گیرید. در واقع روزه داری متناوب جزو گزینه های محبوب برای کسانی است. که قصد دارند […]

پیش از شروع روزه داری متناوب، عوارض جانبی آن را بشناسید!

محققان اخیرا دریافته اند که روزه داری متناوب با اختلال غذایی مرتبط است. روزه داری متناوب – رژیمی است که در آن فقط در یک بازه زمانی محدود، غذا می خورید و ساعات باقی مانده روز را روزه می گیرید. در واقع روزه داری متناوب جزو گزینه های محبوب برای کسانی است. که قصد دارند سلامت خود را از طریق رژیم غذایی بهبود بخشند. زیرا یکی از مزایای این رژیم کاهش وزن است. با این حال، یک مطالعه جدید نشان داده که این الگوی غذایی می تواند با عوارض جانبی خطرناکی نیز همراه باشد. در این مطلب، عوارض روزه داری متناوب را خواهید دید.

مطلب مرتبط: رژیم برنج چیست؟ فواید و عوارض جانبی این رژیم غذایی را بشناسید

روزه داری متناوب به طور قابل توجهی با اختلالات غذایی در ارتباط است. برای زنان، این اختلال شامل پرخوری و استفراغ و همچنین ورزش ها و انجام فعالیت های اجباری است. در حالی که مردان بیشتر تمایل به انجام ورزش داشتند.
با این حال در طول دو سال اخیر استفاده از رژیم روزه داری متناوب بیشتر شده است.

عوارض روزه داری منتاوب

بر اساس مطالعات اخیر، ارتباط بین روزه داری متناوب و اختلالات غذایی، با توجه به افزایش قابل توجه این اختلالات، روزه داری متناوب بیشتر از زمان شروع همه گیری کووید – 19 در بین نوجوانان و جونان دنبال می شود.

لینک مرتبط: چربی های مفید برای بدنسازی؛ ۵ چربی ضروری که بدنسازها باید در رژیم غذایی

از طرفی روزه داری متناوب به عنوان یک روش سالم غذایی تبلیغ می شود. با این حال، محدود کردن وعده های غذایی می تواند منجر به سایر اختلالات غذایی افراطی شود. نادیده گرفتن گرسنگی می تواند سبب تشدید گرسنگی و در نتیجه پرخوری شود. این رفتارها همچنین می تواند سبب ورزش بیش از حد یا استفراغ نیز شود.

اختلالات محدود کننده مصرف غذا

به علاوه، افرادی که مستعد ابتلا به اختلالات محدود کننده مصرف غذا هستند می توانند متوجه شوند. که محدودیت در روزه داری متناوب سبب ایجاد این تمایلات می شود. نظر به این نکات باید مراقب عوارض روزه داری متناوب باشید. همچنین اگر سابقه اختلالات غذایی دارید، هرگز نباید تحت هیچ شرایطی روزه متناوب بگیرید. علاوه بر این، کسانی که احساس می کنند با غذا خوردن رابطه چندان خوبی ندارند یا در هضم غذاها مشکل دارید، باید از این کار اجتناب کنید.

پیشنهاد می شود بخوانید: پیاده روی شامگاهی با ۱۰ فایده شگفت انگیز آن برای سلامتی بدن

همچنین اگر کسی به روزه ‌داری متناوب علاقه ‌مند است، باید گفت بدن به طور طبیعی هر شب روزه دار است. هنگامی که می خواهید بخوابید، در واقع بدن از فواید روزه داری برخوردار می شود. اما اگر کسی می خواهد بیشتر از این و در طول روز رژیم روزه داری متناوب بگیرد، حتما باید با متخصص تغذیه صحبت کند. زیرا نباید با این رژیم به سیستم بدن خود آسیب برسانید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو