ناگفته‌های پسر اسامه بن لادن از زندگی خود و پدرش + تصاویر

ناگفته‌های پسر اسامه بن لادن از زندگی خود و پدرش + تصاویر


منبع: ساعد نیوز

10

1401/9/11

16:56


ساعد نیوز: عمر پسر منتخب اسامه بن لادن، وارث فرمانده جنگ القاعده در میان قله‌های ناهموار افغانستان است.

ناگفته‌های پسر اسامه بن لادن از زندگی خود و پدرش + تصاویر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعد نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عمر پسر اسامه بن لادن در مورد آزمایش سلاح شیمیایی وحشتناک که توسط سرسپرده پدرش بر روی سگ او انجام شد می گوید:"من آن را دیدم. آنان روی سگ من امتحان کردند در حالی که من راضی نبودم. من تنها تلاش می کنم تا جایی که می توانم تمام آن خاطرات و دوران بد را فراموش کنم. حیلی سخت است. به گونه ای است که تو همیشه متحمل رنج و عذاب می شوی". عمر ۴۱ ساله که پیش از حادثه ۱۱ سپتامبر به پدر غرق در خون خود پشت کرد خود را "قربانی دیگری" از اعمال پدرش می داند.

او در حالی که صحبت می کرد اشک می ریخت. اکنون او نقاشی می کند. رشته کوه ناهمواری روی بوم با رنگ روغن ترسیم می کند. او می گوید:"پنج سال زندگی در افغانستان باعث شد تا سوژه مورد علاقه من برای نقاشی کوه ها باشند. کوه به من احساس امنیت می دهد گویی که غیر قابل لمس هستم".

در حال تماشای نقاشی عمر "زینا بن لادن" همسر و فرد مورد اعتماد او وارد شد. او زمانی با نام "جین فلیکس براون" شناخته می شد و عضوی شورای محله در مولتون در چشایر در بریتانیا بود.

زینا ۶۷ ساله ۶ بار ازدواج کرده و از عمر با عنوان "همسرم" یاد می کند. او به من می گوید که عمر مدت ها از استرس و حملات عصبی شدید رنج می برد. او می گوید پس از حملات تروریستی یازدهم سپتامبر فکر کردن عمر در مورد اقدامات پدرش باعث شد او به اختلال اضطراب پس از سانحه یا PTSD دچار شود و برای مشاوره نزد درمانگر برود. آنان برای او دارو تجویز کردند. زینا می گوید:"عمر همزمان هم اسامه را دوست دارد و هم از او متنفر است. او را دوست دارد، زیرا پدرش است، اما از کاری که انجام داده متنفر است".

تصویر

عمر در آوریل ۲۰۰۱ افغانستان را ترک کرد تنها پنج ماه پیش از آن که القاعده با استفاده از هواپیما های مسافربری به برج های دوقلوی نیویورک حمله کنند اقدامی که سه هزار نفر را به کام مرگ فرستاد.

عمر با اشاره به آخرین گفتگو با پدرش می گوید:"خداحافظی کردم و او نیز خداحافظی کردم. او از رفتن من خوشحال نبود".

آنان دیگر پس از آن هرگز با یکدیگر مکالمه و ملاقاتی نداشتند. عمر در ۲ مه ۲۰۱۱ میلادی در قطر بود و خبر کشته شدن پدرش در یک خانه امن در پاکستان توسط نیرو های امریکایی را شنید. او می گوید پس از شنیدن خبر کشته شدن پدرش اشک نریخت.

او جسد "خالد" برادرش را از روی تصاویر موجود در اینترنت از شهر ابوت آباد شناسایی کرد. او می گوید:" فکر می کردم همه چیز تمام شده و دیگر رنجی نخواهم کشید. من اشتباه کردم، زیرا مردم هنوز هم در مورد من قضاوت می کنند".

عمر می گوید دوست داشت برای آنان مراسم تشییع جنازه برگزار کند. گزارش رسمی ایالات متحده حاکی از آن است که جسد "بن لادن" در عرض ۲۴ ساعت پس از مرگ در دریا از ناو یو اس اس کارل وینسون به درون آب پرتاب شد. عمر در این باره تردید دارد و می گوید:" خیلی بهتر بود پدرم را دفن می کردم و می دانستم جسد او کجاست. با این وجود، آنان این فرصت را در اختیار ما قرار ندادند. نمی دانم با او چه کردند. می گویند او را در اقیانوس انداخته اند، اما من این را باور نمی کنم. فکر می کنم جسد او را به آمریکا بردند تا مردم ببینند".

عمر آثار هنری خود را می فروشد. هر اثر در حدود ۸۵۰۰ پوند قیمت دارد. او می گوید هنوز سایه تهدیدآمیز پدر را بر سرش احساس می کند. عمر چهارمین پسر بن لادن در مارس ۱۹۸۱ میلادی به دنیا آمد. مادر او "نجوا" نام داشت و نخستین همسر بن لادن بود. عمر در عربستان سعودی متولد شد.

در سال ۱۹۹۱ میلادی "اسامه بن لادن" پس از تشکیل القاعده برای مبارزه با اتحاد جماهیر شوروی در افغانستان در سال ۱۹۸۸ میلادی به دلیل رفتار های ضد آمریکایی خود از عربستان سعودی تبعید شد.

خانواده بن لادن به سودان در شمال افریقا نقل مکان کردند جایی که بسیاری از نیرو های شبه نظامی بن لادن در مشاغلی مانند جاده سازی و کشاورزی همراه با او کار می کردند. امریکا اسامه بن لادن را به اداره اردوگاه های آموزشی تروریستی در سودان متهم کرد و از مقام های سودانی خواست او را اخراج کنند.

در ماه مه ۱۹۹۶ میلادی بن لادن به کوه های تورا بورا در افغانستان بازگشت و عمر ۱۵ ساله را برای همراهی خود انتخاب کرد. سپس مادر و خواهر و برادرش نیز به او پیوستند. عمر می گوید:"من پنج سال در افغانستان بودم. شلیک با کلاشنیکف و رانندگی با تانک را یاد گرفتم. با این وجود، زمانی که یاران پدرم آزمایش سلاح های شیمیایی را روی حیوانات خانگی آغاز کردند از آنان منزجر شدم. پدرم هرگز از من نخواست که به القاعده بپیوندم، اما به من گفت که من پسری هستم که برای ادامه کارش انتخاب شده ام. زمانی که به او گفتم برای چنین زندگی ای مناسب نیستم او ناامید شد". زمانی که از او پرسیده شد چرا فکر می کند پدرش او را به عنوان وارث اش انتخاب کرد می گوید:" نمی دانم شاید به این دلیل که باهوش تر بودم به همین دلیل است که امروز زنده هستم".

تصویر

عمر اجازه ورود به بریتانیا را ندارد. و در ویلای تحت حفاظت او و زینا در نرماندی فرانسه زندگی می کنند، عمر شباهت ظاهری زیادی با پدر بدنام اش دارد با بینی ای دراز و پهن و چشمانی فاقد درخشش که یادآور چشمان جنگ سالار القاعده است.

عمر و زینا روز سه شنبه در آخرین بازی گروهی جام جهانی قطر مقابل هلند به عنوان تماشاگر حضور داشتند تجربه ای که او آن را "شگفت انگیز" توصیف کرد. او می گوید اسامه نیز به فوتبال علاقه داشت اگرچه او درباره شایعاتی مبنی بر اینکه پدرش طرفدار آرسنال بوده است می گوید:"من هرگز نشنیده ام که بگوید این تیم یا آن تیم را دوست دارد". عمر از برگزاری جام جهانی در قطر حمایت می کند و می گوید:"مردم عرب هم انسان هستند. قطر یکی از بزرگترین کشور های خاورمیانه است. آنان باید این حق را داشته باشند که سایر مردم جان را برای جشن گرفتن جام جهانی به اینجا دعوت کنند".

در ظاهر، پسر بدنام ترین تروریست تاریخ و عضو سابق شورای محله چشایر که ۲۵ سال از او بزرگتر است زوج عجیبی هستند. با این وجود، آنان در کنار یکدیگر شاد به نظر می رسند. عمر از زینا با عنوان "عشق من" و "ملکه زندگی من" یاد می کند. زینا مادر سه فرزند است و زمانی در زمینه طراحی داخلی برای هواپیما های سبک فعال بود و سپس مدرک روانشناسی برای اداره امور مشاوره روانی شهروندان را دریافت کرد. زینا می گوید: "پسران من عمر را دوست دارند".

آن دو در سال ۲۰۰۷ میلادی حین اسب سواری در نزدیکی هرم بزرگ در جیزه مصر با یکدیگر آشنا شدند و بلافاصله ازدواج کردند. در سال ۲۰۱۰ میلادی آنان سعی کردند تا از طریق لقاح مصنوعی فرزندی داشته باشند، اما مادر جانشین بریتانیایی دوقلو های آنان را در ده هفتگی سقط کرد.

امروز این زوج در حال بازسازی آپارتمانی در ساختمانی ۵۰۰ ساله در نرماندی هستند تا به مکانی برای گذراندن تعطیلات تبدیل شود. آنان هم چنین قصد دارند یک رستوران افتتاح کنند.

در پایان گفتگو در پاسخ به این پرسش خبرنگار که آیا هنوز پدرش را دوست دارد می گوید:"فارغ از هر چیزی خانواده همیشه خانواده است".

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو