برندن فریزر | Brendan Fraser

برندن فریزر | Brendan Fraser

تاریخ تولد: 1969 در ایندیانا، آمریکا

مهم‌ترین افتخارات: -

بیوگرافی کوتاه:

برندن فریزر در سال 1968 در ایالت اندینیای آمریکا متولد شد. وی در دوران کودکی به مکان های مختلفی مهاجرت کرد و تجربیات گوناگونی را پشت سر گذاشت اما سفر کوتاهش به همراه خانواده به لندن باعث شد تا مسیر زندگی او برای همیشه تغییر کند. فریزر در این شهر با تئاتر حرفه ای آشنا شد و تصمیم گرفت به یک بازیگر حرفه ای تبدیل شود.

فریزر در ابتدا قصد داشت در زمینه بازیگری تحصیلات عالیه را به دست بیاورد اما بعدها این ایده را تغییر داد و تصمیم گرفت به تجربه های عملی در پروژه های مختلف بپردازد. اولین نقش آفرینی فریزر در سال 1991 در فیلم «Dogfight» به دست آمد اما یک سال بعد او با نقش آفرینی در نقش اصلی فیلم « Encino Man» توانست نگاه ها را به خود خیره کند. موفقیت این فیلم در گیشه باعث شهرت بیشتر فریزر در صنعت سینما شد.

با این حال موفقیت بزرگ برندن فریزر در سال 1999 به سراغ او آمد یعنی جایی که وی بازیگر اصلی سری فیلم های «مومیایی» شد. مجموعه فیلم هایی که با موفقیت بزرگی در گیشه مواجه شدند و فریزر را به ستاره مشهور آن سال های سینما تبدیل کردند. اما پس از موفقیت «مومیایی»، روند بازیگری فریزر با افول مواجه شد به طوری که بسیاری کار او را پایان یافته توصیف کردند تا این که دارن آرونفسکی با سپردن نقش اصلی فیلم «نهنگ» به او، مسیر بازیگری فریزر را پس از یک دهه احیا کرد و به سطح اول سینما بازگرداند.

برندن فریزر | Brendan Fraser

نکاتی که احتمالاً درباره برندن فریزر (Brendan Fraser) نمی‌دانید:

در سال 1998 به عنوان یکی از 50 مرد زیبای جهان از طرف مجله «پیپل» انتخاب شد.

علاوه بر بازیگری عکاسی هم انجام می دهد.

اجرای چند نمایشنامه رادیویی نیز در کارنامه هنری اش دیده می شود.

سه برادر بزرگتر از خودش به نام های ، کوین، شان و ریگان دارد.

اغلب با طرفدارانش یا کسانی که او را در خیابان می شناسند با محبت و دوستانه رفتار می کند.

زمانی که برت رتنر قرار بود فیلم «بازگشت سوپرمن» را بسازد، برای بازی در این نقش برندن فریزر را در نظر داشت اما با حذف او از پروژه، فریزر هم از لیست بازیگران خط خورد.

بازی در نقش کارگاه گجت را رد کرد تا بتواند در فیلم «جورج جنگل» بازی کند.

اعلام کرده که یکی از مدیران گلدن گلوب سال ها پیش او را آزار جنسی داده است.

برندن فریزر | Brendan Fraser

مهم‌ترین آثار برندن فریزر (Brendan Fraser):

George of the Jungle

The Mummy

The Mummy Returns

Crash

The Air I Breathe

The Mummy: Tomb of the Dragon Emperor

Gimme Shelter

The Whale

 

امیر گل سفیدی

این مطلب به صورت اختصاصی برای سایت " مووی مگ " به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می‌گردد.

به صفحه اینستاگرام مووی مگ بپیوندید