تکنولوژی جدید سونی امکان ورود به متاورس با گوشی را فراهم می‌کند

منبع: تکراتو

9

1401/9/11

23:00


ورود به متاورس با گوشی با ردیاب جدید شرکت سونی ممکن شد. این گجت تنها 8 گرم وزن دارد و می‌توانید آن را به قسمت‌های مختلف بدن وصل کنید و با گوشی به متاورس وارد شوید.

تکنولوژی جدید سونی امکان ورود به متاورس با گوشی را فراهم می‌کند

ورود به متاورس با گوشی با ردیاب جدید شرکت سونی ممکن شد. این گجت تنها 8 گرم وزن دارد و می‌توانید آن را به قسمت‌های مختلف بدن وصل کنید و با گوشی به متاورس وارد شوید.

سونی با ساخت ردیاب هوشمند 8 گرمی، رسماً ورود به متاورس با گوشی را ممکن کرد. گجت هوشمند سونی، دایره‌ای شکل بوده و ابعاد بسیاری کوچکی دارد. ازتباط این گجت با دنیای متاورس به وسیله گوشی هوشمند، و از طریق 6 قطعه بی‌سیم که می‌تواند به قسمت‌های مختلف بدن وصل شود، شکل می‌‌گیرد. به این ترتیب این گجت می‌تواند حرکات بدن کاربر را ردیابی کند.

بیشتر بخوانید: تبعیض جنسیتی و نابرابری در متاورس ؛ حتی جهان نو نیز از بی‌عدالتی در امان نیست!

ورود به متاورس با گوشی ممکن شد

سیستم ردیاب حرکتی جدید سونی به نام Mocopi متشکل از شش قطعه بی‌سیم است که به قسمت‌های مختلف بدن وصل می‌شود و به کاربران اجازه می‌دهد بتوانند از طریق گوشی وارد متاورس شوند.

سیستم ردیاب حرکت ۳۵۸ دلاری سونی تنها ۸ گرم وزن دارد، ولی می‌تواند تجربه‌ای متفاوت برای کاربران در متاورس ایجاد کند. این گجت پوشیدنی از طریق شش قطعه بی‌سیم مجزا که به دور مچ دست‌ها، مچ پاها، سر و کمر بسته می‌شود، می‌تواند حرکات کاربران را ردیابی کند. در متاورس هر کاربری می‌تواند آواتار دلخواه خودش را داشته باشد. هر حرکتی که کاربر بعد از بستن این بندها و قطعات به بدنش انجام می‌دهد، آواتار متاورسی او حرکات را عیناً به نمایش می‌گذارد.

ورود به متاورس با گوشی

کاربران می‌توانند آواتارهای متنوعی را انتخاب کرده و سیستم ردیاب را به بدن خود وصل کنند. سپس از طریق گوشی‌های‌ مجهز اندروید ۱۱ یا جدیدتر و آیفون با iOS 15.7.1 یا جدیدتر، حرکات بدن آنها عیناً به آواتار منتقل می‌شود و آواتار متاورسی همان حرکات را عیناً نمایش می‌دهد.

این گجت پوشیدنی ۳۵۸ دلاری قرار است ژانویه ۲۰۲۳ در بازار ژاپن عرضه شود و می‌تواند مورد‌توجه بسیاری از کاربران علاقه‌مند به واقعیت مجازی و واقعیت افزوده قرار گیرد. این سیستم جدید ردیاب می‌تواند اکوسیستم جدیدی را در حوزه واقعیت مجازی برای سونی به ارمغان آورد.

کاربران از طریق این گجت پوشیدنی می‌توانند ویدیوهای جذابی با آواتارهای مختلف بسازند و با یکدیگر به اشتراک بگذارند. سیستم ردیاب حرکتی Mocopi با استفاده از الگوریتم اختصاصی، حرکات کاربران را به‌صورت دقیق و از طریق حسگرهایی که دارد، ردیابی می‌کند. این ابزار می‌تواند برای افرادی که دارای محدودیت زمانی و مکانی هستند و تمایل دارند ویدیوها و انیمیشن‌های خود را سریع‌تر در فضای مجازی به اشتراک بگذارند، گزینه مناسبی است. سونی هنوز برنامه عرضه این محصول در سایر بازارهای جهانی اعلام نکرده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ورود به متاورس با گوشی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو